دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 اسفند 1394 - 16:48

ویژگی‌های انتخاب اصلح فرصتی برای برگزاری نشستی صمیمی در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان

جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی سمنان در نشستی صمیمی با عنوان ویژگی‌های انتخاب اصلح شرکت کردند.
کد خبر : 69205

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، این روز‌ها بیشتر برنامه‌های اجرا شده در مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، سخنرانی، بحث و تبادل نظر با هدف جلب مشارکت حداکثری و ایجاد شور و حال انتخاباتی در دستور کار مجریان برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها قرار گرفته است.


هرچه به روز جمعه و زمان برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم شور و حال این برنامه‌ها بیشتر و پر رنگ‌تر می‌شود. در یکی از این برنامه‌ها که در آستانه انتخابات در دانشگاه آزاد اسلامی سمنان برگزار شد، رییس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به تببین فضای سیاسی حاکم بر کشور پرداخت.


این نشست از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی و روابط عمومی برگزار شد

شرکت کنندگان در این نشست را اعضای هیات علمی این واحد دانشگاهی تشکیل می‌دادند. این نشست فرصتی بود تا حاضران در جلسه درباره موضوع جلسه به بحث و تبادل نظر بپردازند.


مهدی بلوکات در بخش ابتدایی این نشست با توجه به قرائت سوره قدر در ابتدای جلسه گفت: «زمان تبلیغات انتخابات به زعم فعالان سیاسی شب قدر سیاست محسوب می‌شود به این معنا که توجه همه به مسئله سیاست در این ایام بیش از دیگر ایام دیگر سال است.»


رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: «بر اساس نکته‌نظر مشترک استادان سیاسی کشور پاردایم سیاسی کشور از حول و حوش سال ۸۴ به بعد دست‌خوش تغییراتی شده است که شاهد ایجاد فضایی غیر دو قطبی در کشور هستیم. فضای سیاسی کشور که تا پیش از این به یک فضای دو قطبی نظیر راست و چپ، اصولگرا و اصلاح طلب تقسیم شده بود از سال ۹۲ شکسته شد. به طوریکه شاهد دوران تکثر گرایی در سال ۹۲ هستیم.»


بلوکات افزود: «صرف‌نظر از نتیجه حاصل از انتخابات، اهمیت انتخابات امسال در این است که این انتخابات این موضوع را که آیا در ادامه تاریخ انقلاب اسلامی مجدد به فضای دو قطبی باز خواهیم گشت یا فضای تکثرگرایی ادامه خواهد یافت و یا شاهد ایجاد فضایی جدید در محدوده سیاست کشور خواهیم بود را مشخص می‌کند. به عبارت روشن‌تر این انتخابات، به عنوان نخستین انتخابات بعد از دوران تکثرگرایی، می‌تواند به صورت حقیقی معرف فضای سیاسی جامعه ایرانی باشد.»


رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در تشریح دوران تکثرگرایی گفت: «بخشی از این فضا در کشور متاثر از فضای خارج از کشور ناشی از تحولات سریع و عمیق حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به وجود آمد که تحت تاثیر گسترش فضای وب و شبکه‌های اجتماعی خیلی سریع در جامعه توسعه یافت.


بلوکات ادامه داد: «علت دیگری که باعث سرعت بخشی به ایجاد این دوران در کشور شد، ظهور شخصی با عنوان احمدی‌نژاد در فضای سیاسی کشور بود. نحوه حضور و همچنین شخصیت وی در انتخابات سال ۸۴ و ۸۸ باعث سرعت بخشی ایجاد دوران فضای تکثرگرایی در کشور شد.»


او گفت: «امروز شاهد حضور افرادی در فضای سیاسی کشور هستیم که دارای خاستگاه و تفکرات یک گرایش سیاسی خاص با رفتار و بیان گرایش متقابل آن هستیم. این تغییر نگرش و رفتار در شخصیت‌ها باعث ایجاد دوران تکثرگرایی در کشور شده است.»


بلوکات درباره وضعیت آینده انتخابات پیش رو نیز گفت: «در انتخابات پیش رو و بر اساس نظر سنجی‌های انجام گرفته بیشترین احتمال به این سمت می‌رود که چیزی شبیه به اعداد و ارقام انتخابات سال ۹۲ را مجدد شاهد باشیم.»


رئیس مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: «امروز اصولگرایان به یک وحدت تاکتیکی برای عبور از انتخابات رسیده‌اند. در فهرست‌های ارائه شده اصلاح‌طلبان را نیز مشاهده می‌کنیم و بخش سوم نامزدها را با عنوان مستقلین مشاهده می‌کنیم که پیش بینی بر این است که هر سه گروه یک سوم از آرا را به خود اختصاص دهند.»


این مسئول ادامه داد:« مجلسی غیر قابل پیش‌بینی و فاقد اکثریت مطلق خواهیم داشت اما با اقلیت‌های قوی که اگر این اتفاق رخ دهد مجلسی پرتنش نظیر مجلس دوره پنجم را شاهد خواهیم بود. این حادثه به احتمال زیاد منجر به ادامه روند تکثرگرایی بر جامعه سیاسی کشور خواهیم بود.»


وی افزود: «فعلا نظرسنجی‌ها بر ادامه دوران تکثرگرایی در کشور دلالت دارد مگر اینکه در انتخابات دوره نهم مجلس اتفاقی غیر از این را در ادامه بروز دهد البته ذکر این نکته نیز مهم است که همیشه حوادث هفته آخر انتخابات نقش مهمی در نتیجه حاصل در انتخابات بازی می‌کند.»


این جلسه با پرسش و پاسخ و بحث متقابل شرکت کنندگان ادامه یافت. این برنامه از سوی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان و همکاری معاونت دانشجویی فرهنگی و روابط عمومی برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته