دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سالن رودکی میزبان کنسرت آنسامبل اوپیا - لهستان/رومانی می‌شود

سالن رودکی هفتم اردیبهشت ماه میزبان کنسرت آنسامبل اوپیا - لهستان / رومانی می‌شود.
کد خبر : 78948

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، کنسرت آنسامبل اوپیا - لهستان / رومانی در قالب فستیوال موسیقی معاصر تهران، 7 اردیبهشت ماه ساعت 17:30 در سالن رودکی برگزار می‌شود.


در این کنسرت الکساندرا پیکاژ نوازندگی ویلنسل و یوآنا مَندِرِسکُو به عنوان پیانیست روی صحنه حاضر خواهند شد.


گروه اوپیا در سال 2014 توسط الکساندرا پیکاژ(نوازنده ویلنسل از لهستان) و یوآنا ماندرسکو(نوازنده پیانو از رومانی) که هر دو در هنرستان کونینکلیک بروکسل تحصیل کرده‌اند تاسیس شد. اگرچه آنها در ابتدا بر موسیقی کلاسیک و رومانتیک تمرکز داشتند اما خیلی زود به سبک‌های دیگر موسیقی روی آوردند. آنها به گروه همه کاره و منعطفی تبدیل شدند که بر بسیاری از ژانرها از کلاسیک گرفته تا جز، موسیقی الکترونیک و موسیقی معاصر متمرکز شدند. آنها نه تنها با دیگر موسیقی دانان همکاری داشتند بلکه با هنرمندانی از دیگر رشته‌ها مانند رقص، هنرهای تجسمی و معماری نیز همکاری به عمل آورده‌اند. صرفنظر از اینکه این دو هنرمند، ملیت متفاوتی دارند و در بروکسل - جهانی‌ترین شهر اروپا- با همدیگر آشنا شده‌اند، موسیقی این دو هنرمند تنوع علایقشان را منعکس می‌کند.


گروه اوپیا کنسرت‌هایی را در بلژیک، هلند، پرتغال و لهستان از جمله تالار کنسرت خانه موسیقی در پورتو اجرا کرده‌اند. اخیرا آنها به جشنواره کوراندایر در بروکسل که در آوریل 2016 برگزار خواهد شد، دعوت شده اند. آنها پروژه خود را با عنوان «سایه‌ها»- آثاری از ارکی سون تور، جان کیج، تورو تاکمیتسو و مورتون فلدمن - به کمک طراحی نور، سایه‌های هنرمندان موسیقی را به نمایش درآورند.


گروه اوپیا همچنین به اجرای آثار جدید برای پیانو و ویلنسل به منظور حمایت از آهنگسازان جوان ملیتهای مختلف علاقه‌مند است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته