دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1400 - 12:11
آیت‌الله ناصری تأکید کرد؛

تحول در سیستم آموزشی کشور با رویکرد دین‌محوری

نگران معلمان آینده در دانشگاه فرهنگیان هستمنماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: تحول در سیستم آموزشی کشور باید با رویکرد دین‌محوری ایجاد شود و آموزش‌ها به سمت تعقل‌گرایی، تدین و تفکرگرایی سوق یابد.
کد خبر : 639976
ناصری



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر در دیدار محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و اعضای هیئت‌رئیسه این دانشگاه با اشاره به دین‌محوری به‌عنوان یکی از اهداف انقلاب اسلامی اظهار کرد: معنویت و دین‌داری برای دانشجویان و دانش‌آموزان یک ضرورت است که متأسفانه از گذشته با تحمیل روش‌های غربی در آموزش‌وپرورش به دنبال بی‌هویتی نسل نوجوان و جوان بوده‌اند. با حذف معنویت از سیستم آموزشی، درواقع دانش‌آموزان از الگوهای اسلامی فاصله می‌گیرند و به سمت الگوهای غیردینی می‌روند.




بیشتر بخوانید:


لزوم تربیت افراد خلاق و کارآفرین در سیستم آموزشی




نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد یکی از آرمان‌های امام‌خمینی(ره) را تحول درونی انسان‌ها با رویکرد معنویت و توجه به حقیقت ایمان بیان کرد و افزود: معلمان و استادان دانشگاه در این زمینه نقش اساسی دارند و این تحول از دوران کودکی باید آغاز شود و در دانشگاه‌ها ادامه یابد.


ناصری ابراز امیدواری کرد که تحول در سیستم آموزشی کشور با رویکرد دین‌محوری ایجاد شود و آموزش‌ها به سمت تعقل‌گرایی، تدین و تفکرگرایی سوق یابد.


وی یکی از جایگاه‌های مهم فرهنگ‌سازی برای ارتقای سیستم آموزشی کشور را دانشگاه فرهنگیان دانست و افزود: نگران معلمان آینده در دانشگاه فرهنگیان هستم، دانشجویان امروز، معلمان فردای فرزندان انقلاب اسلامی هستند و نباید با سبک غربی آموزش ببینند؛ بلکه برای تربیت دانش‌آموزان آینده باید به سمت دین‌محوری هدایت شوند.


نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، آینده‌نگری را برای تربیت‌ معلمان فردای جامعه اسلامی مهم خواند و افزود: دانشجوی امروز باید دغدغه دین، رشد خود و تولید علم داشته و متفکرمحور، عقل‌محور و دین‌محور باشد.


ناصری داشتن روحیه تولید علم را از دیگر خصوصیات ضروری دانشجویان امروز برای ساختن فردای ایران اسلامی دانست و گفت: دانشجویان مستعد هستند؛ اما باید استعدادهای آنان به سمت شکوفایی برود و این مسئولیت بر عهده استادان دانشگاه‌ است.


تحول در سیستم آموزشی کشور با رویکرد دین‌محوری


وی با بیان اینکه، قدرت تولید علم باید از کودکی به دانش‌آموزان آموخته شود، تأکید کرد: دانشجویان باید قدرت تشخیص حق و باطل را داشته باشند و اندیشمند بار بیایند و از استعدادی که خداوند در اختیار آنان قرار داده است به خداباوری و خودباوری برسند.


امام‌جمعه یزد مطرح کرد: کار معلمان و استادان دانشگاه مانند انبیاست، امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه پنج هدف را برای بعثت شرح داده و می‌فرمایند که «وَ یُثِیرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُولِ» پیامبران نیروهای پنهان عقول آنان را برانگیزانند و یا َ یُذَکِّرُوهُمْ مَنْسِیَّ نِعْمَتِهِ»؛ و نعمت‌های فراموش‌شده خدا را به یادشان آورند.



وی بیان کرد: اگر معلمان و استادان دانشگاه‌ها به دنبال کسب رضای الهی و به ثمر نشستن تلاششان در این جهان و آخرت هستند باید در کنار آموزش علم، ایمان شاگردان خود را افزایش دهند.



انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته