دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 فروردين 1395 - 12:37
در دیداری در تهران مطرح شد

پیشنهاد رئیس آژانس امور ملیت‌های فدراسیون روسیه به یونسی/ دستیار رئیس‌جمهوری: طراحی خطرناک دشمن مشترک برای شهروندان ایران و روسیه

دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: همکاری ایران و روسیه به خاطر تهدید مشترک برای دو کشور است. دشمن مشترک می‌خواهد برای روسیه و ما دردسر ایجاد کند.
کد خبر : 78420

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، پیش از ظهر امروز ـ دوشنبه ـ، رئیس آژانس فدرال امور ملیت‌های فدراسیون روسیه با حجت‌الاسلام علی یونسی دستیار ویژه رئیس‌جمهوری در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی دیدار و گفت‌وگو کردند.


در این دیدار که سفیر روسیه در تهران نیز حضور داشت حجت‌الاسلام یونسی با اشاره به گسترش روابط ایران و روسیه گفت: بین ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی صورت گرفته است.


وی ادامه داد: برای توسعه روابط قدم‌هایی برداشته شده مهم بوده اما کافی نیست.


یونسی تأکید کرد: باید مکمل روابط اقتصادی، روابط فرهنگی باشد.


وی با بیان اینکه «همکاری در حوزه نظامی مهم‌ترین همکاری است»، ‌اضافه کرد: هر دو کشور در سوریه برای مقاصد و هدف‌های مشترک همکاری می‌کنند.


دستیار ویژه رئیس‌جمهوری گفت: همکاری ایران و روسیه به خاطر تهدیدهای مشترک است ما هم دشمن مشترک و هم منفعت مشترک داریم دشمن مشترک می‌خواهد برای روسیه و ما دردسر ایجاد کند.


وی افزود: دشمنان با آتش‌افروزی‌هایی که دارند، برای ایران و روسیه استراتژی‌های خطرناکی طرح‌ریزی کرده‌اند و شهروندان و مسلمانان دو کشور را یارگیری می‌کنند تا علیه دو کشور وارد عمل شوند.


وی با اشاره به همکاری گروه‌هایی از آسیای میانه با داعش گفت: دشمنان با رسانه و پول‌های خود شهروندان دو کشور را به آتش‌افروزی تحریک می‌کنند.


وی تأکید کرد: ما منفعت مشترک داریم چون خطر مشترک داریم.


یونسی خطاب به رئیس آژانس فدرال امور ملیت‌های فدراسیون روسیه گفت: می‌دانم که شما سابقه نظامی دارید و من هم سابقه امنیتی دارم ولی باید گفت که زیرساخت مسائل امنیتی، مسائل فرهنگی است.


وی در ادامه سخنان خود از پیشنهاد هیئت روسی برای برگزاری همایشی مشترک در حوزه اقوام و اقلیت‌ها استقبال کرد و گفت: این همایش می‌تواند راه‌های همکاری دو کشور را عملی کند. همچنین این همایش یک تجربه جدیدی است که برای اولین بار دو کشور به طور مشترک برگزار خواهند کرد.


بارینوف: همایشی مشترک در حوزه اقوام و اقلیت‌ها در بهار 2017 برگزار شود


همچنین در این جلسه آقای بارینوف، رئیس آژانس فدرال امور ملیت‌های فدراسیون روسیه گفت: موضوعات بسیار زیادی است که باید در مورد آن به تبادل نظر بپردازیم چون روابط دو کشور در حال گسترش است.


وی با اشاره به مذاکرات قبلی ایران و روسیه در حوزه اقوام و اقلیت‌ها پیشنهاد کرد که همایشی در این حوزه برگزار شود و در این باره گفت: این همایش می‌تواند تاریخ جدیدی در روابط دو کشور باشد.


بارینوف همچنین پیشنهاد کرد که این همایش در بهار سال 2017 در یکی از استان‌های جنوبی روسیه برگزار شود.


وی گفت: دو حوزه اقتصادی و اجتماعی می‌تواند محور برگزاری همایش مذکور باشد.


بارینوف تأکید کرد: که هم مسائل قومیت‌ها و هم توسعه اقتصادی استان‌های دو کشور باید در این همایش مد نظر قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب