دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 آبان 1400 - 11:47
سمیعی در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد؛

ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان، به‌روزرسانی اطلاعات و ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی را ازجمله اهداف عالی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد.
کد خبر : 619220
جعفر سمیعی



به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از خرم‌آباد، سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در حکمی کامران سمیعی استادیار رشته مهندسی ژنتیک و ژنتیک مولکولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد را به‌عنوان رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی این دانشگاه منصوب کرد.




بیشتر بخوانید:


بازدید معاون بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی از امکانات آزمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی واحد شیراز




کامران سمیعی به همین مناسبت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا در خرم‌آباد اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ به‌عنوان پژوهشگر و مدیر واحد فناور «آزادزیست فناور کاسیان» مشغول به فعالیت هستم و در این واحد فناور هشت محصول ارگانیک بر پایه گیاهان دارویی تولید و پروانه بهره‌برداری و مجوز سازمان غذا و دارو برای تعدادی از این محصولات اخذ شده است.


وی، یکی از محصولات تولیدشده واحد فناور «آزادزیست فناور کاسیان» در شرایط اپیدمی کرونا را محلول ضدعفونی‌کننده دست عنوان و اضافه کرد: این محلول با اخذ مجوزهای لازم تولید و در اختیار عموم مردم قرار گرفت.


رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان افزود: با توجه به سیاست‌های کلان و سند تحول پنج ساله دانشگاه آزاد اسلامی، درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه باید به بیش از ۴۰ درصد کل درآمدهای دانشگاه افزایش یابد که برای نیل به این هدف استفاده بهینه از منابع انسانی، امکانات و تجهیزات موجود در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی اهمیت دارد.


سمیعی تأکید کرد که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با داشتن اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان فرهیخته و وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی پیشرفته در جامعه به عنوان دانشگاهی با نگاه حل مسئله و ارتقای سطح کیفی آموزش گام برمی‌دارد.


افزایش تعداد آزمایشگاه‌های درآمدزای موجود در شبکه ساتا


وی، اهداف عالی سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی، انسجام‌بخشی به مسائل پژوهشی و آموزشی عنوان و اهداف مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان لرستان را شناسایی منابع انسانی متخصص و کارآمد و افزایش توانمندی آنان، ایجاد کارگروه‌های تخصصی با مشارکت اعضای هیئت علمی متخصص درباره تدوین برنامه‌های کسب و کار، نرخ‌گذاری معقول و منطقی برای خدمات آزمایشگاهی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی، توانمندسازی کارکنان فعال در بخش آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، به‌روزرسانی اطلاعات مربوط به امکانات و تجهیزات موجود در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مستقر در واحدهای استان، ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی ارائه شده به متقاضیان برشمرد.


رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی لرستان ایمن‌سازی آزمایشگاه‌های و کارگاه‌ها موجود و تدوین برنامه‌های کاربردی برای فعالیت در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، تدوین بانک اطلاعات در زمینه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی برای رشته‌های مختلف دانشگاهی را از دیگر اهداف عالی سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی و انسجام‌بخشی به مسائل پژوهشی و آموزشی مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی لرستان عنوان کرد.


سمیعی مطرح کرد: افزایش تعداد آزمایشگاه‌های درآمدزا موجود در شبکه ساتا، تهیه اطلس توانمندی‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در زمینه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی، شناسایی تجهیزات مازاد آزمایشگاهی و کارگاهی برای اجرای طرح تعاون، راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی در واحدها، افزایش تعداد آزمایشگاه‌های همکار و استاندارد، بازاریابی خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی تخصصی از دیگر اهداف عالی سند تحول دانشگاه آزاد اسلامی است.


وی بر ضرورت ارتقای همکاری‌ دانشگاه آزاد اسلامی لرستان با سایر مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی برای ارائه خدمات در راستای پیوستن به شبکه ملی تأکید و تشریح کرد: شناسایی بازارهای هدف در استان لرستان برای ارائه خدمات تخصصی، ایجاد کارگروه‌های فنی و تخصصی برای کالیبراسیون و تعمیر تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، ایجاد راهکارهای تشویقی در راستای استفاده از خدمات استان لرستان در اجرای طرح‌های پژوهشی اعضای هیئت علمی، استفاده از خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی برای تولید محصولات فناورانه و خلّاق (تعامل سازنده با مرکز رشد) ضروری است.


انتهای پیام/۴۰۷۸/۴۰۶۲/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته