دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مقام مسئول مطرح کرد؛

امکان ساخت ۴ میلیون مسکن را داریم، ولی به شرط صنعتی سازی

امکان ساخت ۴ میلیون مسکن را داریم، ولی به شرط صنعتی سازی
رئیس هیئت مدیره گروه مالی بانک عامل بخش مسکن گفت: امکان ساخت ۴ میلیون مسکن تا پایان دولت را به شرط صنعتی سازی دارا هستیم.
کد خبر : 822454

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، محمدرضا جواهری رییس هیئت مدیره گروه مالی بانک عامل بخش مسکن در حاشیه همایش صنعتی سازی ساختمان که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد درجمع خبرنگاران اظهار کرد: راه‌اندازی صندوق‌های املاک و مستغلات طرح خوبی است که می‌تواند به موضوع خانه دار شدن افراد و افزایش ساخت‌وساز کمک کند.

وی با اشاره امکان تأمین مالی پروژه‌های مسکونی با استفاده از صندوق‌های املاک و مستغلات ادامه داد: در حال حاضر شرکت تأمین سرمایه زیرمجموعه گروه مالی بانک مسکن در این زمینه طرحی آماده کرده تا صندوق املاک و مستغلات را برای اولین بار ذیل بانک تخصصی بخش مسکن ایجاد کند؛ البته تا پیش از این صندوق‌های زمین و ساختمان داشته‌ایم، ولی صندوق املاک و مستغلات یک طرح جدید است که در گروه مالی بانک تخصصی بخش مسکن پیگیری می‌شود.

رئیس هیئت مدیره گروه مالی بانک تخصصی بخش مسکن درباره اینکه آیا وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم محقق می‌شود یا خیر؟ گفت: امکان عملیاتی کردن ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی ظرف ۴ سال که یک سال و نیم آن گذشته، به دلایل مختلف از جمله تأمین مالی آن، وجود ندارد.

جواهری تصریح کرد: از نظر اجرا هم باید عوامل اجرایی ساخت ۴ میلیون مسکن را داشته باشیم؛ اگر قرار باشد به سمت ساخت یک میلیون مسکن در سال یا حتی بیشتر برویم، باید صنعتی سازی ساختمان را به جد شروع و پیگیری کنیم.

وی تأکید کرد: اگر دولت یک سال در حوزه صنعتی سازی مسکن سرمایه گذاری کند و اصلاح قوانین و مشوق‌های لازم در زمینه خصوصی سازی ارائه شود، بخش خصوصی هم به این موضوع ورود خواهد کرد که درنتیجه امکان ساخت یک میلیون مسکن در سال فراهم می‌شود.

جواهری با اشاره به آغاز و ورود جدی گروه مالی بانک عامل بخش مسکن به حوزه صنعتی سازی و تأسیس مرکز نوآوری و فناوری‌های نوین، بیان کرد: ایده تأسیس مرکز صنعتی سازی ساختمان با کمک بانک عامل بخش مسکن را ارائه کرده ایم که امیدواریم مورد موافقت هیئت مدیره بانک مذکور قرار گیرد البته علاوه بر بانک عامل بخش مسکن، سایر دستگاه‌ها از جمله دولت و مجلس هم باید حمایت‌های جدی از این مرکز صنعتی سازی ساختمان داشته باشند.

مدیرعامل گروه مالی بانک عامل بخش مسکن: توسعه صنعتی سازی با حفظ الگوی ایرانی-اسلامی

سعید شیرزادی مدیرعامل گروه مالی بانک تخصصی بخش مسکن هم درباره موضوع توجه به ایمنی ساختمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دنیا همزمان با افزایش سرعت ساخت، به ایمنی واحد‌های مسکونی هم دقت می‌شود مثلا در کشوری مانند چین می‌بینیم که پروژه ۲۸ طبقه ظرف ۷ ماه احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه به دنبال صنعتی سازی‌ای می‌رویم که هم ایمنی در آن رعایت شده باشد و هم الگو‌های ایرانی-اسلامی ساخت مسکن گفت: نوع زندگی و سکونت ما با کشور‌هایی که با ما قرابتی ندارند، ایجاب می‌کند که در هنگام ساخت و ساز‌های انبوه و صنعتی سازی از الگو‌های سنتی ایرانی که بعضا همچنان در دانشگاه‌های مطرح معماری دنیا تدریس می‌شود، بهره ببریم.

مدیرعامل گروه مالی بانک عامل بخش مسکن تأکید کرد: از تئوری‌هایی که در حوزه ساخت و ساز استفاده شده، باید از آن بهره ببریم؛ شعار گروه مالی بانک این است که به سمت صنعتی سازی ایمن با رویکرد الگوی ایرانی-اسلامی حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته