جوادیه به پورآذری تقدیم شد/ اشتیاق پیرمرد 60 ساله برای تماشای نمایش
به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، با آغاز اجرای نمایشهای خیابانی در مکانهایی چون چهارراه ولیعصر، مخاطبان بیشتری برای دیدن تئاتر ترغیب شده اند. با وجود اینکه در طول سالهای گذشته سالنهای تئاترشهر از پرمخاطبترین تالارهای پایتخت در ایام جشنواره محسوب میشد، اما در سیوچهارمین دوره جشنواره شاهد حضور مخاطبان قابل توجهی در تماشاخانههای خصوصی نیز هستیم.
اشتیاق تماشاگران برای اطلاع از اجراهای هر روزه تئاتر و همچنین تلاش برای تماشای آثار نمایشی از جمله مواردی است که این روزها در حاشیه و گوشهکنار سالنهای نمایشی به وفور به چشم میخورد.
«جوادیه» به حمید پورآذری تقدیم شد
نمایش «جوادیه» با اجرایی که شامگاه گذشته سوم بهمن ماه در سالن ارغنون داشت، توانست با یادآوری خاطرات دهه 60 و ویژگیهای فرهنگی و جغرافیایی محله جوادیه و همچنین روایت داستان، رضایت مخاطبانش را جلب کند.
در نخستین اجرای این اثر نمایشی به طور تقریبی بیش از نیمی از سالن از تماشاگر پرشده بود و در این میان حمید پورآذری به عنوان یکی از هنرمندان تئاتر حضور داشت.
در پایان اجرای نمایش یکی از بازیگران ، اجرای این اثر را به کارگردانی که همواره در جذب و آموزش جوانان علاقهمند به تئاتر فعال بوده است، تقدیم کرد.
پیرمرد علاقهمند به تئاتر و انتظار برای صندلی خالی تماشاخانه استاد مشایخی
نمایش «آوریل 1912» کاری از فرید قادرپناه و رامین معصومیان از نمایشهای سومین شب اجراهای صحنهای سیوچهارمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر بود که در تماشاخانه استاد مشایخی به اجرا در آمد.
سالن استاد مشایخی با ظرفیت نه چندان زیاد در اجرای شب گذشته میزبان مخاطبان و علاقهمندان زیادی بود. در میان تعداد قابل توجهی از تماشاگران که در داخل تماشاخانه انتظار آغاز نمایش را میکشیدند، پیرمردی خوش صحبت با چهرهای نگران به چشم میخورد.
با وجود اینکه اکثر مخاطبان این نمایش را جوانان تشکیل میدادند، پیرمرد علاقهمند به تئاتر مدام از مسئول گیشه درباره امکان تماشای این اثر و همچنین زمان اجازه ورود به سالن سوال میپرسید. با اینکه تماشاگران تقریبا تمام صندلیهای سالن را پرکرده بودند همچنان انتظار ورود به سالن را داشت، در نهایت با مستقر شدن تماشاگران بر روی صندلیهای از پیش تعیین شده، وارد سالن شد و با تشکر از مسئولان سالن بر روی اولین صندلی کنار در ورودی نشست.
این مخاطب تئاتر به مدت 60 دقیقه صندلیهای آزاردهنده تماشاخانه را تحمل کرد و در نهایت با تشویق پیاپی عوامل نمایش، سالن را ترک کرد.
انتهای پیام/