دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 ارديبهشت 1401 - 09:45
حجت‌الاسلام صدیقی:

قاتلان کربلا به حقیقت دین نرسیده بودند

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: گروهی که به حقیقت دین نرسیده بودند، مقابل امام حسین علیه‌السلام صف‌آرایی کردند.
کد خبر : 659405
صدیقی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از کاشان، حجت‌الاسلام ماشاءالله صدیقی در کارگاه آموزشی نماز جماعت که با حضور کارکنان و استادان در تالار زنده‌یاد بابک فخیمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد، گفت: اهمیت فوق‌العاده نماز جماعت در سازندگی روحی و اخلاقی فرد و جامعه بر کسی پوشیده نیست.


وی با اشاره به اینکه دین یک ظاهر و یک باطن دارد، افزود: در ابتدای دومین سوره قرآن موضوع ظاهر و باطن دین مطرح شده و ظاهر و پوسته دین نماز و عبادات و مسلمان بودن است؛ چراکه برخی با ظاهر دین مشکلی نداشته؛ اما با باطن مشکل دارند.


به گفته مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان، برخی اقامه نماز نمی‌کنند، بلکه قرائت نماز که اثبات تکلیف شرعی است را انجام می‌دهند؛ چراکه اگر اقامه نماز می‌شد، جامعه دینی را متحول می‌کرد و امام حسین علیه‌السلام به مسلخ نمی‌رفت.


صدیقی با تأکید بر اینکه اقامه نماز سبب جلوگیری از فحشا و منکر می‌شود، افزود: گروهی که در کربلا امام حسین علیه‌السلام را به شهادت رساندند، پشت سر پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم و حضرت علی علیه‌السلام نماز خوانده و ظاهر دین را گرفته و باطن آن را رها کرده بودند.


وی تبیین کرد: تصور می‌کنیم کسی که نماز می‌خواند و ظاهر دین را حفظ می‌کند زیر پرچم خداست، در حالی که باید خدا را شناخت و به خدا معرفت داشت.


استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه گروهی که در کربلا به حقیقت دین رسیدند امام حسین علیه‌السلام را رها نکردند تا به شهادت رسیدند، گفت: آنچه در کربلا اتفاق افتاد تقابل بین ظاهر و باطن دین بود، یک طرف باطن، حقیقت دین، امام حسین علیه‌السلام و اصحاب حضرت بودند و سوی دیگر لشکر کفر که ظاهر دین بودند.


صدیقی عنوان کرد: افرادی که در کربلا مقابل امام حسین علیه‌السلام ایستادند، عده‌ای اراذل و اوباش نبودند؛ بلکه فقیه کوفه و جانباز بالای ۷۰ درصد جنگ صفین در رکاب امیرمؤمنان علی علیه‌السلام و حافظ کل قرآن بودند و می‌دانستند مقابل چه کسی صف‌آرایی کرده‌اند.


وی افزود: در کربلا مصیبت عظیم نداریم و هرچه هست اعظم است، به این معنی که هر مصیبتی با مصیبت کربلا مقایسه شود، مصیبت کربلا بزرگ‌تر است.


انتهای پیام/۴۰۷۸/4062/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب