آموزشهای فناورانه در دانشگاه باید با آموزش علمی تلفیق شود
روحالله دهقانی فیروزآبادی در گفتوگو با آنا ضمن اشاره به اینکه تزریق بودجه فقط در تحقیقات علم معنا پیدا میکند و در فناوری و نوآوری سرمایهای که بتوان آنها تبدیل به قدرت پول کرد، معنا دارد، خاطرنشان کرد: در بحث فناوری، بودجه محور عمل نمیکنیم و راهبرد این معاونت، سرمایه محوری است.
وی ادامه داد: ثروت دانشگاه آزاد اسلامی سرمایههای آن است، بهطور مثال میزان تسهیلات و تجهیزات آزمایشگاهی واحد تهران مرکز بالغبر ۳۰۰ میلیارد تومان بوده و با احتساب حقوق و دریافتی ۵۰ نفر عضو هیئتعلمی اگر ۵ درصد هزینه استهلاک دستگاهها و ۵ درصد نیز هزینه تعمیر و نگهداری شود و دریافتی متوسط اساتید ۱۰ میلیون تومان باشد، ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده و سالی ۵ تا ۶ میلیارد تومان برای دانشگاه، باقی میماند.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه آموزش فناوری با آموزش علمی تفاوت دارد، اظهار کرد: اینکه آموزش فناوری را کجا باید انجام دهیم، مهم است بهطور مثال در رشته جوشکاری بدون دانستن مباحث مهندسی مواد و برق خوانده، بسیار سخت است در نتیجه آموزش فناوری در دانشگاهها باید با علم آموزی تلفیق شود.
وی ادامه داد: در بازه زمانی ۴ سال اخیر در دانشگاه آزاد اسلامی تغییر و تحول مطلوبی صورت گرفته و درصورتیکه در سالهای پیشرو در همین فضا روبهجلو حرکت کرده و گفتمان و ادبیات فعلی بر دانشگاه حاکم باشد بهطور قطعی، دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۵ متفاوت است.
دهقانی فیروزآبادی عنوان کرد: حتی اگر تحول در تمامی واحدها رخ ندهد ولی حتماً دانشگاههای شاخص، واحدهای متفاوتی میشوند و به همین دلیل حرکت روبهجلو و راهاندازی رشتههای فنی و متناسب با نیاز روز جامعه ضروری است و بهطورقطع اگر تحولی در سطح دانشگاهها رخ دهد این تحول در دانشگاه آزاد اسلامی است، چرا؟ زیرا این دانشگاه ملزم است که این کار را انجام دهد.
انتهای پیام/۴۱۶۷/
انتهای پیام/