در پساکرونا باید شیوهنامه جدیدی برای آموزش عالی در نظر گرفت
غلامرضا گودرزی در گفتوگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره تاثیر ویروس همهگیر کرونا بر آموزش مجازی، گفت: بحران کرونا و مجازی شدن آموزشها برای تمامی دانشگاهها و مراکز آموزشی مزایا و منافع بسیاری را به همراه داشته است. فرصتی برای دانشگاهها به وجود آمد تا بهسوی آموزش مجازی رفته و از شبکههای اجتماعی بهره بهتری برند اما نقطه ضعف این رویکرد آموزشی نبود تعامل مناسب میان دانشجویان با اساتید و همکلاسیها است و هیچ راه حلی برای آن در بسترالکترونیک وجود ندارد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق(ع) در ادامه افزود: دانشگاه امام صادق(ع) در زمان شیوع ویروس همهگیر کرونا با چالشهایی مواجه شد اما دستاوردهای خوبی از جهت تحول زیرساختها، فرآیندها، دستورالعملها، قالبهای جدید، تولید محتواهای آموزشی، توانمندسازی اساتید با حوزه آموزش مجازی داشته است.
وی با اشاره به اینکه باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد، بیان کرد: معاونت آموزشی دانشگاه امام صادق(ع) با همکاری سایر معاونتهای دانشگاه، حمایتهای هیئترئیسه و شورا تا حد قابل قبولی پیش رفته و با توجه به محدودیتهایی که در زمان شیوع ویروس کرونا با آن مواجه شد از فرصتها بهره گرفته و تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.
گودرزی با اشاره به اینکه در پساکرونا باید شیوهنامه جدیدی را برای آموزش عالی در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: با استفاده از دستاوردهایی که در فضای مجازی ایجاد شده باید از تلفیق آموزش حضوری و غیرحضوری استفاده کرد و کیفیت آموزش را در زمان پساکرونا ارتقا داد.
انتهای پیام/۱۱۰
انتهای پیام/