آب نباتی با خاصیت ضد عفونی کننده و خنک نگه دارنده دهان/ آب نباتی که قابلیت صادرات و ارزآوری دارد
آسیه میرزایی کلی مخترع آب نبات ضد عفونی و خنک کننده دهان از واحد هرمزگان در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره آب نبات ضد عفونی کننده و خنک کننده دهان با اشاره به معضلات وقوع کرونا در جهان و تبعاتی که برای انسان ها به دنبال داشت اظهار کرد: کرونا باعث شد خیلی ها جرات بیرون رفتن از خانه را نداشته باشند و همین باعث پوسیدگی دندان ها و عفونت دهان شد محصولی تولید کرده ایم که جلوی عفونت و خرابی دندان را میگیرد و نقش پیشگیرانه در این زمینه دارد.
وی ادامه داد: ویژگی دوم این محصول نقش ضد قارچی آن است که از افت دهان جلوگیری میکند. زیرا ترکیباتی در این محصول است که جلوی عفونت دهان را می گیرد و ویتامین هایی که در آن به کار رفته به سیستم ایمنی بدن کمک می کند و باعث کاهش استرس و افزایش سطح ایمنی بدن می شود.
مخترع آب نبات ضد عفونی و خنک کننده دهان افزود: وقتی دهان به کمک این آب نبات خنک باشد هم جلوی عفونت ها گرفته می شود و هم از آفت دهانی پیشگیری می شود در ضمن دهان هم همیشه خوشبوست و این برای افرادی که مدام در حال ارتباط با دیگران هستند بسیار مفید است چون دهانشان خوشبوست.
وی با بیان اینکه ما در بازار آب نباتی که ضد آفت یا ضدعفونی کننده باشد نداریم افزود: آب نبات هایی که در بازار موجود است یا فقط خنک کننده هستند یا برای سرماخوردگی استفاده می شوند که خیلی بدمزه هستند و نمی توان به راحتی طعم آن را تحمل کرد اما این محصول دارای هم خنک کنندگی و هم خوشمزگی و خوش بویی است.
میرزایی تاکید کرد: مصرف این محصول می تواند به نفع مصرف کننده ها باشد چون مزایایی مختلفی دارد علاوه بر آن صرف جویی ارزی دارد چون محصولاتی که در بازار هتسند اغلب مواد مصرفی آنها وارداتی است و باعث خروج ارز از کشور می شود ولی ترکیبات این محصول کاملا داخلی است.
میرزایی درباره صادرات آب نبات ضد عفونی و خنک کننده دهان گفت: چون ما در ساخت این محصول از علم طراحی دارو استفاده کرده ایم به راحتی می تواند تاییدیه جهانی بگیرد و صادر شود. برای کشورهای حاشیه خلیج فارس که اصلا نیاز به تایید اف دی ای ان (سازمان غذا و داروی آمریکا) نیست و راحت می تواند صادر شود.
وی درباره اشتغال زایی این طرح بیان کرد: ما هنوز وارد چرخه تولید انبوه نشده ایم و فعلا فقط چند نفر مشغول هستیم اما اگر محصول به تولید انبوه برسد افراد بسیاری را وارد بازار کار می کند بخصوص که ما روش های نوین فروش را برای این محصول پیش بینی کرده ایم و به راحتی با ابزارهای نوین ارتباطی می توان این محصول را فروخت.
هزینه تمام شده محصول نسبت به موارد مشابه خیلی کمتر است
میرزایی اصل که از واحد هرمزگان در این رویداد حضور یافته است درباره حمایت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: من تاکنون از دانشگاه ازاد حمایتی نگرفتم و با تعدادی از دوستانمان این کار را انجام دادیم اما قرار است دانشگاه آزاد در آینده به ما کمک کند و هزینه راه اندازی و تولید تامین کند.
وی درباره فرصت جشنواره گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جشنواره کمک می کند که ما در قالب این رویداد دور هم جمع شویم از تجارب هم استفاده کنیم و در راه تعالی کشور تلاش کنیم تا هم ارز از کشورخارج نشود و حتی ارزآوری داشته باشیم.
گفتنی است رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار«عصر امید« از هشتم تا یازدهم خردادماه در مصلای تهران برگزار می شود و میزبان 3 هزار شرکت دانش بنیان، آزمایشگاه و زیرساخت،گروه پژوهشی و استارت آپ است.
انتهای پیام/۴۰۴۰/
انتهای پیام/