لزوم توسعه هنرستانهای فنی و حرفهای در رشتههای ساخت طلا، جواهر و روباتیک
به گزارش خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا از یزد، علی المدرسی در نشست با حمید اسمعیلیزاده مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه دو یزد در این نشست با ارائه گزارشی از مدارس سما و آمار ۳ هزار و ۶۰۰ دانشآموز استان یزد و یکهزار و ۶۰۰ دانشآموز شهر یزد، وجود رویکرد فنی و حرفهای و مهارتی در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و سما را مهم برشمرد.
بیشتر بخوانید:
آغاز پویش «صنعت و مهارت» در دانشگاه آزاد علیآبادکتول
وی بر لزوم توسعه هنرستانهای فنی و حرفهای و مهارتی برای رشتههایی مانند ساخت طلا و جواهر، گردشگری، سبک زندگی، روباتیک و علوم و فناوریهای نوین و همچنین هنرستانهای جوار صنعتی تأکید کرد.
معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد، استفاده از ظرفیتهای مجموعه سما برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای حیات طیبه و ارتقای دانشآموزان در عرصههای مختلف را مورد مورد بحث و تبادلنظر قرار داد.
این استاد دانشگاه، وجود مشاورههای شغلی با توجه به نوع استعداد دانشآموزان سما برای شکوفایی استعداد و آینده دانشآموزان را ضروری برشمرد.
مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه دو یزد هم با اشاره به آمار ۸۴ هزار دانشآموز در سطح ناحیه دو شهر یزد و حضور یک سوم آنان در مدارس غیردولتی به جایگاه و مسئولیت مدیران مدارس اشاره کرد و گفت: یک تا دو جلسه از شورای آموزش و پرورش استان یزد به مدارس غیردولتی اختصاص مییابد.
اسمعیلیزاده به موضوع کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش ناحیه دو یزد اشاره و عنوان کرد: از آذر پیگیریهای لازم را برای رفع مشکل جذب برخی از معلمان مدارس غیردولتی در شهریور توسط آموزش و پرورش انجام دادیم.
وی متذکر شد: یکی از دغدغههای اصلی مردم وجود فارغالتحصیلان بیکار دانشگاههاست که رفع این مشکل با توسعه آموزش فنی و حرفهای و مهارتی امکان دارد و استان یزد با رشد ۶ درصد رتبه نخست کشور را در توسعه این رشتهها دارد.
مدیر اداره آموزش و پرورش ناحیه دو یزد توضیح داد: مدارس غیردولتی در این راستا با توجه به هزینههای بالای این رشتهها کمتر ورود دارند و از سما برای آغاز هنرستان فنی و حرفهای با رشته مکاترونیک و توجه به تمام ساحتهای ۶گانه سند تحول بنیادین استفاده میکنند.
انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/
انتهای پیام/