دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در قالب «مُردن مهم است» منتشر می‌شود

ابتکار جالب عکاس انگلیسی/ ثبت آخرین پرتره داغ‌دیدگان کرونا با عزیزانشان

ابتکار جالب عکاس انگلیسی  ثبت آخرین پرتره داغ‌دیدگان کرونا با عزیزانشان
یک عکاس معروف انگلیسی عکس افراد داغدار که در کرونا عزیزی را از دست داده‌اند در قالب یک مجموعه پرتره جدید منتشر می‌کند.
کد خبر : 813411

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، بسیاری از افرد به دنبال فرصتی هستند تا بتوانند در عکسِ ارزشمند عزیزی که به تازگی از دست داده‌اند حاضر شوند و خود را در کنار او ببینند. حالا قرار است که تعدادی از افراد داغداری که عزیزانشان را در جریان همه‌گیری ویروس کرونا از دست داده‌اند این شانس را پیدا کنند و در قالب یک مجموعه پرتره جدید، برای آخرین بار، در کنار عزیزان از دست رفته‌شان ظاهر شوند.

این مجموعه اثر عکاس مشهور انگلیسی، رانکین است. قرار است که این پروژه تحت عنوان «مردن مهم است» با همکاری یک موسسه خیریه معتبر بریتانیایی اجرا شود وهدفش فتح باب گفت‌وگو درباره اندوه است. اندوهی به جای مانده از یک همه‌گیری که منجر به داغدار شدن بیش از هفتصدوپنجاه هزار نفر در سراسر بریتانیا شد.

این موسسه خیریه از مردم دعوت کرد تا داستان اندوه‌شان را برای آنها ارسال کنند تا شانس حضور در این مجموعه عکس را پیدا کنند. در نهایت از میان شرکت کننده‌ها هشت نفر- اونگولا، توبی، اِد، روبینا، ماریا، استفن، کوین، جک و آیک- انتخاب شدند تا عکس‌شان در استودیوی رانکین در کنار عکس بزرگی از عزیزان از دست رفته‌شان گرفته شود.

هدف از این کار پرکردن شکاف بین گذشته و اکنون است. این عکاس معروف- که از برخی از مشهورترین افراد جهان از ملکه الیزابت دوم گرفته تا کیت ماس عکاسی کرده است- از طریق بازی با تکنیک پرس‌پکتیو سعی کرده تا به سوژه‌های این عکس‌ها به شکلی متفاوت جان ببخشد.

رانکین گفت: «عکس‌ها مثل کپسول‌های زمان هستند، و این یعنی این که عکاسی می‌تواند هنر بسیار قدرتمندی در تعامل با مرگ و فقدان باشد. عکس‌های خانوادگی یا عکس‌هایی که در زمان تعطیلات در کنار عزیزانمان می‌گیریم به ما اجازه می‌دهند تا به صورت عاطفی، با عبور از مرزهای زمان و مکان، با شخصی که دوستش داشتیم و اکنون از دستش داده‌ایم ارتباط برقرار کنیم. این کار آنها را در یاد و خاطره ما زنده نگه می‌دارد و درعین حال چیزی به ما می‌دهد که به کمک آن همیشه آنها را به یاد داشته باشیم. به همین دلیل است که من عاشق این پروژه‌ام. این پروژه ما را با گذشته عواطف‌مان پیوند می‌دهد و هر کسی می‌تواند جزئی از آن باشد.»

اگرچه این مجموعه داستان‌های مختلفی را پوشش می‌دهد، اما وجه اشتراک همه آنها تصمیم جدی شرکت کننده‌ها برای ایجاد فرهنگی است که در آن افراد آزادانه‌تر و با فراغ بال بیشتر با تجربیات‌شان روبه رو می‌شوند و بهتر می‌توانند از طریق مرگ و اندوه از یکدیگر حمایت کنند.

سارا وست، مدیر پویش‌ها و ارتباطات این موسسه خیریه، گفت: «این که ما چگونه عزیزانمان را به یاد می‌آوریم یک تجربه شخصی منحصربه‌فرد از اندوه است، با این حال این عکس‌ها به همه این افراد یادآوری می‌کنند که فرد مهمی را در زندگی‌شان از دست داده‌اند. ما از این که با رانکین در ثبت این تجربیات فردی عمیق، که داستان‌های شجاعت و جسارت اقشار مختلف جامعه را روایت می‌کنند، همکاری کردیم بسیار خرسندیم و به این که توانستیم تجربیات قصه‌گوهای جسورمان را با دیگران به اشتراک بگذاریم تا فتح بابی شود برای گفت‌وگوهای بسیار ضروری و مهم درباره مرگ، مردن و عزاداری افتخار می‌کنیم.»

قرار است که این عکس‌ها در جشنواره مرگِ شهر برایتون که در روزهای یازدهم و دوازدهم نوامبر برگزار می‌شود به نمایش عمومی گذاشته شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته