دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 فروردين 1395 - 14:10

رئیس پلیس راهور میانه: تابلوهای علائم رانندگی در جاده‌ها، ملائکه بی‌جان هستند

از سوی دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه، دوره آموزشی آشنایی با عنوان«پیشگیری از تصادفات جاده‌ای» با حضور کارکنان این واحد دانشگاهی در سالن اجلاس ساختمان مرکزی برگزار شد.
کد خبر : 77968

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرهنگ یونس احسان‌فر رئیس پلیس راهور میانه و سخنران این مراسم گفت: «سانحه رانندگی یا حادثه رانندگی به حادثه ترافیک خیابانی و یا جاده‌ای می‌گویند که در آن حداقل یک وسیله نقلیه خیابانی با یک وسیله نقلیه دیگر، یا با یک کاربر(استفاده‌کننده) راه دیگر، یا یک جسم ثابت در کنار جاده و یا با خودرو دیگر که معمولاً آسیب مالی یا جانی در پی دارد، برخورد کرده باشد.»


وی با بیان اینکه تصادفات یکی از عوامل اصلی مرگ در کشورهای جهان است، اظهار کرد: «تصادفات با سه عامل انسان، وسیله و راه همراه است و اگر هر راننده به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پایبند باشد، مطمئناً دچار سانحه نخواهد بود.»


احسان‌فر با توجه به عوامل مؤثر در تصادفات جاده‌ای افزود: «عواملی چون مصرف داروهای خواب آور، خواب آلود بودن، خوردن و آشامیدن در حین رانندگی همین طور ضعف دید چشم می‌توانند همیشه مشکل ساز شوند. علت های گوناگون دیگری چون خرابی سیستم، کم نور بودن چراغ‌ها، گاهی هم عوامل محیطی مثل آب و هوا زمینه ساز حادثه می‌شود. ولی در بسیاری از زمینه‌ها همواره اشتباهات انسانی از نخستین علل تصادفات به شمار می‌آیند.»


رئیس پلیس راهور میانه ادامه داد: «تابلوهای علائم رانندگی در جاده‌ها، ملائکه بی‌جان هستند که با راننده‌ها حرف می‌زنند ولی در جامعه ما متأسفانه راننده های ما با آنها صحبت نمی کنند و به این علائم بی توجه هستند که منجر به حادثه می شود.»



این مسئول، تهیه و داشتن وسایل مورد نیاز فنی، برطرف کردن نقص فنی، خودداری از حمل وسایل غیر ضروری و حجیم، اهمیت دادن به مسایل ایمنی، اطمینان کامل از اتومبیل خود و... را از ضروریات دانست و بیان کرد: «در کشور ما رانندگی به صورت تهاجمی است، یعنی راننده به این فکر می‌افتد که به نقطه مقابل خود حمله کند، در حالی که در اصطلاح راهنمایی و رانندگی، رانندگی به صورت تدافعی است تا قدرت دفاع از خود را داشته باشد.»


احسان‌فر تصریح کرد: «اگر راننده ای مطیع قانون بوده و آن را رعایت کند، کمتر با حوادث و سانحه ای روبرو خواهد شد و استفاده از کمربند ایمنی 70 درصد تصادفات ناشی از مرگ را کاهش می دهد. رفتارهای صحیح رانندگی باید در جامعه، جا افتاده و تکرار شود.»


وی صحبت کردن با موبایل، سرعت غیر مجاز، عدم رعایت فاصله قانونی، بی دقتی و ... را از دیگر دلایل شایع در تصادفات رانندگی عنوان کرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: رئیس پلیس راهور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته