دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1401 - 12:39
رئیس دانشکده علوم ورزشی و تندرستی دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با آنا:

استارت‌آپ‌های ورزشی مسیر اشتغال فارغ‌التحصیلان را هموار کرد/ بازار کار خوب رشته علوم ورزشی

احمدی‌زاد وضعیت اشتغال در رشته‌های مختلف تربیت‌بدنی در کشور را نسبت به گذشته مطلوب‌تر عنوان کرد و گفت: وجود استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن های ورزشی به باز شدن فضای اشتغال فارغ‌التحصیلان کمک کرده است.
کد خبر : 669616
احمدی زاد

سجاد احمدی‌زاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه کرونا و فاصله گرفتن از ورزش صدمات روحی و روانی بر دانشجویان وارد کرد، خاطرنشان کرد: روح دانشگاه طبیعتاً روحی اجتماعی است در این محیط ۵۰ درصد آموزش‌ها مربوط به مواد درسی و ۵۰ درصد مابقی مربوط به بحث‌های اجتماعی است. برقراری ارتباطات، رشد فکری و مباحث جسمانی و روحی نیز مطرح است و در این راستا ورزش برای نشاط دانشجویان بسیار مؤثر است.


وی افزود: این خصلت دورهم جمع‌کردن دانشجویان در دانشگاه، آموزش و انجام کارهای تیمی را به دنبال دارد. در دوره کرونا به دلیل آموزش مجازی علاوه بر کم‌تحرکی در دانشجویان برنامه‌های ورزشی از سال تحصیلی‌شان کاملاً حذف شد که منجر به افت شدید روحی و جسمی شد.




بیشتر بخوانید:


اولین استارت‌آپ‌های حوزه ورزش و فناوری‌های مربوطه در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود




احمدی‌زاد با اشاره به اینکه البته در حال حاضر با بازگشایی دانشگاه‌ها شاهد بازگشت نشاط به دانشجویان هستیم، اظهار کرد: این نشاط به اساتید و کارکنان نیز منتقل شد که پیش‌ازاین به‌نوعی افسردگی خفیف مبتلا شده بودند و فضای فعلی مجدداً تعامل اساتید و دانشجویان را زنده کرده است. فضای ورزشی دانشگاه‌ها را به‌واسطه حضور دانشجویان با برگزاری برنامه‌های متعدد حتی در غالب تماشاگر فعال و شلوغ کرده است.


وی در رابطه با بحث اشتغال دانش‌بنیان در ورزش برای فارغ‌التحصیلان رشته‌های تربیت‌بدنی، گفت: در کشور ما در گذشته ازنظر مالی و اشتغال به ورزش توجه نمی‌شد اما این روزها به خاطر بحث سلامت در بین مردم به‌خصوص در فضای مجازی و هم در سیستم‌های سازمان‌یافته وزارت ورزش و لزوم سلامت همگانی قدم‌های خوبی را برداشتند، عملاً بحث اشتغال ورزش و بازار کار خیلی بهتر از گذشته شده است اما هنوز به استاندارد جهانی نرسیده است اما همین‌قدر نیز به‌خوبی در فضاهای کسب‌وکاری قابل‌مشاهده است.


احمدی‌زاد در پایان خاطرنشان کرد: البته وجود استارت‌آپ‌ها و اپلیکیشن‌های ورزشی به باز شدن فضای اشتغال فارغ‌التحصیلان کمک کرده است. در حال حاضر رشته علوم ورزشی از بین گرایش‌های دیگر این مجموعه ازنظر بازار کار وضعیت بهتری دارد و دانشجویان رشته‌های دیگر نیز با تغییر رشته برای تحصیل در این رشته مراجعه کنند.


انتهای پیام/۴۱۶۷/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته