دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1401 - 12:28
معاون بورس و امور دانشجویان خارج مطرح کرد؛

المپیادها گامی برای پیوند دانشجویان بین‌الملل و دانشگاه‌های ایران

سلمان‌پور گفت: المپیادهای فرنگی و ورزشی می‌تواند در تقویت پیوند دانشجویان بین‌الملل با دانشگاهیان ایران مفید و موثر واقع شده و موجب تداوم برنامه‌ها خواهد شد.
کد خبر : 653953
المپیاد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از سازمان امور دانشجویان، محمدجواد سلمان‌پور، معاون بورس و امور دانشجویان خارج در نخستین نشست برگزاری المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان بین‌الملل و در جمع معاونین، مدیران کل این سازمان و مدیران تربیت‌بدنی و روابط بین‌الملل دانشگاه‌ها، با بیان اینکه المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان بین‌الملل گامی در راستای معرفی ایران و فرصتی برای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های دانشگاه‌های کشور است، اظهار کرد: المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان بین‌الملل در تقویت روحیه همگرایی، وفاق و همدلی، خلق محیطی پویا و پر تحرک، ارتقای سلامت روحی، روانی و جسمانی و نیز شناخت ظرفیت‌های دانشگاه‌های ایران و آشنایی با اقلیم و آداب و رسوم و تبادل اشتراکات فرهنگی و آموزشی، موثر و نقش‌آفرین است.


وی در ادامه به جایگاه علمی دانشگاه‌های ایران در جهان اشاره کرد و گفت: ایران در رتبه ۱۵ علمی جهان قرار دارد و امروز اصلی‌ترین برنامه دشمن، تصویرسازی غلط از این جایگاه علمی ایران در افکار عمومی جهان است و این المپیاد می‌تواند هرگونه ذهنیت منفی را از اذهان دانشجویان بین‌الملل به نگاه مثبت تغییر دهد و شاهد افزایش حضور دانشجویان نخبه بین‌المللی از سراسر جهان در دانشگاه‌های کشور باشیم.


سلمان‌پور اهتمام به امور دانشجویان خارج را بدون هیچ‌گونه تفاوتی بین ملت‌ها، از اولویت‌ها و برنامه‌های معاونت بورس و امور دانشجویان خارج برشمرد و افزود: در سازمان امور دانشجویان هیچ‌گونه تفاوتی بین دانشجویان بین‌المللی نیست و از هر ملیت، قاره، نژاد و کشوری که باشند برای ما محترم و عزیز بوده و وظیفه خویش می‌دانیم بسترهای لازم برای تحصیل‌شان را به بهترین شکل ممکن فراهم سازیم.


وی در پایان گفت: امیدواریم این المپیاد بتواند در تقویت پیوند دانشجویان بین‌الملل با دانشگاهیان ایران مفید و موثر واقع شده و در سال‌های پیش رو با قوت، انگیزه و برنامه‌های جامع‌تر این حرکت و دیگر برنامه‌ها تداوم یابد.


در ادامه این نشست اردوان ارژنگ، معاون امور دانشجویان داخل نیز در سخنانی از برگزاری المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان، به‌عنوان حرکت جدید و موثر در تعامل هرچه بیشتر دانشجویان بین‌المللی با دانشگاه‌های ایران دانست و خاطرنشان کرد: در دولت جدید و در رویکرد وزیر علوم و همچنین رئیس سازمان امور دانشجویان، توجه و اهتمام به امور دانشجویان خارج بسیار مثبت بوده و از اولویت‌های اصلی و اساسی سازمان است و دیدار با دانشجویان بین‌الملل و پرسش و پاسخ در بازدید از دانشگاه‌ها در دستور کار رئیس سازمان است.


وی از دانشگاه‌ها خواست در برگزاری هرچه با شکوه‌تر این المپیاد همکاری و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا در نیل به اهداف المپیاد موفق‌تر بوده و شاهد بازتاب مثبت آن در سطح جهانی باشیم. اولین المپیاد فرهنگی، ورزشی دانشجویان بین‌الملل، شهریورماه سال جاری به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/۱۰۴/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته