دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1401 - 12:26
رویداد عصر امید/ ۳۷۷

ضایعات بدهید کاغذهای «لاینر»،«فلوتینگ» و «سسلاینر» پس بگیرید

مدیر فنی مهندسی یک شرکت کاغذسازی بیان کرد: با استفاده از ضایعات، کاغذهای «لاینر»،«فلوتینگ» و «سسلاینر» تولید کرده و به بازار عرضه می‌کنیم.
کد خبر : 663038
کاغذسازی

بهنام کاوه در حاشیه رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی «عصر امید» در مصلای تهران که با محصولات تولیدی کاغذهای «لاینر»،«فلوتینگ» و «سسلاینر» در این نمایشگاه حضور پیدا کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا اظهار کرد: محصول شرکت ما کاغذهای بسته‌بندی است و این محصول را از مواد اولیه ضایعات کاغذ تولید می‌کنیم، ضایعاتی که دورریز بوده از شهرهای مختلف کشور جمع‌آوری و به شرکت ما منتقل می‌کنند.


وی اضافه کرد: محصولات کارخانه کاغذسازی سه دسته هستند؛ نخست کاغذهای «لاینر» که در ساخت کارتن‌ها و لایه‌های مقواها استفاده می‌شوند، محصول بعدی کاغذ «فلوتینگ» است که بیشتر در قسمت کنگره‌های کارتن استفاده می‌شود و دیگری کاغذ «سسلاینر» که به عنوان کاغذ رویه از آن استفاده می‌کنیم.




بیشتر بخوانید:


معجزه سقز طبیعی برای دستگاه گوارشی


توانمندی‌های نمایشگاه «عصر امید» در مسیر درست هدایت شوند


پیام واقعی رویداد «عصر امید» به مسئولان چه بود؟




مدیر فنی مهندسی شرکت کاغذسازی کاوه عنوان کرد: محصولات این شرکت مربوط به کارتن‌های بسته‌بندی می‌شوند و کاغذهای تولیدی در شرکت‌هایی که برای بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌کنند، کاربرد دارد و باید ضدعفونی شوند.


کاوه که با حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه در نمایشگاه عصر امید حضور داشت، درباره نحوه تولید کاغذ در شرکت کاغذسازی کاوه تبیین کرد: شرایط تولید به این صورت است که مواد اولیه را جمع‌آوری و به کارخانه می‌رسانیم و آنها را تفکیک کرده و در مخازن «هیردوپالپر» خمیر می‌کنیم.


وی توضیح داد: بعد از خمیرکردن مواد اولیه در واحدی به عنوان پالایش، آن را دوباره فراوری می‌کنیم و الیاف‌ها را جداسازی و بازسازی می‌کنیم و مجدداً در قسمت جلو دستگاه تولید که به‌عنوان ماشین طرح است قرار می‌دهیم.


مدیر فنی مهندسی شرکت کاغذسازی کاوه متذکر شد: سپس با آبگیری از خمیرها و خشک کردن، مجدداً آن را به کاغذ تبدیل می‌کنیم و در این راستا یکسری مواد افزودنی به «آهارزنی» یا دستگاه «سایسپرس» اضافه می‌کنیم و کیفیت لازم را به دست می‌آوریم.


کاوه با بیان اینکه محصول ما نمونه داخلی و خارجی دارد، ادامه داد: تولید این محصول از نظر اقتصادی برای ما به‌صرفه بوده است؛ چراکه صنعت بازیافت یک صنعت سبز است و هر خریدی که انجام می‌دهید، یک‌سری بسته‌بندی کاغذی دارد و می‌توانید دوباره آنها را بازیافت کرده و یک محصول جدید به دست آورید.


وی درباره اینکه با ایده شما برای کاغذسازی از بازیافت کاغذهای دورریز اینگونه از قطع درختان جلوگیری می‌شود، گفت: دقیقاً. هدف اصلی آن بوده که از قطع شدن درختان جلوگیری کنیم؛ چراکه بیس(پایه) و مواد اولیه کاغذ از چوب به دست می‌آید.


به گزارش آنا، رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «عصر امید» به‌منظور معرفی تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت‌های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف ارائه بستری برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیانی و فرصتی برای اشتغال دانشجویان در چهلمین سالگرد راه‌اندازی این دانشگاه با شعار ۱۰۰۰ گروه پژوهشی و زیرساخت، ۱۰۰۰ ایده و استارت‌آپ و ۱۰۰۰ شرکت فناور و خلاق از هشتم تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ در مصلای تهران برگزار شد.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته