تولید چادر مشکی را یک امر فرهنگی بدانیم
حمیدرضا نیکطبع در گفتوگو با خبرنگار حوزه هنرهای تجسمی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا عنوان کرد: در حوزه مد و پوشاک با وجود تلاشهای فراوانی که در سالهای اخیر رقم خورده، همچنان ارتباط میان فعالان صنعتی و هنرمندان به عنوان دو حلقه مهم این زنجیره دچار اشکال است.
این کارآفرین و فعال حوزه نساجی گفت: ما باید از پیشکسوتان این عرصه برای مشارکت در جریان تولید و انتقال تجربه دعوت کرده و البته موانع پیش روی تولیدکنندگان را هم رفع کنیم. از لحاظ مواد اولیه مشکل چندانی نداریم، چراکه بهترین مواد اولیه حوزه پوشاک را در اختیار داریم. در حوزه الیاف مصنوعی هم در صنایع پتروشیمی فعال هستیم. با وجود این ظرفیت، متاسفانه شاهد هستیم که کشورهای خارجی مواد اولیه را از ما میگیرند و بعد چادر مشکی تولیدشده را به خودمان میفروشند!
وی افزود: دلیل این روند غلط این است که تولیدکنندگان ما وقتی می بینند که امتیاز یا حمایت از آنها نمی شود، انگیزهای برای تولید پارچه چادرمشکی ندارند. مسئولان باید به تولید چادر مشکی نگاه فرهنگی داشته باشند؛ یعنی در مقایسه با نگاه تجاری و صنعتی نگاه فرهنگی باید غلبه داشته باشد. تولید کنندگان ما این ظرفیت را دارند که نیاز داخلی به پارچه چادری را تأمین کنند اما تا زمانی که به تولید پوشاک و بهویژه پارچه چادری نگاه فرهنگی نداشته باشیم و آن را یک امر فرهنگی ندانیم، اوضاع همینگونه باقی خواهد ماند.
دبیر بخش صنعت یازدهمین جشنواره مد و لباس فجر در ادامه گفت: جشنوارههای مد و پوشاک و از جمله جشنواره مد و لباس فجر باید محلی برای انتقال همین خواستهها باشد. خوشبختانه با نگاهی که دکتر اسماعیلی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و آقای دکتر امامی رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور به این موضوع داشته و دارند، نقشآفرینی وزارت صمت در این حوزه بیشتر شده است. به عبارت دیگر صنعت هم متوجه مطالبات مردم و هنرمندان شده، اما این ارتباط همچنان نیازمند تقویت است.
انتهای پیام/۴۱۰۴/
انتهای پیام/