فانی: مجلس دانشآموزی محلی برای تجربه دموکراسی و مدیریت دانشآموزان است
به گزارش گروه اجتماعی آنا، علی اصغر فانی در آیین اختتامیه هفتمین دوره فعالیت مجلس دانش آموزی که در محل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: آموزش و پرورش، مردم و همه دستگاههای دولتی و غیردولتی میتوانند در تحقق شعار سال با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» مؤثر باشند و آموزش و پرورش علاوه بر مشارکت جویی یک تکلیف ویژه در فرهنگ سازی را نیز برعهده دارد و از این منظر نقش مهمی ایفا میکند.
وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین 6 ساحت «سیاسی اجتماعی»، «اعتقادی و اخلاقی»، «علمی و فناورانه» «حرفهای و اقتصادی»، «زیباشناختی و هنر» و «تربیت بدنی» به صورت همه جانبه و متوازن اشاره شده است، خاطرنشان کرد: تمام برنامههای آموزش و پرورش در دولت یازدهم بر مبنای سند تحول بنیادین تنظیم شده و موضوع اصلی آموزش و پرورش تربیت همه جانبه و متوازن است که در این راستا فرد، خانواده، جامعه و حاکمیت در این موضوع تأثیرگذار خواهد بود.
وزیر آموزش و پرورش کشور، افزود: اصلیترین موضوع آموزش و پرورش تربیت است و مدرسه به عنوان کانون این موضوع در نظر گرفته شده و دلیل آن این است که معتقدیم شخصیت دانش آموز در مدرسه شکل میگیرد و مدرسهای موفق است که بتواند حداکثر استفاده را از دانش آموزان، معلمان، اولیا و عوامل بیرون از مدرسه ببرد.
فانی با بیان اینکه دانش آموزان در درون مدرسه باید مسئولیت پذیری و مدیریت را تجربه کند، خاطرنشان کرد: دانش آموزان از طریق مشارکت میآموزند که چگونه برای ورود به جوامع بزرگتر مسائل را طبقه بندی و اولویت گذاری کند و مجلس هفتم دانش آموزی در این موضوع بسیار خوب عمل کرده و ما میتوانیم از ثمره آراء، دیدگاه و نظرات نمایندگان محترم مجلس که مشاوران مدیران کل استانها میدهند، استفاده کنند.
وزیر آموزش و پرورش خطاب به نمایندگان مجلس هفتم دانش آموزی، گفت: آموزش و پرورش در طول عمر 32 ماهه دولت اقدامات خوبی در راستای عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت برداشته است که می توان به پوشش تحصیلی 99 درصد دوره ابتدایی، 94 درصد دوره اول متوسطه، 82 درصد دوره دوم متوسطه، بازگرداندن 71 هزار دانش آموزاز طریق مراجعه خانه به خانه به مدارس و همچنین رشد 2/2درصدی رشد سهم آموزش وپرورش از بودجه عمومی دولت اشاره کرد که تمام این موارد در تاریخ آموزش و پرورش کم نظیر است.
انتهای پیام/