دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 خرداد 1401 - 14:40

کشت عمودی طبقاتی با سینی علوفه هیدروپونیک

سیستم های کشت عمودی و طبقاتی هیدروپونیک ایروپونیک دستگاه تولید علوفه و سینی کشت علوفه هیدروپونیک و سبد هیدروپونیک و آموزش امروزه جزو نیاز های بازار های کشاورزی می باشند
کد خبر : 664955
image-20220618121833-5.jpeg

به گزارش خبرگزاری آنا، سیستم های کشت عمودی و طبقاتی هیدروپونیک ایروپونیک دستگاه تولید علوفه و سینی کشت علوفه هیدروپونیک و سبد هیدروپونیک و آموزش امروزه جزو نیاز های بازار های کشاورزی می باشند


در ادامه به معرفی سیستم های کشت و تجهیزات می پردازیم و کاربرد و عملکرد هر یک را بیان می کنیم


علوفه هیدروپونیک


برای علوفه هیدروپونیک مزیت های متعددی را می توان بیان کرد که در ادامه به بررسی مزیت های این علوفه و ساختار و دستگاه و تجهیزات آن می پردازیم.


یکی از مزیت های علوفه هیدروپونیک وزن گیری سریع دام است. تولید این خوراک هزینه ی تمام شده ی کمی دارد و قیمت هر کیلو علوفه هیدروپونیک یک سوم قیمت علوفه بازار است و از طرفی بازدهی آن بسیار بیشتر و بالاتر می باشد که این موارد باعث می شود مصرف آن برای دام و طیور بسیار به صرفه باشد.


تولید علوفه هیدروپونیک به صورت کاملا ارگانیک و به دور از آفت کش ها است که در نتیجه باعث می شود خوراک سالمی را به دام بدهیم. استفاده از این خوراک سالم در نهایت باعث کاهش هزینه های دامپزشکی می شود.


مزیت های دیگری را هم برای این علوفه می توان بیان کرد از جمله افزایش باروری و افزایش شیردهی در دام. استفاده از علوفه سبز در خوراک دام در نهایت باعث افزایش کیفیت محصولات دامی از قبیل گوشت، لبینیات و در طیور باعث افزایش کیفیت تخم پردندگان می شود.


دستگاه تولید علوفه


علوفه هیدروپونیک یکی از محصولات بسیار پرکاربرد در صنعت دامداری است و توانسته نیاز به خوراک دام را تا حد ممکن برطرف نماید.


کانکس تولید علوفه و همچنین دستگاه تولید علوفه به صورت سالنی می توانند ظرفیت های مختلفی داشته باشند مثلا 250 500 و یک تن، این برداشت به صورت روزانه است و کشت در سینی علوفه هیدروپونیک انجام می شود.


نکته بسیار مهم در سالن تولید علوفه هیدروپونیک نوع طراحی دستگاه است که باید به صورت کاملا هوشمند و اتوماتیک طراحی شود و اصول طراحی در آن رعایت شود.


در ساخت دستگاه تولید علوفه تجهیزات بسیار آسان تری را نسبت به کشاورزی سنتی می توان استفاده کرد به طوری که این سیستم را می توان در یک کانکس یا یک گلخانه و یا یک سالن 50 متر مربعی احداث کرد.


در واقع محل راه اندازی و ابعاد آن وابسته به میزان علوفه مورد نیاز و میزان برداشت روزانه دارد و این فضا باید متناسب با میزان برداشت علوفه هیدروپونیک باشد چرا که اگر فضا بزرگ تر باشد آنگاه باید کنترل بیشتری را بر روی دما داشته باشید که می تواند هزینه های بالایی را به شما تحمیل کند.


کشت عمودی طبقاتی با سینی علوفه هیدروپونیک


سینی علوفه هیدروپونیک


یکی از تجهیزات مهم در تولید علوفه، سینی کشت علوفه است که باید از نظر طراحی و مشخصات کاملا استاندارد باشد. ارتفاع سینی علوفه هیدروپونیک استاندارد 6 سانتی متر است و دارای زهی کشی به منظور خروج پساب است.


در سینی علوفه می توان تا یک کیلو بذر ریخت که این میزان بذر می تواند تا 7 کیلو علوفه دهد. برای ابیاری علوفه در این نوع سینی از نازل 4 طرفه استفاده می شود و لازم است که پمپ ابیاری به تایمر متصل باشد تا به صورت زمانبدی شده پمپ را روشن و خاموش کند.


قارچ و کپک یکی از مشکلات رایج در دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک است که اگر از سینی کشت علوفه مناسب استفاده کنید این مورد می تواند تا حد ممکن برطرف شود.


در بین سینی های موجود در بازار سینی علوفه هیدروپونیک دارای ابعاد 30 در 60 به ارتفاع 6 سانتی متر و دارای زهکشی را ما پیشنهاد میکنیم. این سینی ها در انتهای خود خروجی اب دارند که فیتینگ خور می باشد.


برای قرارگیری سینی کشت علوفه در سالن لازم است که قفسه هایی را از پیش آماده سازی کنید و سینی های کشت علوفه را بر روی این قفسه ها قرار دهید. قفسه های ساخته شده باید دارای چند طبقه باشند تا بدین ترتیب بتوانید از فضا حداکثر استفاده را کنید.


کشت عمودی طبقاتی با سینی علوفه هیدروپونیک


آموزش ساخت دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک


ممکن است شما نیز از جمله افرادی باشید که تمایل دارید خود اقدام به ساخت دستگاه تولید علوفه کنید و نیاز به آموزش برای ساخت دستگاه کشت علوفه داشته باشید.


برای این مورد هیچ جای نگرانی نیست و می توانید با استفاده از فیلم ها و آموزش هایی که در فضای مجازی قرار گرفته و همچنین زیر نظر یک کارشناس اقدام به ساخت دستگاه کنید.


دستگاه کشت علوفه شامل قطعات زیر است:



  • سینی کشت علوفه

  • نور کشت

  • قفسه های آلومینیومی

  • سیستم سیرکولاسیون

  • سیستم تهویه

  • کنترل کننده مرکزی

  • سیستم آبیاری


مشاوره کشت علوفه هیدروپونیک از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر مشاوره به درستی انجام نشود باعث خواهد شد که هزینه های شما به ثمر ننشیند و آموزش ها بی فایده باشد.


کشت عمودی طبقاتی با سینی علوفه هیدروپونیک


کشت عمودی


بررسی کشت عمودی هیدروپونیک ایروپونیک یا کشت طبقاتی: سیستم های کشت هیدروپونیک و ایروپونیک خانگی و صنعتی دارای مدل های مختلفی هستند که برج کشت عمودی و کشت طبقاتی از جمله این سیستم های می باشند.


ابیاری در سیستم های کشت طبقاتی و عمودی به صورت ایروپوپونیک است و در دو حالت میکروآبپاش و ریزش آب بر روی ریشه ها صورت می گیرد.


دستگاه های کشت طبقاتی و عمودی فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و در کمترین حالت فضای یک متر مربع را نیاز دارند و تمام پروسه کشت در همین فضا انجام می شود.


کشت ایروپونیک به عنوان جدید ترین حالت کشت در سیستم های نوین به شمار می رود و چون آبی که حاوی کود است به صورت مستقیم بر روی ریشه ها پاشش می شود می تواند باعث چند برابر شدن سرعت رشد شود.


نور یکی از پارامتر های مهم برای کشت است و در این دستگاه می توان هم از نور طبیعی محیط استفاده کرد و هم از نور مصنوعی. دستگاه کشت ایروپونیک و هیدروپونیک طبقاتی و عمودی امکان کشت انواع سبزیجات و صیفی جات را در اختیار شما قرار می دهد.


ساختار این دستگاه به صورتی است که از آن هم در ابعاد خانگی و هم در گلخانه های بزرگ صنعتی می توان استفاده کرد.


کشت عمودی هیدروپونیک و ایروپونیک یعنی کشت بدون نیاز به خاک. در این روش کارشناسان و متخصصان نیاز غذایی گیاه را بررسی کرده و بر طبق آن فرمولی از کود های مورد نیاز را لیست می کنند. این کود دارای عناصر ریز مغذی و درشت مغذی است و در کنار این کود از موادی مانند پرلیت جهت نگه داشتن گیاه استفاده می شود. بدین ترتیب هم کیفیت رشد گیاه بهبود پیدا میکند و هم نیاز به خاک رفع می شود.


مزیت های بسیار متعددی را می توان برای کشت هیدروپونیک و ایروپونیک بیان کرد. میزان مصرف آب در این روش کمتر است و از طرفی آب کاملا بهداشتی و غنی شده که باعث افزایش بهره وری می شود.


کشت عمودی به این صورت است که یک استوانه عمودی ایستاده ایجاد می شود که دارای چندین حفره در بدنه خود است. هر حفره مخصوص یک گلدان است و در داخل گلدان نشاء گیاه قرار میگیرد.


از این دستگاه ها می توان در محیط هایی از جمله رستوران ها، هتل ها، مصارف خانگی و دانشکده های کشاورزی استفاده کرد.


سیستم دیگر سیستم کشت طبقاتی است که دارای سینی های مخصوص هستند که بر روی طبقات قرار می گیرد. در داخل این سینی ها می توان گیاهان رشد محدود را کشت کرد.


این مدل از سیستم های کشت علاوه بر اینکه ارزان قیمت هستند، کارایی بسیار بالایی را دارند. یکی از مزیت های سیستم کشت طبقاتی مصرف پایین محلول غذایی است.


به منظور اطلاع از نحوه ثبت سفارش و خرید و آموزش کشت می‌توانید با مشاورین مربوطه با این شماره ۰۹۱۹۳۵۳۵۵۸۴تماس حاصل فرمائید.



انتهای پیام / ر

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته