دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آبان 1400 - 09:06
عزیزمحمدی اعلام کرد؛

پذیرش ۲۵۰ مقاله در کمیسیون حکمت اسلامی و تعالی ادبیات و زبانشناسی

دبیر کمیسیون تخصصی حکمت اسلامی و تعالی ادبیات و زبانشناسی همایش علوم انسانی و حکمت اسلامی از پذیرش ۲۵۰ مقاله در این کمیسیون خبر داد.
کد خبر : 621253
فاطمه عزیزمحمدی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از اراک، کمیسیون تخصصی حکمت اسلامی و تعالی ادبیات و زبانشناسی همایش ملی علوم انسانی و حکمت اسلامی با حضور حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی، حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ایمانی مقدم مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی همتی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، فاطمه عزیزمحمدی دبیر کمیسیون تخصصی همایش، اعضای هیئت رئیسه واحد اراک و برخی از استادان به‌صورت حضوری و مجازی در سالن جلسات حضرت امام خمینی (ره) دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.




بیشتر بخوانید:


دریافت ۱۱۴ مقاله در همایش «حکمت اسلامی و تعالی معماری و شهرسازی»


امکان صیانت از میراث‌های تمدنی با ادبیات فارسی


کمیسیون تخصصی حکمت اسلامی و تعالی ادبیات و زبانشناسی




دبیر کمیسیون تخصصی حکمت اسلامی و تعالی ادبیات و زبانشناسی در این نشست گفت: مجموعه مقالات دریافتی در این کمیسیون ۳۱۳ مقاله بود و از این تعداد ۲۵۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و ۱۴ مقاله در نشست کمیسیون ارائه شد.


عزیزمحمدی یادآور شد: براساس مکاتبات انجام شده، مقالات منتخب در نشریه‌های ادبیات و زبان‌شناسی مالزی، زیباشناسی عراق، دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، تبریز، دانشگاه نجف‌آباد اصفهان و کرج چاپ و منتشر می‌شود.


وی اظهار کرد: از آنجا که علوم انسانی به مطالعه درباره عناصر مادی و معنوی تشکیل‌دهنده انسان می‌پردازد، دارای اهمیت ویژه‌ای است. ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از علوم انسانی و اندیشمندان و بزرگان ادب فارسی بهره برده و به‌دلیل چنین پیشینه‌ای در علوم انسانی و ادبیات شاهد پیشرفت‌های زیادی بوده‌ایم، به‌طوری‌که تنوع فرهنگی در رشته ادبیات ما بیانگر فرهنگ غنی ایران است.


دبیر کمیسیون تخصصی حکمت اسلامی و تعالی ادبیات و زبانشناسی عنوان کرد: ادبیات پیوند عمیقی با عرفان و حکمت اسلامی دارد و معرفت‌شناسی گویای این حقیقت بوده و علم روان‌شناسی رابطه روان و انسان و علم زبان‌شناسی رابطه زبان، قواعد صرف، نحو و انسان است که امروزه زبان‌شناسی به حوزه وسیع‌تری می‌پردازد که تاریخ‌شناسی، رویکردشناسی، ساختارشناسی و تحلیل از جمله آن است.




بیشتر بخوانید:


پیوند عمیق حکمت، شهرسازی و هنر/ معماری زاییده نمادهای فرهنگی است


دریافت ۱۱۴ مقاله در همایش «حکمت اسلامی و تعالی معماری و شهرسازی»


برتری شهرنشینی بر روستانشینی/ بنای ایرانی اسلامی به‌طور انبوه وجود ندارد




عزیزمحمدی اضافه کرد: ادبیات پیوندی عمیق میان فلسفه و حکمت بوده و گاه با زبانی فاخر به زبان شعر در این‌ میان سخن می‌گوید و شعر نشانگر معناشناسی و حقیقت‌شناسی در فلسفه ادبیات و حکمت است و ادبیات هم یعنی درست زیستن و بهتر اندیشیدن.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته