راه نجات بازار فرش، تحریک تقاضاست
به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، علی بادام برجاه، فعال حوزه فرش گفت: در کنار تولید سنتی فرش دستباف، مجموعههای بسیار قوی در کشور هستند که با رعایت ضوابطی که نیازمند بازاریابی بینالمللی است فرشهای دستباف را مبتنی بر بازارهای جهانی تولید میکنند.
بادام برجاه افزود: تقریباً از اوایل انقلاب، تحریم فرش از سمت آمریکا بوده و مسئله جدیدی نیست که توسط فعالان فرش این موضوع حل شده بود اما برخی سیاستگذاریهای غلط داخلی موجب اُفت بازار فرش شد.
وی با اشاره به هزینه ۸۰ درصدی تولید فرش صادر شده اظهار کرد: امروز برای نجات بازار فرش، باید تقاضا را تحریک کنیم؛ باید برای تقاضای داخلی و صادرکننده تسهیلاتی قائل شویم تا بازار تحریک شود و در این صورت صادرات رونق میگیرد.
با تبلیغات مناسب میتوان رونق را به بازار فرش دستباف برگرداند
این فعال حوزه فرش عدم اطلاعرسانی در حوزه فرش را از جمله مشکلات داخلی دانست و ادامه داد: میتوان با ۴ میلیون تومان یک فرش زیبای عشایری بجای فرشهای چند صد میلیونی برای منزل تهیه کرد اما عدم اطلاعرسانی به جامعه و عدم ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین بدنه فرش دستباف با جامعه موجب شده فرهنگ استفاده از این فرش از بین برود درحالیکه با تبلیغات میتوان بازار جذابی در داخل باشیم.
بادام برجاه ضمن اشاره به تفاوت تولیدکنندگان فرشهای ماشینی و دستبافت تشریح کرد: تولیدکننده فرش دستباف خرد است و صادرکننده آن بسیار ضعیف شده است.
وی همچنین با بیان اینکه ضریب پوشش شبکه ایران کالا در کشور چندان بالا نیست یادآور شد: اطلاعرسانیها باید عام باشد و در دید همگان قرار گیرد.
انتهای پیام/
انتهای پیام/