دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 ارديبهشت 1395 - 13:20
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی خبر داد

آموزش 3 هزار مددکار اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی/ غفلت از نهادهای فرهنگی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی از آموزش سه هزار مددکار اجتماعی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد و گفت: مسائل خانواده، طلاق، تجرد، شکاف نسل‌ها و اعتیاد به حوزه‌های فرهنگی اجتماعی بر می‌گردد که به نظر می‌رسد تاکنون از توجه به حوزه انسانی و جلوه‌های نهاد فرهنگی غفلت کرده‌ایم و دچار تغافل اجتماعی شده‌ایم.
کد خبر : 79746

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مهرداد نوابخش، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی در سی و یکمین همایش مددکاری اجتماعی و مطالبه‌گری اجتماعی گفت: مطالبه‌گری نهادهای اجتماعی به زیربنای علمی نیازمند است. دانشگاه آزاد اسلامی اولین دانشگاهی است که در حوزه مددکاری اجتماعی وارد و بیش از سه هزار مددکار اجتماعی را آموزش داده است.


وی افزود: از دوران پس از انقلاب تاکنون مسائل آمایش شهری و حوزه‌های فنی به طور قابل قبولی پیشرفت کرده اما آنچه که امروز جامعه با آن روبرو است مسائل و آسیب‌های اجتماعی است که باید با ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی راهکاری برای حل آن اندیشید.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی گفت: مسائل خانواده، طلاق، تجرد، شکاف نسل‌ها و اعتیاد به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی برمی‌گردد که به نظر می‌رسد تاکنون از توجه به حوزه انسانی و جلوه‌های نهاد فرهنگی غفلت کرده‌ایم و دچار تغافل اجتماعی شده‌ایم.


نوابخش ادامه داد: اگر نتوانیم این عقب‌افتادگی را جبران کنیم مسلما در آینده‌ای نزدیک با یک نسل آسیب‌دیده روبه‌رو خواهیم شد بنابراین برای دستیابی به موفقیت در حوزه مددکاری اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز به برنامه‌ریزی بلندمدت و دقیق داریم تا بتوانیم در آینده‌ای نزدیک به خواسته‌های خود دست یابیم. بر همین اساس دانشگاه آزاد اسلامی آمادگی همکاری و تعامل با سازمان‌های مربوط را دارد.


وی با اشاره به منویات ریاست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید بتوانیم مطالبه‌گری اجتماعی را به صورت علمی و آکادمی تئوریزه کنیم. دانشگاه آزاد اسلامی بیش از هزار و 400 هیأت علمی در تهران دارد و بیشترین اعضاء هیأت علمی فول پرفسوری در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند که این افراد جزء سرمایه‌های اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و کشور محسوب می‌شوند.


نوابخش ادامه داد: در پیش‌دانشگاهی در کل کشور شاهد حضور این تعداد اعضاء هیأت علمی متخصص و با تجربه نیستیم. با توجه به اینکه ما با چند دانشگاه بین‌المللی در رم و میلان در حوزه‌های گوناگون ارتباط داریم هم‌اکنون آماده‌ایم تا با همکاری انجمن مددکاری ایران در حوزه تربیت دانشجو فعالیت کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته