دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حاشیه‌های روز هفتم جشنواره فیلم فجر: از خاطرات بازغی و کیانیان تا درخواست نابجای شهبازی و لغو اکران فیلم طالبی

در هفتمین روز جشنواره فیلم فجر، شهبازی بر اساس خواسته‌ای نا به جا روی فرش قرمز نیامد و فیلم ابوالقاسم طالبی نیز به دلیل نقص فنی اکران نشد.
کد خبر : 65899

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، نشست‌های هفتمین روز جشنواره در برج میلاد با کمترین حاشیه برگزار شد.


در نشست فیلم «بارکد» وقتی شاهین امین، مجری جلسه از محسن کیایی درباره این که چرا همیشه بازی خوبی دارد و در فیلم ها دیده می شود، سوال کرد، قبل از این که خودش جواب دهد. مصطفی کیایی گفت: «از بس که او بزرگ است و کل قاب را می‌گیرد.»


محسن کیایی هم در ادامه شوخی او به شوخی گفت: «بله، مصطفی برای آن‌که توازن صحنه را حفظ کند مرا در داخل کادرش می‌گذارد. چون خودش نمی‌تواند توازن را به وجود بیاورد.»


از معجزه جاروبرقی تا اتاق گاز!


پژمان بازغی دو خاطره از پروژه «بارکد» نقل کرد و گفت: «یادم هست که محسن به من زنگ زد و گفت که مصطفی می‌خواهد فیلم «بارکد» را شروع کند. فیلمنامه را خواندم و با اینکه نقش دو بودم، کاراکتر پلیس را خیلی دوست داشتم، به خصوص اینکه بعد از ۱۰ سال می‌خواستم با بهرام رادان همکاری کنم و در کل، جمع دوستان مصطفی کیایی را دوست داشتم و انرژی مثبتی گرفته بودم.»


وی افزود: «یک روز محسن به من زنگ زد و گفت کس دیگری قرار است برای بازی در این نقش حاضر شود. من خیلی ناراحت شدم چون نقش پلیس «بارکد» را دوست داشتم، در شمال مهمان مادرخانمم بودیم. جاروبرقی را از او گرفتم و رفتم داخل ماشین را تمیز کنم که دوباره محسن تماس گرفت و گفت بازیگر مورد نظر سر کار دیگری رفته است و من خیلی خوشحال دوباره به تیم تولید «بارکد» برگشتم.»


مصطفی کیایی با شنیدن این خاطره خندید و مجری جلسه به حاضران پیشنهاد داد از این به بعد برای حل مشکلات‌شان جایی را جارو برقی بکشند.


بازغی همچنین یادآور شد که در طول بیست سال کار کردن فقط دو بار خواب مانده است که یکی از این دو بار قسمت پروژه «بارکد» شده است. بعد هم اصطلاح «اتاق گاز» را به کار برد و توضیح داد که این اصطلاحی است که برای اتاق بستن قرارداد به کار می‌برند.


سحر قریشی و دوست مارال به جای مارال!


در نشست فیلم «آب‌نبات چوبی» حسین فرح بخش پیش از این گفته بود که از ساختن فیلم «آب‌نبات چوبی» بیشترین لذت را برده و حالا تیتر روی جلد بولتن جشنواره که از قول او نوشته بود، آمده تا سیمرغ ببرد، با واکنش‌هایی رو‌به‌رو شده است. به همین دلیل مجری جلسه از او درباره این تیتر پرسید، اما فرح بخش به گفتن این که هر کس سیمرغ بگیرد، انگار او گرفته است، اکتفا کرد.


سحر قریشی گفت که قرار بوده نقش مارال، نقش اول فیلم «آب‌نبات چوبی» را بازی کند، اما از نقش نگین که در این فیلم دوست مارال است، خوشش آمده و با کلی اصرار، بالاخره فرح بخش را راضی کرده تا این نقش را به او دهد. آنهم نقشی که جز گفتن چند تکیه کلام روز، کارکرد زیادی ندارد.


در جلسه فیلم «کفش‌هایم کو؟» رضا کیانیان با 20 دقیقه تاخیر آمد. وقتی شاهین امین، مجری جلسه از خوش قول بودن زرین دست تعریف کرد، کیانیان این حرف را به خودش گرفت و از تاخیر به وجود آمده، اظهار تاسف کرد.


زمانی که تریبون به کیانیان رسید او از نکته‌ای پرده برداشت که تا امروز فقط گریمورهای سینما می‌دانستند. کیانیان گفت هر بار که می‌خواهد نقشی را بازی می‌کند، انگار اولین نقش زندگی اش را بازی می‌کند. برای همین همیشه روز اول فیلمبرداری هر فیلمی سر بینی‌اش جوش می‌زند و همه گریمورهایی که با او کار کرده‌اند، می‌دانند که باید آن را پنهان کنند.


مینا وحید، بازیگر نقش بیتا در فیلم «کفش هایم کو؟» از کمک‌های کیانیان در هنگام بازی صحبت کرد. کیانیان هم به این حرف واکنش نشان داد و گفت هر بازیگر با تجربه‌تری باید چنین کاری انجام دهد. او اشاره کرد یکی از ویژگی‌های اخلاقی خوب مرحوم خسرو شکیبایی همین بوده که با بازیگران تازه کار طوری ارتباط برقرار می‌کرده، انگار چندین سال است که همدیگر را می‌شناسند.


کیانیان به خاطره ای هم در این مورد اشاره کرد: «در سریال خانه سبز، رامبد جوان بازیگر تازه کاری بود. شکیبایی برای آنکه جوان را با خودش همراه کند او را به پشت بام برد.» البته او به این قسمت از خاطره که رسید به شوخی گفت نمی‌تواند بقیه اش را بگوید، چون خانواده در این جا نشسته است؛ «فقط باید بگویم بعد از این که از پشت بام برگشتند، طوری بود که انگار صد سال از دوستی این دو با هم می‌گذرد.»


در نشست فیلم «وارونگی» یکی از خبرنگاران از علی مصفا درباره روند بازی‌هایش و رفتن به سمت شخصیت‌های عصبانی پرسید و او هم در پاسخ گفت: «احتمالا در فیلم بعدی نقش دراکولا بازی می‌کنم.»


بهنام بهزادی در طرفداری از او گفت: «البته اگر او در نقش دراکولا هم به خوبی بازی کند، اصلا تعجب نکنید.»


در هنگام نمایش فیلم‌ها مستند «فصل هرس» مثل سایر مستندها با تعداد کمی مخاطب اکران شد.


فیلم «دختر» ساخته رضا میرکریمی مخاطبان بسیاری داشت.


پس از آن نوبت «خماری» ساخته داریوش غذبانی بود که چندان مورد توجه واقع نشد.


پرویز شهبازی از رفتن روی فرش قرمز امتناع کرد. او به هنگام اجرای مراسم فرش قرمز پرسیده بود چه کسی به استقبالش خواهد آمد و وقتی گفته بودند آقای غریب‌پور به عنوان مدیر کاخ خواهد آمد، شهبازی گفت: «دبیر جشنواره یا آقای ایوبی باید به استقبال بیایند وگرنه روی فرش قرمز نمی‌آیم.»


این در حالی است که روند برگزاری فرش قرمز همیشه به گونه‌ای بوده که مدیر کاخ جشنواره به استقبال می‌رفته، علاوه بر اینکه در زمان برگزاری مراسم فرش قرمز «مالاریا» دبیر جشنواره و رئیس سازمان سینمایی در کاخ حضور نداشتند، هر چند درخواست شهبازی درخواستی غیرمعقول و غیرمنطقی بوده است.


فیلم «مالاریا» نیز نتوانست رضایت هیچ‌کس را جلب کند.


سانس به فیلم «یتیم خانه ایران» ساخته ابوالقاسم طالبی اختصاص داشت. با وجود اینکه فیلم قرار بود ساعت 1 بامداد اکران شود، طالبی به درخواست خودش زودتر از موعد و ساعت 10:30 همراه با عوامل و همچنین افراد خانواده‌اش روی فرش قرمز رفت.


پس از آن و در هنگام نمایش فیلم و در حالی که مخاطبان منتظر باز شدن درهای سالن برای ورود بودند، طالبی ضمن عذرخواهی از حاضران در کاخ جشنواره اعلام کرد که نسخه این اثر سینمایی دارای نقص فنی است و اظهار امیدواری کرد که این فیلم سینمایی به زودی در یکی از سینماهای سطح شهر برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درآید.


فیلم سینمایی یتیم خانه ایران تنها فیلم بخش خارج از مسابقه جشنواره سی و چهارم فیلم فجر بود که به درخواست کارگردان در این بخش قرار گرفته بود.


حسام نواب صفوی، محمدرضا فروتن و رعنا آزادی‌ور از مهمانان روز هفتم جشنواره فیلم فجر بودند.


علیرضا تابش، مدیر بنیاد فارابی نیز در روز هفتم در کاخ جشنواره حضور داشت و به تماشای فیلم «دختر» میرکریمی و «مالاریا» شهبازی نشست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته