دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1393 - 11:50
حجت الاسلام میردامادی:

تشکیل شورای زنان فرهیخته هدف ارزشمندی برای پیشرفت و تعالی دانشگاه آزاد است

نخستین جلسه شورای زنان فرهیخته استان اصفهان با حضور معاون هماهنگی استان، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان و سایر اعضا در محل ستاد هماهنگی برگزار شد.
کد خبر : 7194

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان در این جلسه با تاکید بر حفظ جایگاه زن در جامعه گفت: در نظام آفرینش، همواره توازن بر قرار بوده و زن در این نظام، حقوقی یکسان نسبت به مرد دارا بوده و بر اساس تعالیم اسلامی و تاکیدات ائمه، حفظ کرامت و منزلت زن از اهمیت بسزایی برخوردار است.


حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی تشکیل شورای زنان فرهیخته در دانشگاه را هدفی ارزشمند برای پیشرفت و تعالی دانشگاه آزاد و کسب رضایت حق تعالی دانست و ابراز امیدواری کرد که با شروع به کار این شورا بتوانیم شاهد تحولات چشم گیر و سازنده در دانشگاه باشیم.








فقیهیان: با توجه به سهم بیش از ۵۰ درصدی زنان در فعالیت‌های مختلف در جامعه تصریح کرد: مشارکت فعال زنان ایرانی در همهٔ فعالیت‌های مدنی اعم از اجتماعی، سیاسی، علمی، فرهنگی و... حکایت از برتری زن ایرانی نسبت به هم نوعان خود در سایر کشور‌ها دارد

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان هم با توجه به نقش شایسته و قابل تامل زن در فرهنگ اسلامی گفت: براساس تاکیدات دین مبین اسلام، زن در جامعه اسلامی موظف به انجام سه وظیفه خطیر و عمده مدیریت خانواده، تربیت فرزند صالح و حفظ عفت عمومی است و با توجه به ایفای نقش زنان در حوزه‌های مختلف جامعه از گذشته تا به امروز احساس نیاز فاحش زنان و دختران جامعه کنونی به ایجاد الگوی مناسب و هدف مشخص از یک سو و هجمه‌های فراوان و بی‌امان فرهنگ غرب که بنیان خانواده و عفت زنان کشور را نشانه رفته‌اند از سوی دیگر، اهمیت و حساسیت شروع به کار و ارائه برنامه‌ها و الگوی مناسب فرهنگی از سوی شورای زنان فرهیخته در دانشگاه و شوراهای مشابه بیش از پیش احساس می‌شود.


دکتر حسین فقیهیان افزود: شورای زنان فرهیخته استان باید به نحوی برنامه ریزی کند تا با ایجاد الگوهای مناسب و با اصالت اسلامی و انسانی و همچنین دارای شاخصه‌های فرهنگی، خانوادگی و ملی، گام‌های اساسی در هدایت افراد جامعه به خصوصبانوان به سوی خود باوری و شناخت توانمندی‌های خود بردارد.


وی با توجه به سهم بیش از ۵۰ درصدی زنان در فعالیت‌های مختلف در جامعه تصریح کرد: مشارکت فعال زنان ایرانی در همهٔ فعالیت‌های مدنی اعم از اجتماعی، سیاسی، علمی، فرهنگی و... حکایت از برتری زن ایرانی نسبت به هم نوعان خود در سایر کشور‌ها دارد.


دکتر سهیلا پرستگاری رئیس شورای زنان فرهیخته استان هم با بیان اینکه خانواده اصلیترین واحد جامعه ساز است، گفت: با توجه به این واقعیت که از نظر آمار کمی، نیمی از جامعه انسانی را زنان تشکیل می‌دهند و از نظر کیفی به دلیل فطرت مربی‌گری خدادادی در زنان این آمار از نیم هم فرا‌تر می‌رود و با عینیت یافتن و تحقق واقعی شعارهای (پیشرفت زنان، پیش شرط توسعه) و (توانمند سازی زنان، توانمند سازی کل بشریت است)، سازمان‌های ذی ربط نیز برای فراهم سازی راهکارهای شناسایی این سرمایه عظیم و بهره‌مند سازی شایسته از آن تلاش بسیار کنند.


همچنین دکتر سهیلا اثنی عشران مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری استان اصفهان خاطرنشان کرد: در جامعه کنونی بستر لازم برای حضور زنان در عرصه‌های گوناگون فراهم نشده است و مشارکت فعال و موثر زنان در جامعه از حد یک شعار فرا‌تر نرفته و باید پذیرفت که عملا قانونی در حوزهٔ حمایت از بانوان وجود ندارد و اقدامی بنیادین در خصوص رفع این نقیصه نیاز است.


در پایان این نشست نیز سایر اعضای حاضر در شورا به بیان نقطه نظر و پیشنهاد خود در راستای کار آمدی هرچه بیشتر این شورا پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب