مقررات صدور پروانه ارائه خدمات پستی غیردولتی چیست؟
به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، هم اکنون به غیر از شرکت ملی پست ایران دو اپراتور پستی خصوصی نیز در کشور فعالیت و خدمات متنوعی را به کاربران خود ارائه میدهند. باتوجه به اهمیت سرویسهای پستی در انجام فعالیتهای روزانه مردم و نقش کلیدی آن در توسعه اقتصاد دیجیتال لازم است قانون و چارچوب معینی برای فعالیت شاغلان این حوزه وجود داشته باشد.
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جلسه شماره ۳۲۲ کمیسیون تنظیم مقررات «اصول حاکم بر صدور پروانه ارائه خدمات پستی غیردولتی» را تصویب و به تمامی اپراتورهای پستی ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه دارنده پروانه ارائه خدمات پستی بینالملل میتواند نسبت به ارائه خدمات پستی خارجی و داخلی در چارچوب پروانه و سطح مربوطه اقدام کندو همچنین از زمان درخواست پذیرش تغییر سطح یا نوع پروانه، دارنده پروانه حداکثر سه ماه فرصت دارد تا در نقاط مرتبط با سطح پروانه جدید قبول پستنامه و امانات پستی را آغاز کند. دارنده پروانه ملزم به انجام عملیات تجزیه و مبادلات تمام مرسولات و محمولههای پستی وارده و صادره بینالمللی خود از طریق شبکه اصلی تجزیه و مبادلات شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران است.
انتهای پیام/۴۱۴۴/
انتهای پیام/