دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 تير 1401 - 12:05
مدیرعامل سازمان میوه و تره بار شهرداری تهران مطرح کرد؛

تفاوت ۳۸ درصدی قیمت میوه در میادین نسبت به سایر مراکز شهر/ فروش میوه به صورت هوشمند از طریق نرم‌افزار

فصاحت با بیان اینکه ۳۸ درصد تفاوت قیمت میوه در میادین نسبت به سایر مراکز شهر است گفت: در طول سه ماه گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد خانوار کمک شده است.
کد خبر : 666718
تره بار

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان میوه و تره‌بار شهرداری تهران در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به زیرساخت‌های فیزیکی و ظرفیت شبکه بازار سازمان در تهران، اظهار کرد: یک میدان مرکزی میوه و تره بار و سه مرکز عرضه بهداشتی دام در کنار میادین میوه و تره بار به مردم خدمات ارائه می‌دهند.


وی با بیان اینکه ۳۸ درصد تفاوت قیمت میوه را در میادین نسبت به سایر مراکز شهر شاهد هستیم، تصریح کرد: کیفیت محصولات عرضه شده در میادین از متوسط کیفیت در سطح شهر بالاتر است، برای مثال برنج عرضه شده در میادین کیفیت بسیار بالاتری دارد. در طول سه ماه گذشته ۶۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد خانوار کمک شده که تا پایان سال افزایش قابل توجهی خواهد یافت، همچنین در خرید شفاف نیز نقش محوری در این راهبرد داشته‌ایم.


فصاحت با بیان اینکه در عرضه مستقیم کالای اساسی در کنار دولت نقش اساسی و در مواردی به مراتب نقش سازنده‌تری داشته‌ایم، گفت: در آستانه ماه مبارک رمضان شاهد این بودیم که قیمت اقلامی همچون خرما افزایش قابل توجهی داشت اما در میادین میوه و تره‌بار مدیریت شد که مردم خرما را با افزایش قیمت ۶۰ تا ۷۰ درصدی خریداری نکنند.


وی به رشد قیمت ۴۷ درصدی اقلام در مدت اخیر اشاره کرد و افزود: ما شاهد این هستیم که دهک‌های بالا نیز از میادین خریداری می‌کنند و متوسط قیمت اقلام در میادین ما کنترل شد و در عرضه مرغ نیز با افزایش ۶۱ درصدی قیمت در ماه گذشته، سعی شد افزایش قیمت زیر قیمت مصوب باشد.


مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه پیش از آزادسازی قیمت‌ها میزان خرید ۳۵۷ هزار قلم کالا و پس از آزادسازی ۴۳۲ هزار قلم کالا بوده است، گفت: قدرت خرید پس از آزادسازی قیمت ها ۲۱ درصد و از لحاظ تناژ ۴۷ درصد افزایش یافت.


وی افزود: عرضه بهداشتی دام در عید قربان در مراکز بهداشتی عرضه دام شهرداری انجام خواهد شد، در کشور شاهد تب کریمه‌کنگو بودیم که خوشبختانه در تهران آماری در این خصوص نداشته‌ایم و امیدواریم با عرضه دام در این میادین، شاهد این بیماری نباشیم.


فصاحت با بیان اینکه باید بسته‌ای در نظر گرفته شود که بتوانیم نیازهای تهران را به طور مستمر پاسخ دهیم، یادآور شد: تولید و تأمین گوشت قرمز گوسفندی را داشته ایم. با بیش از ۸۰ درصد تعاونی‌ها جلساتی را برگزار کرده‌ایم.


وی همچنین تصریح کرد: اقداماتی در حوزه بازرگانی داشته‌ایم و ظرفیت صادرات و واردات را شناسایی کرده‌ایم. مذاکرات اساسی را با فعالان حوزه صادرات و واردات داشته‌ایم. هیچ بازاری در کشور با مقیاس بازار سازمان میادین میوه و تره بار وجود ندارد که می‌تواند جریان‌ساز در این زمینه باشد.


فصاحت با اشاره به فروش هوشمند در میادین میوه و تره‌بار، بیان کرد: تلاش کرده‌ایم که در بستر نرم‌افزاری و هوشمندسازی فرآیندها، نواقص اپلیکیشن طراحی شده را برطرف کنیم تا مشکلی برای شهروندان پس از فعال شدن آن وجود نداشته باشد.


وی از پیش بینی احداث ۱۰۰ بازار خبر داد و افزود: تا پایان تیر ماه ۳۰ تا ۴۰ مورد، تا پایان مرداد ۳۰ و تا پایان شهریور ماه نیز مابقی بازارها نهایی خواهد شد. ۲۰۰ مورد اراضی شناسایی شده که تلاش می‌کنیم این وعده را در حد اعلا عملیاتی کنیم.


فصاحت افزود: تفکیک پسماند را در یکی از بازارهای شهر آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم کمک حال سازمان پسماند در این زمینه باشیم.


مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار با اشاره به نگاه اجتماعی در این سازمان، یادآور شد: برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف در میادین اجرا شد و افزایش ظرفیت تقویتی در اساسنامه، یکی از درخواست‌هایی است که نیاز داریم اجرایی شود.


فصاحت با بیان اینکه الگویی در سازمان طراحی شده است، بیان کرد: ما مجوزهایی را برای تملک شرکت‌های بازرگانی نیاز داریم تا بتوانیم در تنظیم بازار نقش اساسی داشته باشیم.


انتهای پیام/۴۱۷۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب