دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 ارديبهشت 1395 - 15:42

ادامه‌ تور کنسرت‌های مهمانی کوچک با آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی پوریا اخواص

ادامه‌ تور کنسرت‌های «مهمانی کوچک» با آهنگسازی علی قمصری و خوانندگی پوریا اخواص 21 اردیبهشت ماه در رشت انجام خواهد شد و بعد از آن گروه در بندرعباس، تربت حیدریه و یزد به اجرای برنامه خواهد پرداخت.
کد خبر : 83119

به گزارش گروه فرهنگی آنا، در «مهمانی کوچک» که می‌توان آن را در ادامه‌ تجربه‌ موسیقایی علی قمصری در اثرِ «سخنی نیست» دانست، هاله سیفی‌زاده و بهرخ شورورزی به عنوان هم‌آوا، اخواص را یاری خواهند داد و نوازندگانی چون کامران منتظری و زکریا یوسفی سازهای کوبه‌ای، علی چولایی تار و سه تار، علیرضا عقیقی بم تار حضور دارند و خود قمصری نیز در آن تار و دیوان می‌نوازد.


قمصری خود مهمانی کوچک را اثری دارای فضای محاوره‌ای، صمیمی و بدون تکلف می‌داند. او در این اثر تلاش کرده تا پیامش را به آسانی با مخاطب در میان بگذارد و از همین روی در آن سازبندی‌ای ساده استفاده شده، هرچند موسیقی‌ای که به مخاطب ارایه می‌شود، ساده نیست.


«مهمانی کوچک» در سه بخش اجرا می‌شود که می‌توان بخش نخست و آخر آن را به یکدیگر مرتبط دانست. در بخش اول، موسیقی کاملا به صورت سنتی ارائه شده و بداهه‌نوازی در دستگاه‌های مختلف – با توجه به فضای کنسرت- اجرا می‌شود. در بخش دوم، چند تصنیف بر اساس اشعاری از مولانا و سید مهدی موسوی به صورت پلی‌ریتم اجرا می‌شود و بخش سوم که بخش مفصل‌تری است از التقاط دو دستگاه مختلف تشکیل شده است. قمصری در این بخش از اشعار شاعرانی چون گروس عبدالمکیان، فریدون مشیری و اخوان ثالث بهره گرفته است.


بعد از اجرای کنسرت در رشت، گروه خود را برای اجرا در بندر عباس – 29 اردیبهشت-، تربت حیدریه – دوم خرداد- و یزد – ششم خرداد- آماده می‌‌کند؛ همچنین در صورت کسبِ مجوز، آلبوم این اثر نیز به انتشار درخواهد آمد.


علی قمصری به تازگی کنسرت‌هایى را در شهرهاى وایمار و ینای آلمان با همراهی لوسین خاچاتریان - نوازنده‌شهیر پیانو- و على امیدى، مصطفى امیدى و على چولایى با اجرای مژده بهرامی انجام داده است.


اجرا در سالن موغام باکو در ادامه‌ کنسرت‌های او با نام «تار ایرانی، عشق جهانی» با همراهی مسیرلی احمد - یکی از جریان‌سازترین نوازندگان کوبه‌ای ترکیه – از دیگر فعالیت‌های او در این مدت بوده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: علی قمصری موسیقی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته