دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 بهمن 1401 - 15:23
دانشگاه آزاد دزفول و یک شرکت کشت و صنعت همکاری می‌کنند؛

تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه

تفاهم‌نامه‌ای برای گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه
تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و تحقیقاتی میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و یک شرکت کشت و صنعت امضا شد.
کد خبر : 829907

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دزفول، تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و تحقیقاتی میان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول و شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی دزفول منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در جلسه‌ای که با حضور سید محمدمهدی صافی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول، معاونین، روسای مراکز تحقیقات و اداره ارتباط با صنعت و جامعه و برخی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه، محمد سعدیان زاده مدیر عامل، معاونین و مدیران حوزه تحقیق و توسعه شرکت کشت و صنعت شهید بهشتی برگزار شد، به امضا رسید.

صافی در این جلسه گفت: گامی که دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر برداشته است، ارتقاء دانشگاه از نسل اول و نسل دوم که محور آن آموزش و پژوهش می‌باشد به دانشگاه نسل سوم و چهارم بوده که هدف آن رویکرد فناوری، کارآفرینی و ارتباط موثر با جامعه و صنعت است. 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول در ادامه گفت: ارتباط با صنعت و جامعه، تولید فناوری و ایجاد مهارت و کارآفرینی از ویژگی‌های دانشگاه امروزی است و در واقع دانشگاه نباید مثل مجموعه‌ای مستقل عمل کند و توجهی به مسائل جامعه پیرامون خود نداشته باشد. 

صافی افزود: نگاه این است که دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشگاه مسئله محور باشد و این حرکتی است که در دانشگاه آزاد اسلامی شروع شده و حمایت می شود و با این نگاه قصد داریم در این دانشگاه فعالیت کنیم و لازمه این کار ارتباط قوی با صنعت و جامعه است که بخش عمده و وسیعی از صنعت در منطقه ما صنعت کشاورزی است و باید بتوانیم یک ارتباط قوی بین دانشگاه و صنعت کشاورزی اطراف خودمان داشته باشیم و در آن حوزه کار کرده و چالش‌های آنها را شناسایی و حل کنیم؛ بنابراین حمایت از این پژوهش ها، رویکرد و چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول است. 

صافی به ظرفیت اساتید دانشگاه در حوزه کشاورزی اشاره و اظهار کرد: حدود ۲۰ نفر از اساتید حوزه کشاورزی با مرتبه استادیاری در این واحد مشغول هستند که سال‌هاست در این حوزه فعالیت می کنند و در کنار ایشان، دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری کشاورزی و اساتید دیگری در رشته‌هایی از جمله شیمی، مهندسی مکانیک و مواد در دانشگاه هستند که می‌توانند به کمک کشاورزی بیایند تا اقدامات مثمری را در این حوزه رقم بزنند.

وی گفت: اعضای هیئت علمی می توانند به جای ساعات موظفی حضور و آموزشی در دانشگاه به انجام فعالیت­‌های پژوهشی در صنعت بپردازند؛ چراکه موجب رشد کیفی و کمی تولید علم خواهند شد و جایگاه پژوهش در سطح کشور و دانشگاه را ارتقا خواهند داد. 

وی بیان کرد: ارتباط اعضای هیئت علمی با صنعت، برای استاد و دانشگاه مؤثر است؛ البته این تأثیرگذاری فقط به دلیل درآمدزایی نیست بلکه اثربخشی دانشگاه در صنعت و محیط اطراف به عنوان یک دانشگاه حل مسئله به رسالت دانشگاه کمک می‌کند و برای اعضای هیئت علمی هم امتیازهایی مانند ارتقای مرتبه علمی، شناخت نیازهای صنایع و تدریس همراه با آموزش مهارت به همراه دارد و دانشجو هم می‌تواند همگام با صنعت به رونق تولید کمک کند و اشتغال خود را تضمین کند. 

به گزارش آنا در این جلسه ظرفیت‌های علمی و تخصصی مشترک طرفین، نیازمندی‌های تحقیقاتی و آموزشی کشت و صنعت شهید بهشتی در حوزه‌های مختلف زراعت، باغبانی، آب، خاک و... عنوان شد. 

این تفاهم‌نامه در جهت سیاست استفاده بهینه از امکانات، استعداد و توانایی‌های تحقیقاتی، علمی و گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه به امضا رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته