دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از حاشیه‌های جشنواره فیلم فجر

هرج ومرج در کاخ جشنواره در پایان روز چهارم: روز لانتوری!

در چهارمین روز جشنواره فیلم فجر، ازدحام جمعیت و ورود فراد بی‌ربط به کاخ رسانه در هنگام اکران فیلم «لانتوری» موجب اعتراض اهالی رسانه شد
کد خبر : 65506

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، چهارمین روز جشنواره در برج میلاد یک از بی‌نظم‌ترین و شلوغ‌ترین روزهای این ایام بود.


نشست‌های صبح روز چهارم با فیلم «ابد و یک روز» آغاز شد. در نشست این فیلم که یکی از فیلم‌های مورد توجه اهالی رسانه بود، نوید محمدزاده آخرین کسی بود که به جمع عوامل پشت تریبون پیوست. او در توضیح دیرآمدنش گفت: «صد تا برنامه در طول جشنواره برگزار می‌شود و من روی لباس پوشیدن حساس هستم. برای همین مجبور شدم به خانه بروم و دوباره لباس عوض کنم!»


سعید ملکان نیز در نشست فیلم «ابد و یک روز» درباره نبود بهرام بیضایی در ایران گفت: «وقتی بهرام بیضایی در بین ما نیست، کسی که ضرر می‌کند ما هستیم نه او.»


او در بخش دیگری از نشست به حضور نداشتن رضا عطاران در جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: «من فیلم رضا عطاران را ندیدم اما واقعا جای او در جشنواره خالی است. خصوصا که این روزها نگرانی‌هایی برای پدرش دارد.»


در بخش دیگری از این نشست نوید محمدزاده که اظهار کرده بود علاقه‌مند است باز هم با سعید روستایی همکاری کند، زمانی که یکی از خبرنگاران سوال مشترکی را از روستایی و محمدزاده پرسید و محمدزاده به عنوان نفر اول می‌خواست جواب این خبرنگار را بدهد، با شوخی به روستایی گفت: «سعید جان اول جواب دادن من که باعث نمی‌شود فیلم بعدی را از دست بدهم؟!»


در ابتدای نشست فیلم «هفت ماهگی» حامد بهداد رو به خبرنگاران و عکاسان گفت: «اصلا متوجه نمی‌شوم چرا نشست‌ها را این‌قدر صبح زود برگزار می‌کنند؟ شما چطور راضی می‌شوید این قدر صبح زود به جشنواره بیایید. به نظر من این برده‌داری است.»


در ادامه این نشست بهداد به جای علی علایی شروع به فراخواندن عوامل فیلم به جایگاه کرد. وی حتی مرحوم خسرو شکیبایی را هم به جایگاه فراخواند که موجب خنده حاضران شد.


علی علایی در برابر شوخی‌های حامد بهداد گفت: «من و حامد بهداد پانزده سال است که با هم رفیق هستیم و اگر او با من شوخی می‌کند به دلیل این رفاقت قدیمی است نه این که ما جلسه را جدی نگرفته‌ایم.»


بهداد هم به سرعت میکروفن را به سمت خودش کشید و گفت: «من خوشحالم که علی علایی مرا رفیق خودش می‌داند.»


باران کوثری و حامد بهداد در نشست فیلم «هفت ماهگی» با شیطنت‌های خاصی توجه عکاسان را به خود جلب کرده بودند به طوری که دائما با تذکر مجری جلسه رو‌به‌رو می‌شدند که آنها را دعوت به نشستن می‌کرد.


در هنگام اکران فیلم‌ها اولین فیلم روز چهارم مستند «رویاهای دم صبح» مهرداد اسکویی بود که با استقبال نسبتا خوبی برگزار شد.


ایوبی هم برای دیدن این فیلم به کاخ جشنواره آمده بود. وی همچنین فیلم «نفس» را هم در کاخ جشنواره دید.


از دیگر مهمانان پر سر و صدای روز چهارم جشنواره محمدرضا عارف بود.


پس از آن نوبت به فیلم «نیم‌رخ‌ها» آخرین اثر مرحوم ایرج کریمی رسید. فرش قرمز این فیلم با حضور مادرش که اشک می‌ریخت و در میان اندوه اهالی رسانه برگزار شد.


تماشاگران فیلم «نیم رخ‌ها» به احترام ایرج کریمی ایستادند و پس از یک دقیقه سکوت صلوات فرستادند.


فیلم «نفس» نرگس آبیار که بسیار طولانی و خسته کننده بود مورد توجه قرار نگرفت و با اینکه سالن پر بود اکثرا ناراضی بیرون آمدند.


در هنگام اکران فیلم «متولد 65» بسیاری از حاضران ترجیح دادند به صرف شام و استراحت بپردازند.


فیلم «زاپاس» اما با استقبال خوبی مواجه شد و سالن و بالکن برج میلاد کاملا پر بود. در همین حال افراد بی‌شماری وارد کاخ جشنواره شدند تا به تماشای فیلم «لانتوری» بنشینند. میزان ازدحام به‌حدی بود که مدیران کاخ جشنواره از چک کردن کارت‌ها دست کشیدند و افراد آزادانه وارد سالن نمایش شدند.


پس از پایان «زاپاس» و با رسیدن خبرهایی از بیرون که تعداد انبوهی از افراد غیر مرتبط با رسانه و سینما به داخل کاخ جشنواره راه داده شده و پشت درها ایستاده‌اند تا فیلم «لانتوری» رضا درمیشیان را ببیینند، حاضران در بالکن سالن را ترک نکردند و تلاش‌های اعضای ستاد جشنواره برای خارج کردن آن‌ها بی‌نتیجه ماند.


در نهایت تست صدا و تصویر با حضور مخاطبان انجام شد و فیلم آغاز شد. تمام سالن و حتی راهروها پر بود و گرما به دلیل ازدحام آزاردهنده شده بود.


هر چند برخی افراد در میانه فیلم، «لانتوری» را نپسندیدند و از سالن خارج شدند.


فضای اعتراض که تا صبح امروز در فضای مجازی و گروه‌های تلگرامی جشنواره بسیار پررنگ بود، امروز صبح نیز در نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌ها ادامه پیدا کرد. در همین حال وقتی نشست فیلم «لانتوری» با تاخیر و همزمان با اکران فیلم مستند «خوان بی خان» آغاز شد با اعتراض و ترک سالن کنفرانس از سوی خبرنگاران مواجه شد.


پس از ترک سالن در پی عذرخواهی درمیشیان و درستکار به‌دلیل تاخیر پیش‌آمده، خبرنگاران و عکاسان مطبوعات به سالن بازگشتند اما پوشش خبری این نشست به تصمیمات بعدی اهالی رسانه موکول شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: حاشیه لانتوری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته