دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات:

ساترا اجازه ندهد شبكه‌ها آلوده شوند

ساترا اجازه ندهد شبكه‌ها آلوده شوند
معاون وزیر ارتباطات گفت: از سازمان تنظيم و مقررات صوت و تصوير فراگير اين درخواست را داريم اجازه ندهد با مطالب محتوايی نادرست، محيط پلتفرم‌ها را آلوده كنند.
کد خبر : 835382

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، علی‌اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در جريان بازديد از غرفه‌های نمايشگاه سازمان تنظيم مقررات صوت و تصوير فراگير تأكيد كرد: ما در اين تعاريفي كه در شبكه ملي اطلاعات داريم فقط دنبال توسعه زيرساخت نيستيم. در وزارت ارتباطات مسئول توسعه زيرساخت هستيم. اما در يك روال عرضه و تقاضا بايد توجه داشت تا محتواي سالم با رده‌بندي مشخص و تنظيم شده برای مخاطب توليد شود.

وي افزود: در چند سال گذشته به موازات توسعه زيرساخت يعني نسل سوم و چهارم، موبايل و گوشي‌هاي هوشمند به راحتی در اختيار مردم قرار گرفت. پلتفرم‌هاي ارائه خدمات وي‌اودي و آی پي‌تی وی در كشور راه افتاد اما ما نتوانستیم‌ به موازاتش محتوايي مناسب و سالم در اختيار مردم قرار دهيم. اين كار بسيار ارزشمندي است که با پیشتازی ساترا آغاز شده و ما بايد از مجموعه‌های كه در چارچوب معيارها و ضوابطی كه به عنوان ارزش‌های ايرانی اسلامی تأييد مي‌شود، حمايت كنيم.

معاون وزير ارتباطات به اين نكته اشاره كرد: مجموعه ساترا مبدعِ اين نمايشگاه است؛ وظيفه مهمی كه برعهده همه ما قرار دارد آن است که بايد محيط را سالم كنيم. ارائه آثاری که از طريق فيلم‌های دوبله شده و فيلم‌های داخل كشور توليد می‌شود لازم است در يك فرآيند سالم‌سازی مورد توجه قرار گیرد تا هر محتوايی در شبكه توزيع نشود. ضمن اينكه زيرساخت‌ها و توليدكنندگان محتواهای ارزشمند را حمايت می‌كنيم كه هر یک بازاری را در اختيار بگيرند. از طرفی با ابزارهای فناورانه و هوش مصنوعی، محتواهای ناسالم را از شبكه حذف كنيم و يا اصطلاحاً سالم‌سازی كنيم.

وی خاطرنشان كرد: به نظرمن اين نمايشگاه و نمايشگاه‌هايي كه در اين موضوع كار مي‌كنند حتماً بايد استمرار پيدا كنند و مسئولان هم بايد در اين نمايشگاه توجيه شوند با نيازمندي مخاطبانی که دف محصولات تولید شده هستند آثارشان را مناسب سازی و ارائه دهند.

انصاري در خصوص اينكه وزارت ارتباطات چه كمكي مي‌تواند به تقويت جريان رسانه‌هاي فضاي‌مجازي و پلتفرم‌هاي نمايش‌خانگي داشته باشد، افزود: وزارت ارتباطات خودش مستقيم كار خاصي نمي‌كند. اپراتورهايي كه در حوزه ارتباطات با ما كار مي‌كنند و در واقع رگولاتوري آن حوزه را در اختيار داريم اولاً توجيه شوند خدماتي كه در لايه محتوا لازم است را توسعه بدهند؛ سپس آنها بايد ضوابط فرهنگي و محتوايي را بپذيرند. يعني به هر قيمتي اين‌ها محتوا و ترافيك را توليد نكنند.

وي تصريح كرد: يكي از وظايف مهم وزارت ارتباطات توسعه زيرساخت است. با بنياد بازي‌هاي رايانه‌اي، ساترا و سازمان تبليغات برخی مدل‌هاي اقتصادي را با همديگر شروع كرديم. تا بتوانيم زيرساخت ارائه بدهيم و هم تسهيلات در اختيار توليدكنندگان و خدمات محتوايي ارائه کنیم كه در واقع بازار و فعاليت اقتصادي شكل بگيرد.

معاون وزير ارتباطات در پايان خاطرنشان كرد: ما در مقايسه با محتواهاي غيرتأييد شده اگر بخواهيم اين مجموعه‌ها را به حال خودشان رها كنيم با فعاليت‌های مواجه می شویم که توجيه اقتصادي ندارد. ما براي اينكه بتوانيم حمایت خود را در مسیر بازاریابی هدایت کنیم باید بر همین مسسر تاکید کرده و گام برداریم. برای این مهم زيرساخت‌هاي خوب در اختيار محتواهاي داخلي قرار مي‌دهيم كه بتوانند بازار را در اختيار بگيرند و كار اقتصادي شكل بگيرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته