دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 فروردين 1395 - 09:02
در گفت‌وگو با آنا

کریمی اصفهانی: بازنگری در قانون انتخابات به معنای محدودیت شورای نگهبان نیست/ در انتخابات نباید چشم مردم را پر کرد، باید دل مردم را به دست آورد

دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار بیان کرد: اگر یک بازنگری دقیق در قانون انتخابات رخ دهد شورای نگهبان رسیدگی بهتری می‌تواند داشته باشد.
کد خبر : 73037

احمد کریمی اصفهانی، عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره اولویت‌های مجلس دهم شورای اسلامی تأکید کرد: به عقیده من، اولویت‌های مجلس احتیاجات نظام است و نکته‌ای که بیش از مسائل دیگر به آن نیاز مبرم داریم موضوعات اقتصادی کشور است.


تا زمانی که مسئله واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به مردم را مد نظر قرار ندهیم و به نهایت نرسانیم اقتصاد مقاومتی معنا نخواهد داشت

وی در این باره اضافه کرد: خوشبختانه در اکثر زمینه‌ها به توفیقات خوبی دست پیدا کرده‌ایم، اما درباره مسائل اقتصادی تا حدود زیادی دچار نقص هستیم. البته این مشکلات نیاز به کارشناسان خوب، اما نه تئوریک دارد تا نقص‌های موجود را برطرف کنند.


این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه «اکثر کارشناسان و اقتصاددان‌های موجود در مجلس شورای اسلامی در زمینه تئوری تخصص دارند»، افزود: امیدوارم با تلفیق بین اقتصاددانان تئوریک و تجربی بتوانند سر و سامانی به اقتصاد کشور بدهند. البته تعداد اقتصاددانان مجلس دهم شورای اسلامی اندک است.


به گفته او، شاید اغراق نباشد که بگوییم اگر یک سوم تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی اقتصادی بودند اقتصاد ایران به نقاط مطلوبی دست پیدا می‌کرد. البته من اعتقاد دارم مشکلات اقتصاد ایران با حرکتی انقلابی حل و فصل خواهد شد.


کریمی اصفهانی با بیان اینکه «حرکت انقلابی در اقتصاد به آن معنا نیست که اقدامی بی‌حساب و کتاب یا بدون برنامه باشد»، تصریح کرد: تا زمانی که مسئله واگذاری بنگاه‌های اقتصادی به مردم را مد نظر قرار ندهیم و به نهایت نرسانیم اقتصاد مقاومتی معنا نخواهد داشت. بنابراین اگر مجلس دهم شورای اسلامی بتواند به صورت مرحله‌بندی قوانینی را تنظیم کند تا پایانی برای بنگاه‌های دولتی تعریف کنیم، همچنین واگذاری را در سایه سرمایه‌گذاری و در امنیت قرار دادن آن و... انجام دهیم، به نتیجه خواهیم رسید. به هر حال این موارد باید در اولویت کاری مجلس دهم شورای اسلامی قرار گیرد تا حداقل معیشت مردم تأمین شود.


دبیرکل جامعه اسلامی اصناف و بازار در ادامه به ارزیابی فضای سیاسی سال 94 پرداخت و گفت: حال و هوای سالی که گذشت بیشتر به سمت فضای دیپلماسی و سر و سامان دادن قضیه برجام بود. بنابراین تمرکز مردم ایران در سال 94 به توافق‌ هسته‌ای و برداشته شدن تحریم‌ها و توقعات آن‌ها نسبت به سیاست خارجی و برجام بود.


کریمی اصفهانی در پاسخ به این پرسش که «آیا قانون انتخابات نیاز به اصلاح و بازنگری دارد یا خیر؟»، اظهار کرد: قطعا قانون انتخابات دارای ایراداتی است و نیاز به تغییر و اصلاح دارد، اگر بتوانیم با استفاده از آرای اکثریت مجلس دهم شورای اسلامی و نظرسنجی که از مردم صورت می‌گیرد قانون انتخابات را به قانونی بی‌نقص تبدیل کنیم، رضایت آحاد ملت و فعالان سیاسی در این باره حاصل خواهد شد.


این فعال سیاسی اصولگرا ادامه داد: در سال 94 مسائل دیگری مانند رکود، مشکلات بانکی، قوانین کار و... بود که در کشور وجود داشت. بنابراین امیدوارم به این مشکلات توجه جدی شود تا بار دیگر در سال جدید با آن‌ اشکالات مواجه‌ نشویم.


وی با اشاره به اینکه «ایران، با کشورهای غربی متفاوت است»، افزود: نوع انتخاباتی که در کشورهای غربی انجام می‌گیرد چشم مردمانشان را پر می‌کند در حالی‌که چنین مسئله‌ای در ایران کاملا بر عکس است به این معنا که برای انتخابات باید دل مردم را به دست بیاوریم. باید بتوانیم پاسخگوی وعده وعید‌ها باشیم یا اینکه قوانین به گونه‌ای وضع شوند تا مشکلات به حداقل ممکن برسند.


این فعال سیاسی اصولگرا با ذکر مثالی در این باره توضیح داد: به جای اینکه در هیات‎های اجرایی استعلامات چهارگانه داشته باشیم فرد یا افراد قبل از ثبت‌نام و نام نویسی شخصا در محل مورد نظر خود درباره خویش استعلام کند. بنابراین اگر پاسخ محل مورد نظر در مورد وی منفی بود دیگر دلیلی ندارد که وارد عرصه شود یا با او برخوری صورت بگیرد تا فضای موجود را ملتهب کند.


وی تأکید کرد: یک بازنگری دقیق در قانون انتخابات لازم است تا برای مردم آرامش به وجود بیاورد. بنابراین اگر قبل از ثبت‌نام، افراد متوجه استعلامات منفی و مثبت خودشان شوند دیگر حرکتی برای نام‌نویسی انجام نمی‌دهند و بعدها سوء تفاهمی نیز به وجود نمی‎آید. نه اینکه 12 هزار نفر برای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی ثبت‌نام و فرصتی هم برای احراز نباشد.


کریمی اصفهانی با بیان اینکه «بازنگری در قانون انتخابات به معنای محدودیت شورای نگهبان نیست»، بیان کرد: اگر در مجلس دهم شورای اسلامی قانون مربوطه اصلاح و مورد تغییر قرار بگیرد شورای نگهبان آن را تأیید خواهد کرد. به این دلیل که اگر یک بازنگری دقیق در قانون انتخابات رخ دهد شورای نگهبان رسیدگی بهتری می‌تواند داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته