دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 اسفند 1401 - 11:51
معاون دانشگاه آزاد همدان در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

رویکرد مسئله‌محوری «طرح پایش» در ساماندهی پایان‌نامه‌ دانشجویان

رویکرد مسئله‌محوری «طرح پایش» در ساماندهی پایان‌نامه‌ دانشجویان
مسعود معینی گفت: پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری در راستای رویکرد مسئله‌محوری دانشگاه آزاد اسلامی متناسب با مشکلات جامعه در طرح پایش ساماندهی می‌شوند.
کد خبر : 833211

مسعود معینی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان در حاشیه برگزاری نمایشگاه «خدمات کسب‌ و کار» همدان که به همت کلینیک صنعتی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن و با حضور صنعتگران، معدن‌داران، فناوران، دانشگاهیان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در همدان با اشاره به برنامه پنج ساله تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: فعالیت‌ها در واحد‌های دانشگاهی باید مبتنی بر سند تحول و تعالی باشد؛ چراکه این سند، چراغ راه مسیر حرکت رو به‌ جلو مدیران دانشگاه است.

وی افزود: نگاه امروز به دانشگاه آزاد اسلامی دیگر صرفاً آموزشی نیست و دانشگاه را یک سازمان حل مسئله می‌دانیم که با کمک استادان مجرب به حل مسائل مختلف استانی می‌پردازد و به این منظور پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و رساله‌های دکتری دانشجویان تحصیلات تکمیلی متناسب با مشکلات استان در طرح پایش ساماندهی می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی براساس برنامه‌های خود دیگر فقط دانشکده‌های موضوعی معمولی نخواهد داشت و چهار دانشکده دانشی، مهارت و کارآفرینی، فناوری و موضوعی خواهد داشت که در هر شهری به‌تناسب موضوع فعالیت خواهند کرد.

معینی با اشاره به طرح پویش بیان کرد: در این طرح دانشجویان همزمان با تحصیل دو یا سه روز در هفته را در یکی از شرکت‌های متقاضی مشغول به‌کار می‌شوند و دستمزد آنان توسط شرکت به‌حساب دانشگاه واریز شده و به‌عنوان شهریه دانشجو لحاظ می‌‌شود.

**طرح پویش چه خدماتی به دانشجویان ارائه می‌کند؟

وی توضیح داد: دانشجویان شرکت‌کننده در این طرح تجربه مفید در محیط کاری را کسب کرده و پس از فارغ‌التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار می‌شوند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان افزود: با نگاه به‌ ویژگی‌های دانشگاه نسل سوم و ایجاد ارزش‌افزوده دانش و پژوهش، مأموریت حوزه معاونت پژوهشی می‌تواند با پایبندی به دستورالعمل‌ها در دو بخش کلی توسعه بنیادی فعالیت‌های پژوهشی و برنامه‌ها و طرح‌های درآمدزایی به‌عنوان پرچم‌دار در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

معینی متذکر شد: گرد هم آمدن شرکت‌های دانش‌پایه و تمام اجزای مختلف صنعت اعم از واحد‌های صنعتی و تولیدی، مراکز مشاوره و خدمات کسب‌وکار و معادن و در نخستین رویداد تخصصی خدمات کسب‌وکار و صنعت موجب شناسایی ظرفیت‌های داخلی و ارتقای تولید ملی می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه گروه‌های مختلف شامل واحد‌های صنعتی و تولیدی، بیمه‌ها، مراکز مشاوره و خدمات کسب‌ و کار و معادن که موجب ایجاد بستری برای شناسایی ظرفیت‌های داخلی خواهد شد، حضور دارند و استفاده از آنان برای تحقق اقتصاد دانش‌بنیان و ارتقای تولید ملی مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته