دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1401 - 07:18
۳۶ سال بالندگی در بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاهی غرب مازندران

تکامل اکوسیستم حوزه دانش‌بنیانی گردشگری با ظرفیت علمی دانشگاهیان

تکامل اکوسیستم حوزه دانش‌بنیانی گردشگری با ظرفیت علمی دانشگاهیان
بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاهی در غرب استان مازندران توانسته با برداشتن گام‌های مؤثر اکوسیستم حوزه دانش‌بنیانی گردشگری را تکمیل کند.
کد خبر : 813770

گروه استان‌های خبرگزاری آنا؛ ۳۶ سال پیش دل‌سوختگان علم و دانش گردهم آمدند تا آینده‌ای سبز و شکوفا را برای فرزندان این آب‌وخاک فراهم آورند. اواسط دهه ۶۰ بود که سرگردانی جوانان مستعد و مشتاق ادامه تحصیل به همت جمعی از نیک اندیشان به بار نشست و دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس ۲۱ آبان ۱۳۶۵ راه‌اندازی شد. نهال نوپای این مجموعه دانشگاهی پس از گذشت ۳۶ سال به درختی تنومند تبدیل شده که منشأ خدماتی قابل توجه به مردم کشور است.

 دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس که با پنج رشته تحصیلی فعالیت خود را آغاز کرده اکنون با بیش از ۱۷۰ رشته تحصیلی مصوب وزارت علوم در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی و با دارابودن ۲۲۰ عضو هیئت علمی بزرگ‌ترین مجموعه دانشگاهی در غرب استان مازندران به شمار می‌رود. این مجموعه با فضای آموزشی، پژوهشی، کارگاهی و آزمایشگاه‌های پیشرفته در عرصه‌ای به وسعت ۳۲۰ هزار متر مربع فرصتی استثنایی برای مشتاقان فراگیری تحصیلات عالی فراهم آورده است.

تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی چالوس

سالن ورزشی چندمنظوره، بزرگ‌ترین کتابخانه دانشگاهی استان مازندران، خوابگاه‌های دانشجویی، سالن سلف‌سرویس، مسجد، و ده‌ها امکانات رفاهی دیگر بخشی از امکانات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس محسوب می‌شود. تاکنون بیش از ۷۵ هزار نفر از این واحد دانشگاهی فارغ‌التحصیل شده‌اند که در مسئولیت‌های حساس مدیریتی این کشور مشغول خدمت هستند و در حوزه پژوهشی تعداد یک هزار مقاله علمی پژوهشی به چاپ رسیده و تعداد ۱۰۷ جلد کتاب منتشر شده است.

تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی چالوس

همایش بین‌المللی کارآفرینی در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری با مشارکت پژوهشگران بین‌المللی واحد دانشگاهی چالوس حکایت از پویایی آن در عرصه تولید علم دارد. امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با رویکرد دانشگاه حل مسئله کارآفرین و در راستای تحقق شعار سال و ایجاد سرای گردشگری ایران (سنگا) را با هسته‌های پژوهشی، شرکت‌های مستقر در مرکز رشد و مدرسه عالی گردشگری راه‌اندازی کرده تا با استفاده از ظرفیت علمی دانشگاهیان و نعمت‌های خدادادی فراوان به مردم این سامان در صنعت توریسم گام مؤثری بردارد.

تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی چالوس

دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس توانسته اکوسیستم حوزه دانش‌بنیانی گردشگری را تکمیل کند. مستندسازی املاک و مستغلات این واحد دانشگاهی، مناسب‌سازی فضا‌های مورد بهره‌برداری، توسعه فضای آموزشی، رفاهی، پیگیری مستمر برای کاهش نیروی انسانی در چند سنوات گذشته با بازنشستگی و بازخرید، افزایش روند جذب دانشجویی، مدیریت هزینه مستمر در همه سطوح با درنظرگرفتن صرفه و صلاح دانشگاه و ساماندهی نیروی انسانی راهکارهای برای کاهش شکاف ایجادشده بین درآمد‌ها و هزینه‌ها در سال‌های اخیر است.

تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی چالوس

کسب رتبه برتر کارنامه فرهنگی بین واحد‌های سطح یک کشوری، ارتقای کانون‌های فرهنگی به ۱۲ کانون فعال دانشجویی، پویاکردن نشریات دانشجویی، کسب رتبه و مقام‌های برتر در جشنواره‌های سراسری رشد ویژه کانون‌های دانشجویی قرآن و عترت، صنایع خلاق فرهنگی و ورزشی در واحد‌های استان و کشور، مشارکت با سازمان و ادارات شهرستان، همایش منطقه‌ای زنان و پرورش نسل‌ها در فروردین امسال، برگزاری همایش ملی جهاد تبیین با مشارکت حوزه علمیه خواهران شهرستان چالوس و برگزاری کارگاه‌های مهارت افزایی دانشجویی با عنوان هر دانشجو یک مهارت دیگر دستاورد‌ها و عملکرد واحد دانشگاهی چالوس به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته