دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سعید سعدی در گفت‌وگو با آنا:

می‌توان پشت تولیدات سینمایی «اوج» ایستاد و از آن دفاع کرد

تهیه‌کننده سینما و تلویزیون اعتقاد دارد با این وجود که فیلمسازی کاری پرریسک و خروجی آن در مواردی غیرقابل‌پیش‌بینی است اما سازمان «اوج» در تولید بسیاری از آثار نمایشی خود موفق ظاهر شده است.
کد خبر : 619421
سعید سعدی



به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، سعید سعدی همزمان با دهمین سالگرد تاسیس سازمان هنری رسانه‌ای اوج درباره عملکرد این سازمان گفت: به نظرم سازمان اوج طی سال‌های فعالیت خود خدماتی را در جامعه هنری ارائه و خلاهایی را به‌خصوص در حوزه سینما پر کرده است.


این تهیه‌کننده سینما و تلویزیون اظهار کرد: در عرصه سینما کارهای خوبی را از اوج شاهد بوده‌ایم که قابل تامل است. می‌توان پشت آن ایستاد و از آن دفاع کرد. اثر هنری کاری پر ریسک و شبیه یک هندوانه در بسته است که بعضی جاها نمی‌توان روی آن حساب کرد و در اجرای آن است که ساخته و پرداخته می‌شود. بنابراین آنچه روی کاغذ است با آنچه در نهایت به عنوان خروجی دیده و از آن استقبال می‌شود متفاوت خواهد بود.


وی افزود: به همین دلیل برخی کارها علیرغم پیش‌بینی‌های اولیه موفق نمی‌شوند و برخی دیگر برعکس این مسیر را طی می‌کنند اما اوج در اکثریت این آثار و فعالیت‌های خود موفق ظاهر شده است. بسیاری از فیلم‌ها و سریال‌های تولید شده توسط این سازمان نظیر سریال «آقازاده» کارهای خوبی بودند. همچنین خط قرمزها را هم توانستند رد کنند و مخاطبان زیادی را هم جذب کردند.کارهای حاضر در جشنواره فیلم فجر نیز که با حمایت اوج ساخته شده بودند، در این سال‌ها جز آثار مهم محسوب می‌شوند.


تهیه‌کننده «دریاچه ماهی» خاطر نشان کرد: به نظرم اوج به کارهایی که بخش خصوصی نمی‌تواند بر آن سرمایه‌گذاری کند، به خوبی پرداخته است. آثاری که بازگشت سرمایه شاید در آن‌ها کمتر مدنظر هست و از توان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خارج است. ضمن این که مضامینی دارد که مدنظر نظام نیز است. این تولیدات اساسا جزء بخش‌هایی است که سازمان‌هایی نظیر اوج باید در آن حضور داشته باشند و در عین حال مخاطبان خود را هم دارند.


سعدی درباره ادامه مسیر فعالیت‌های سازمان هنری رسانه‌ای اوج همزمان با آغاز دومین دهه فعالیت‌اش پیشنهاد کرد: دایره این سازمان برای همکاری با گروه‌های بیشتری از طیف‌های مختلف باید وسیع‌تر شود تا شاید این میان گزینه‌هایی از بین هنرمندان جدید پیدا شود که بتوانند کارهای خوب و قابل تاملی را تولید کنند و ظرفیت‌های جدید بسازند، ضمن این که هرچه از مستقیم‌گویی و برندسازمانی در اوج دوری شود احتمال تاثیر بازخوردهای منفی یا بعضا حالت تدافعی نسبت به آثار را کمتر می‌کند و مخاطبان بیشتری هم به کارهای اقبال خواهند کرد.


وی با اشاره به برخی آثار شاخص و مورد پسند خود در میان تولیدات سازمان «اوج» توضیح داد: فیلم «ایستاده در غبار» کار خیلی خوبی بود و در بین آثار نمایش خانگی هم سریال «آقازاده» را می‌پسندم. همچنین «بادیگارد» را هم می‌توان جزء آثار خوب اوج در این سال‌ها نام برد.


سعدی در پاسخ به این سوال که چقدر سازمان اوج در 10 سال فعالیت خود علاوه‌بر تامین اهداف حاکمیتی خود همگام با مطالبات و نیازهای مردم حرکت کرده است، اظهار داشت: به نظرم مطابق این رویکرد عمل کرده است. زیرا بسیاری از آثار سازمان اوج را مردم پسندیده‌اند؛ فیلم‌هایی نظیر «تنگه ابوقریب» جزء آن‌ها هستند. وقتی یک قصه از میان مردم استخراج شود، آن‌ها خروجی‌اش را می‌پسندند اما باز هم توقعات بیشتری قطعا وجود دارد که امیدوارم در ادامه مسیر فعالیت اوج مورد توجه قرار بگیرد.


انتهای پیام/۴۱۷۳/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب