دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس انجمن مهندسی حمل‌ونقل ریلی: سازمان حمایت و شورای رقابت در افزایش قیمت بلیت قطار کارشناسی ورود نکردند

رئیس انجمن مهندسی حمل‌ونقل ریلی با تاکید بر اینکه افزایش قیمت‌ها باید هر ساله متناسب با قیمت‌ تمام‌شده خدمات و کالاها صورت گیرد، گفت: متاسفانه سازمان حمایت از مصرف‌کننده و شورای رقابت نیاز تخصصی و کارشناسی برای خدمات‌رسانی بخش حمل‌ونقل ریلی را با روش سالانه تعیین نکردند.
کد خبر : 63007

ابوالفضل بهر‌ه‌دار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه تعیین قیمت‌ها باید بر اساس واقعیت‌های روز باشد، افزود: با توجه به افزایش بی‌رویه قیمت خدمات و کالاها در کشور و نبود نظارت واقعی، کنترل قیمت‌ها به شدت آسیب‌پذیر شده است اما آنچه برای بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل ریلی اتفاق افتاد این است که قیمت مصوب پوشش هزینه‌های تمام شده خدمات را نمی‌دهد.


وی با بیان اینکه شرکت‌ راه‌آهن باید در زمینه تثبیت و یا افزایش نرخ بلیت قطار تصمیم‌گیری کند، تصریح کرد: یا باید دولت بخشی از افزایش‌ هزینه‌ها را با ارایه سوبسید و یارانه بپذیرد و یا نرخ‌ها بالاتر روند چرا که قیمت‌های تمام شده به گونه‌ای نیستند که بخش خصوصی بتواند افزایش قیمتی در خدمات ارایه شده خود نداشته باشد.


مدیرعامل فدراسیون حمل‌ونقل ایران ادامه داد: تقاضای بخش خصوصی و شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی برای افزایش نرخ بلیت قطار 20 درصد بود اما شرکت راه‌آهن با 8 درصد افزایش موافقت کرد.


بهره‌دار عنوان کرد: از طرفی سطح درآمدها پایین است و نمی‌توان افزایش نرخ‌ها را به خانوار تحمیل کرد اما بنا بر ضرورت افزایش قیمت لاجرم دولت باید در این زمینه ورود کند.


رئیس شورای انجمن‌های علمی ریلی تاکید کرد: سازمان حمایت از مصرف‌کننده برنامه روشنی برای افزایش روزمره قیمت سایر اقلام ندارد و بر همین اساس لجام گسیختگی خاصی را در قیمت تمام‌شده کالا و خدمات می‌بینیم.


وی خاطر نشان کرد: پایه افزایش قیمت این الزام را ایجاد می‌کند که افزایش‌ها با نظر کارشناسان ذی‌ربط بخش صورت گیرد اما در زمینه حمل‌ونقل ریلی حتی شورای رقابت نیز ورود نکرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: شورای رقابت قطار
ارسال نظر
هلدینگ شایسته