دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 ارديبهشت 1395 - 11:57
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران تاکید کرد

امکان بهره‌برداری بهینه از منابع انرژی در ساختمان‌های سبز‌

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: با‌توجه به بحران فراگیر انرژی و تخریب محیط زیست، باید سعی شود با شناخت معضلات مصرف انرژی و عوامل مخرب محیط زیست، راهکارهایی جهت استفاده بهینه از منابع ارائه شود.
کد خبر : 83346

به گزارش گروه اجتماعی آنا، مصطفی سرمدی به تغییر در الگوی مصرف و سهم بالای بخش ساختمان در مصرف انرژی اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر موضوع ساختمان سبز (Green Building) که سازگار با طبیعت و هم دارای کارآیی اقتصادی باشد مورد توجه قرار گرفته است.


سرمدی اظهار داشت: ساختمان‌های سبز که تحت عنوان ساختمان‌های سازگار با محیط زیست معروف هستند امکان بهره برداری بهینه از منابع ارزشمند طبیعی مانند آب، باد و خورشید در کنار مصالح قابل بازیافت ساختمانی را مهیا می‌کنند به طوری که از لحاظ طراحی، ساخت، اجرا، نگهداری، نوآوری و سایر خصوصیات با محیط زیست سازگار هستند.


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه هدف از ساختمان سبز، استفاده صحیح از انرژی و منابع طبیعی است، تصریح کرد: براساس مطالعات انجام شده درخصوص معیارهای ارزیابی ساختمان سبز منطبق با استانداردهای جهانی می‌توان کاهش مصرف انرژی، استفاده مجدد از منابع آب و مدیریت پساب‌ها، کاهش آلودگی شامل آلودگی‌های نور، صوت و هوا، بهبود کیفیت هوا (درون و بیرون ساختمان)، کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، کاهش ردپای کربن (Carbon Footprint) در ساختمان را از اهداف ساختمان سبز بر‌شمرد.


سرمدی ادامه داد: پیشنهاد می‌شود مصالح به کار رفته در ساختمان سبز تا حد امکان از منابع تجدید پذیر و قابل بازیافت باشند و ضمن کاهش اتلاف منابع، قابلیت ذخیره انرژی را نیز داشته باشند.


معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه باید یک حرکت ملی در جهت ساخت این گونه ساختمان‌های سبز صورت گیرد، درخصوص نتایج و مزایای استفاده از ساختمان‌های سبز بیان داشت: با استفاده از ساختمان سبز می توان تا 30درصد مصرف انرژی، 35 درصد مصرف کربن، 30 تا 50 درصد مصرف آب و 50 تا 90 درصد از ضایعات را کاهش داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته