دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
باکمک دانش‌بنیان‌ها محقق شد؛

تولید محتوای آموزشی الکترونیکی ویژه دانش‌آموزان

تولید محتوای آموزشی الکترونیکی ویژه دانش‌آموزان
«یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار می‌شود.
کد خبر : 819552

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا،این جشنواره به منظور شناسایی تولیدکنندگان محتوای الکترونیکی، حمایت از آن‌ها و تأمین بخشی از محتوا‌های مناسب به منظور انتشار بر بستر رمزینه‌های پاسخ سریع (تعبیه شده در کتاب‌های درسی) و دیگر درگاه‌های محتوایی سازمان و ایجاد بستری برای نقش‌آفرینی همه ظرفیت‌ها، به ویژه سرمایه ارزشمند معلمان، دانش‌آموزان و مؤسسات دانش‌بنیان، مجموعه‌های دولتی و غیردولتی و ظرفیت‌های مردمی در امر ملی تعلیم و تربیت برگزار می‌شود.

سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های محیط‌های مجازی و رسانه در نظر دارد یازدهمین دوره جشنواره ملی تولید محتوای الکترونیکی رشد را برگزار کند. معاونت علمی نیز در زمینه معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق حوزه آموزش برای حضور در این جشنواره با بانیان آن همکاری خواهد کرد.

۵ آذرماه سال جاری مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری آموزشی از اعطای اعتبارنامه یک‌ساله به شرکت‌های دانش‌بنیان برای ارائه خدمات آموزشی در همه واحد‌های آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، در صورت کسب حدنصاب لازم در جشنواره رشد خبر داده بود.

در جشنواره امسال این امکان برای شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان فراهم شده است تا در صورت کسب نمره حدنصاب و برخورداری از استانداردها، گواهی و اعتبارنامه رشد را به‌صورت یکساله برای ارائه خدمات آموزشی در همه واحد‌های آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش دریافت کنند.

این رویداد «توسعه و ارتقای فرهنگ تولید محتوای الکترونیکی آموزشی و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند آموزش و یادگیری»؛ «ایجاد زمینه مناسب برای ترغیب، پرورش و نیز حمایت مالی و معنوی از توانمندی‌ها، ابتکارات و خلاقیت‌های معلمان، دانش‌آموزان، دانشجومعلمان، اساتید، عموم دانشجویان، مؤسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان در امر تولید منابع و رسانه‌های یادگیری الکترونیکی»؛ «تولید و تأمین محتوای الکترونیکی مورد نیاز بسته‌های تربیت و یادگیری متناسب با نیاز دانش‌آموزان و معلمان»؛ و «تقویت نهاد مدرسه برای ایفای نقش اصلی و محوری خود با تولید و بهره‌برداری از منابع و رسانه‌های یادگیری الکترونیکی» را دنبال می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند طرح‌های پیشنهادی خود را در قالب «ویدئوی آموزشی»، «گرافیک متحرک (موشن‌گرافی) و پویانمایی»، «محتوای صوتی و پادکست»، «برنامه کاربردی (اپلیکیشن) و اندرویدی»، «بازی‌های تعاملی»، «تصویر‌های ۳ بعدی»، «واقعیت افزوده» و «واقعیت مجازی» به جشنواره ارسال کنند.

شرکت‌های دانش‌بنیان علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر تا ۱۵ دی‌ماه ۱۴۰۱ به این آدرس https://ecf.roshd.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته