اثرگذاری علمی و فرهنگی دانشگاه در آموزش مجازی از بین میرود
فرشید سلیمی در گفتوگو با خبرنگار گروه استانهای خبرگزاری آنا، درباره معایب برگزاری آزمونها و امتحانات دانشگاهها بهصورت مجازی و لطمه آن به آموزش عالی با توجه شیوع کرونا در دو سال اخیر اظهار کرد: بهوجود آمدن این شرایط موجب شد که امکان ارزیابی صحیح و دقیق از ناحیه استادان از بین برود و این شرایط، موجب ازبینرفتن فرصت و فضای رقابتی سالم بین دانشجویان، ایجاد رخوت علمی، نبود نظارت کافی و وافی از ناحیه دانشگاه و افزایش و شیوع بیسوادی بهصورت مزمن شده است.
بیشتر بخوانید:
ارزشیابی دقیق دانشجویان با برگزاری حضوری امتحانات
وی در پاسخ به این پرسش که چرا آزمونها و امتحانات در دانشگاه بهصورت حضوری لازم و ضروری بهنظر میرسد؟ بیان کرد: برگزاری آزمون بهصورت حضوری موجب ایجاد انگیزه بین دانشجویان برای مطالعه صحیح، ارزیابی دقیق و اصولی از میزان بهره علمی آنان، الزام دانشجویان برای مطالعه دقیق و منطقی در طول ترم و امکان ارزیابی صحیح استادان از عملکرد خودشان خواهد شد.
رئیس دانشگاه آزاد اردبیل درباره محاسن و مزایای برگزاری امتحانات و آزمونهای پایانترم بهصورت حضوری توضیح داد: برگزاری امتحانات بهصورت حضوری موجب ایجاد فضای شور و نشاط دانشگاهی، افزایش تعامل بین استادان و دانشجویان، ارزیابی منطقی از نحوه آموزش و وضعیت تحصیلی و امکان و شرایط بهتر برای وصول مطالبات و بدهیها میشود.
بازتولید علم منوط به ارتباط حضوری و رودررویی استادان و دانشجویان است
سلیمی درباره آسیبها و خطراتی که ادامه روند آموزش و آزمون مجازی برای عرصه آموزش کشور بهویژه دانشگاهها و دانشجویان دارد، توضیح داد: ادامه این شرایط برای کلاسهای عملی و کارگاهی آسیب بسیار جدی و خطرناک در پی دارد. بازتولید علم منوط به ارتباط حضوری و رودررویی استادان و دانشجویان است؛ در حالت مجازی عملاً هرگونه اثرگذاری علمی و فرهنگی از بین میرود که میتواند مخاطرهآمیز باشد.
انتهای پیام/۴۱۰۳/۴۰۶۲/
انتهای پیام/