دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 دی 1400 - 16:49

رطوبت گیر پمپ باد؛ قیمت و مشخصات رطوبت گیر پمپ باد

رطوبت گیرهای کمپرسور باد وسایلی هستند که از نامشان پیداست و به راحتی می‌توان حدس زد که موارد استفاده‌اش کجاست و در کدام تجهیزات و قطعاتی قرار می‌گیرند. رطوبت گیر کمپرسور باد جهت پیشگیری از ورود هرگونه ذرات درشت و سنگین به قسمت داخل سیستم بکار می‌روند، که با این کار از بخش های مختلف کمپرسور حفاظت می‌نماید تا تجهیزات و قطعات دستگاه کمپرسور دچار خللی نگردد. اینجاست که بخوبی به اهمیت این قطعه می‌توان پی برد.
کد خبر : 634206
image-20220111164649-1.png



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، رطوبت گیرهای کمپرسور باد وسایلی هستند که از نامشان پیداست و به راحتی می‌توان حدس زد که موارد استفاده‌اش کجاست و در کدام تجهیزات و قطعاتی قرار می‌گیرند. رطوبت گیر کمپرسور باد جهت پیشگیری از ورود هرگونه ذرات درشت و سنگین به قسمت داخل سیستم بکار می‌روند، که با این کار از بخش های مختلف کمپرسور حفاظت می‌نماید تا تجهیزات و قطعات دستگاه کمپرسور دچار خللی نگردد. اینجاست که بخوبی به اهمیت این قطعه می‌توان پی برد.


به این ترتیب است که این سیستم به بالا بردن عمر مفید دستگاه کمک شایانی کرده و با پیشگیری از وارد شدن هر ذره و آب و رطوبتی، موجب جلوگیری از زنگ زدگی و خرابی های ناشی از این موارد می‌گردد.


این دستگاه ها معمولا و در حالت نرمال یک ورودی و یک خروجی هستند، که در این عملیات هوا وارد سیستم شده و ذراتش توسط انواع رطوبت گیرها گرفته می‌شود و هوای مطلوب و نرمال را به دستگاه کمپرسور از مسیرهای خروجی وارد می‌نماید.



رطوبت گیر پمپ باد؛ قیمت و مشخصات رطوبت گیر پمپ باد




رطوبت‌گیر کمپرسور باد چگونه کار می‌کند


رطوبت گیر پمپ باد معمولا یک ورودی دارند و پس از آن یک تله آب گیری دارند که میزان مشخصی هوای ورودی، وارد این قسمت از فضا شده و بعد از ورود به این جا، ذرات سنگینش مثل گرد و غبار و یا ذرات سنگین موجود در هوا، ذره‌های رطوبتی آب در هوا که موجب بوجود آمدن آسیب و اختلال در دستگاه کمپرسور باد می‌گردد را گرفته و هوای بدون گرد و غبار و ذره‌‎های سنگین را به بیرون می‌راند؛ به عبارت دیگر هوای مرطوب و دارای ریزگردهای مضر را وارد سیستم پنوماتیک کمپرسور کرده، بعد از آن ذرات ریز و مایعات باقیمانده‌ی در سیستمهای خشک کن یا رطوبت گیر در تله‌ی آب‌گیر، گیر میوفتد و از بخش خاصی از این دستگاه که بعنوان خروجی آب یا شیرهای تخلیه‌ی دستی یا شیرهای اتوماتیک برقی و یا بشکل تخلیه‌ی اتوماتیک و یا ( auto drain) که در قسمت انتهایی این سیستم قرار دارند را از رطوبت‌گیر کمپرسور خارج می‌گردد.



رطوبت گیر پمپ باد؛ قیمت و مشخصات رطوبت گیر پمپ باد


پنوماتیک به چه معناست ؟


پنوماتیک یا همان نیوماتیک واژه‌ای انگلیسی است که ریشه‌اش به یونان باستان برمی‌گردد و به معنی هوای فشرده می‌باشد. که در واقع نوعی علم هم محسوب می‌شود که مربوط به گازها بوده و چگونگی استفاده از گازهای فشرده را شامل می‌شود.



دلایل مضر بودن رطوبت برای کمپرسور باد


خطرناک بودن وجود هر گونه رطوبتی یا قطرات آب در فشارات بالای هوا قابل اغماض نمی‌باشد و آسیبهای جدی زیادی را برای سیستم ایجاد می‌کند. بنابراین برای این مورد، از سیستم های رطوبت گیر یا میکروفیلتر کمپرسور استفاده می‌گردد. چنین رطوبت هایی می‌توانند خصارتهای زیاد و جبران ناپذیری به دستگاهتان وارد نمایند از آن جمله صدماتی همچون تخریب نمودن قطعات صنعتی مربوط به دستگاه، شیرهای برقی، جکهای بادی دستگاه ها می شود.


رطوبت گیر کمپرسور باد چیست؟


رطوبت گیرهای کمپرسور باد در واقع به نوعی سیستمی از سیستم های کمپرسور باد هستند، که نقش پیشگیری از ورود و فیلتر نمودن قطره‌های آب یا مایعات دیگر یا ذره‌های سنگین موجود در محیط که جهت دستگاه کمپرسور هوا مضر می‌باشند را دارد.


میکروفیلترهای کمپرسور باد


انواع مختلف میکروفیلترها جهت حذف نمودن ذرات سنگین و جامدی که در هوا موجود هستند استفاده می‌گردد؛ که با بکارگیری نیروی گریز از مرکز این ذره‌های سنگین، جامد و مایعات را می‌گیرد و از ورودشان به سیستم پنوماتیک یا دستگاه کمپرسور جلوگیری می‌کند.


این رطوبت‌گیر کمپرسور باد، در اشکال و انواع گوناگونی در بازار موجودند که انواع این مدل ها، مدل های بوشنی، فلنچی طراحی و ساخته می‌شوند، این مدل از فیلترهای رطوبت‌گیر بشکل اتوماتیک آب را خارج نموده و احتیاج به شیرهای اتوماتیک برقی یا هرنوع شیری با این عنوان شیر تخلیه‌ی آب جهت تخلیه هیچ مایعاتی را ندارد که چنین موارد استفاده‌ی مختلفی را داشته باشد.



خشک‌کن تبریدی یا یخچالی


عموما خشک ‌کن های تبریدی علارغم داشتن یک یخچال داخل سیستم خودشان، دمای هوای فشرده شده را تا حدود ۳ درجه‌ی پایینتر می‌آورند و در همین دما بخارات آبی که در هوا موجود هستند به مایع تبدیل می‌شود و از هوا جدا می‌گردد و پس از استخراج آب و همچنین قطرات بخار آبی که موجود در درون هوا هستند، این هوا خشک می‌شود و به دمای عادی باز می‌گردد و پس از خروج آب و بخار، همین هوا آماده‌ی ورود به سیستم پنوماتیک می‌گردد.


رطوبت‌گیر بوشنی


تله‌های آب‌گیر که با بکارگیری مکانیزیم گریز از مرکز، فعالیت می‌نمایند و راندمان را افزایش داده و کوچکترین ذره‌ها از جمله روغن و یا موارد گوناگون دیگری را فیلتر می‌نماید.


· رطوبت گیر ایرانی


· رطوبت گیر فلنچی


· واحدهای مراقبت دو تکه


· واحدهای مراقبت سه تکه



موارد استفاده رطوبت گیر کمپرسور باد


موارد به کار بردن رطوبت‌گیرها، بخصوص رطوبت‌گیرهایی مثل رطوبت‌گیرهای از نوع تبریدی، که تا مقدار زیادی از بخارات آب و ذره‌های آنها را فیلتر نموده و برای آن فضاهایی که ذره‌های جامد خیلی زیادی تولید می‌نمایند و میزان هوای مرطوب زیادی دارند مثل شهرهای نزدیک به دریا و یا مکانهای دیگر استفاده می‌گردند، ولی به نظر متخصصان این زمینه‌ی بهره گیری از این رطوبت‌گیرها عمر مفید کمپرسورها و دستگاه ها را بالا می‌برد ازینرو بکارگیری سرمایه گذاری بلند مدت برای کیفیت کاری و سلامت دستگاه ها می‌باشد .


انتخاب رطوبت‌گیر متناسب با کمپرسور


از مهمترین عواملی که پیش از اقدام به خرید انواع رطوبت گیر بایستی در نظر داشت این که آیا این میکروفیلترها متناسب با کمپرسور شما هستند یا نه؟ اینکه آیا این هوای خارج شده، کمپرسور باد را تا مقدار دلخواه شما خشک می‌نماید یا نه؟ و اینکه اصلا آیا شما به خود میکروفیلتر احتیاج خواهید داشت یا به درایرهای نوع تبریدی و یا مدل های خشک‌کن هوای دیگر؟


و این ها پرسش هایی است که قبل از خرید رطوبت‌گیر کمپرسور باد بایستی بدانید. برای این کار بهتر آن است از اشخاص متبحر یا با تجربه ویا مراکز معتبری کمک گرفته شود. در خیلی از موارد بعلت آگاه نبودن از کاربرد میکروفیلترها کمپانی های بسیاری متضرر شده‌اند. یا رطوبت گیری تهیه می‌کنند که بیشتر از احتیاجشان بوده که هزینه های زیادی را نیز متحمل شده اند و یا تا حدی فیلترها کوچک بوده که قدرت خشک نمودن هوای خروجی کمپرسور را نداشته‌اند.


رطوبت گیر پمپ باد؛ قیمت و مشخصات رطوبت گیر پمپ باد


پیشنهاد می‌کنیم نسبت به شرایط کاری و یا محیط و فضایی که دستگاه کمپرسور شما در آنجا کار می‌کند، فیلتری متناسب انتخاب کنند. در منطقه‌های جنوبی ایران بعلت وجود رطوبت زیاد میکروفیلترهای صنعتی و قوی بایستی بکار رود. به نسبت دیگر مناطق ایران که میزان هوای مرطوب کمتر دارد. قبل از آنکه اقدام به خرید رطوبت‌گیر نمایید، به شرایط محیطی اعم از (مناطق غیررطوبتی یا رطوبتی)، یا نوع کمپرسورهای باد اعم از (روغنی یا بدون روغنی)، حجم مخازن دستگاه کمپرسور، و یا نوع خشک‌کن مورد احتیاج (میکروفیلترهای چند لایه، درایرهای تبریدی، المنت، تله ابگیر و غیره) سعی کنید اطلاعات صحیح را حاصل فرمایید.
مشاورین شرکت بادرو کمپرسور پاسخگوی سوالات شما مشتریان عزیز هستند تا در انتخاب مناسبترین گزینه شما را یاری می‌کنند.


انتهای پیام/۴۱۲۹/



انتهای پیام/

برچسب ها: پمپ باد کمپرسور
ارسال نظر
هلدینگ شایسته