دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1401 - 09:39
در جلسه شورای نظارت و هماهنگی سمای گیلان عنوان شد؛

رسوبات سند ۲۰۳۰ در برخی لایه‌های آموزش و پرورش/ رشد 16 درصدی جذب دانش‌آموز در مدارس سما

رسوبات سند ۲۰۳۰ در برخی لایه‌های آموزش و پرورش  رشد 16 درصدی جذب دانش‌آموز در مدارس سما
«دیده شدن رسوبات سند ۲۰۳۰ در برخی لایه‌های آموزش و پرورش» و «رشد ۱۶ درصدی جذب دانش‌آموز در مدارس سما استان گیلان» از مواردی بود که در بیست و هفتمین جلسه شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان مطرح شد.
کد خبر : 803350

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از رشت، محمد دوستار در بیست و هفتمین جلسه شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت گفت: در این هفته دستاورد‌های دولت و نظام بیان می‌شود تا مردم با افتخارات و فعالیت‌های انجام شده آشنا شوند.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه نظام و ولایت است، افزود: مجموعه سما یکی از معاونت‌های زیرمجموعه دانشگاه و در حوزه مدارس از پیش‌دبستان تا متوسطه و هنرستان فعالیت دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان با اشاره به فعالیت مدارس سما در شهر‌های رشت، انزلی، لاهیجان، آستارا و سیاهکل عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دنبال گشترس مدارس سما در شهر‌های گیلان است.

رئیس شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان با بیان اینکه مدارس سمای دانشگاه آزاد اسلامی با سایر مدارس غیردولتی تفاوت دارد، ادامه داد: هیچ شحص حقیقی و حقوقی در مدارس ذینفع نیست و درآمد‌های مردمی حاصل شده صرف توسعه آموزشی و زیرساخت‌های مدارس می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تبیین کرد: رویکرد مدارس سما مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و شورای نظارت و هماهنگی سمای استان به‌عنوان بالاترین مرجع تصمیم‌سازی مدارس سما به سمت افق روشن در حرکت است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان هم تشریح کرد: در هر نشست برای تصمیم‌سازی در حوزه مدارس باید سند تحول بنیادین آموزش و آموزش محور و مبنا قرار گیرد.

محمد فائزی با بیان اینکه هنوز رسوبات مربوط به سند ۲۰۳۰ در برخی لایه‌های آموزش و پرورش وجود دارد، افزود: با روی کار آمدن دولت مردمی و تغییر رویکرد امروز آموزش و پرورش در مسیر روشنی قرار گرفته است.

وی با اشاره به ذخیره علمی و امکانات دانشگاه آزاد اسلامی و مجموعه سما گفت: مدارس سما ارائه خدمات بیش از حد متعارف را به دانش‌آموزان دارند.

فائزی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی و مدارس سما می‌توانند یک الگوی تحولی منطبق با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشند.

وی بیان کرد: با توجه به امکانات بالقوه‌ای که دیده می‌شود مجموعه سما ظرفیت توسعه را دارد و آموزش و پرورش در این توسعه در کنار سما و دانشگاه آزاد اسلامی است.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان هم در این جلسه از رشد ۱۶ درصدی جذب دانش‌آموز در مدارس سما استان گیلان خبر داد و افزود: لاهیجان و رشت با رشد به ترتیب ۲۶ و ۱۶ درصد بالاترین  جذب دانش‌آموز را داشتند.

تیمور آمار توضیح داد: با توجه به رویکرد وزارت آموزش و پرورش مبنی بر توسعه مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تحرکات خوبی در راه‌اندازی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در سمای استان گیلان در حال انجام است و پیش‌بینی افزایش جمعیت دانش‌آموزی در سال تحصیلی آینده را در این حوزه داریم.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای استان گیلان با تقدیر از همراهی و همکاری آموزش و پرورش به‌دلیل حل مسائل مدارس سمای شهر‌های رشت، انزلی و لنگرود گفت: توسعه مدارس سما در استان اولویت سماست و در این زمینه نیاز با همکاری و همراهی  آموزش و پرورش برای تحقق آن داریم.

در پایان این جلسه حکم مدیرکل آموزش و پرورش به‌عنوان عضو شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان از سوی دکتر دوستار به وی اهدا شد.

انتهای پیام/۴۰۷۸/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته