دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آب پاکی روی دست مخالفان «خمینی جوان»

پس از ورود «خمینی جوان» به عرصه انتخابات خبرگان، فضاسازی مسموم و جعل خبر به عنوان استراتژی رسانه‌های جریان تندرو به آن ها دیکته شد.
کد خبر : 61128
به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، سید محسن امامی فر در ادامه سرمقاله روزنامه «آفتاب یزد» نوشت: فضاسازی های منفی از قبیل انصراف یا رد صلاحیت سید حسن خمینی و همچنین سوء استفاده وی از انتساب به امام راحل(ره) با هدف تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان در جریان احراز صلاحیت در دستور کار تندروها قرار گرفت.

در واقع تندروها در پی آن بودند تا از طریق خبرسازی و حاشیه سازی، یک فضای مسموم در جامعه با خط تخریب «خمینی جوان» و رد صلاحیت وی ایجاد نمایند. می خواستند به اذهان عمومی و احیاناً مسئولان امر القا نمایند که «سید حسن» به صورت طبیعی رد صلاحیت می شود مگر آن که از جایگاه خویش برای تایید صلاحیت سوء استفاده کرده باشد.
این جریان خاص همواره در جهت ارائه تصویری بوده که هر نگرش متفاوت با افکار و عقاید جناحی آن ها با مقاومت نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز نظام با شکست مواجه خواهد شد، در صورتی که مصادیق بسیاری در رد این تصویرسازی باطل وجود داشته و دارد. از جمله نتایج انتخابات ریاست جمهوری 92.
در همین ارتباط اظهارات روز گذشته نجات ا.. ابراهیمیان سخنگوی شورای نگهبان آب پاکی را بر روی دست تندروها ریخت.
وی در پاسخ به سوالی در مورد جوسازی برخی رسانه ها برای تایید و ردصلاحیت کاندیداها با بیان اینکه ما فقط به قانون توجه می کنیم و وظیفه مان را بر اساس قانون انجام می دهیم اظهار کرد: «اگر قرار باشد ما تابع روزنامه ها و جوّ باشیم، از وظایف قانونی مان باز می مانیم.»
اما برای ریشه یابی نسل تازه بداخلاقی های انتخاباتی علیه «خمینی جوان» باید به فضای پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 برگردیم یعنی جایی که اقلیتی تندرو داعیه دار اخلاق مداری شدند اما آن چه در عرصه عمل نشان دادند چیزی جز قربانی کردن اخلاق نبود. شاهد بودیم که واژگانی سخیف و ادبیات غیرمعمول و خارج از عرفی در جامعه سیاسی شکل گرفت، گویی رابطه اخلاق و سیاست به سمت رنگ باختن میل می کرد.
در همین راستا، این طیف پس از شکست سنگین در انتخابات 92 و حال با ورود علنی یادگار امام به صحنه سیاست، عرصه را بر خود تنگ تر می بیند و به همین دلیل از هر شیوه ای برای فضاسازی غیر واقعی و جعلی علیه دلسوزان نظام استفاده می کند.
اما ساده انگارانه است که تنها هدف تندروها از تلاش رسانه ای شان بر علیه سید حسن خمینی را فشار بر روی شورای نگهبان تلقی کنیم.
به نظر می رسد این جریان خاص با دنبال کردن استراتژی تخریبی خود علیه «خمینی جوان» به دنبال هزینه ایجاد کردن در مسیر ورود وی به عرصه عملی سیاست هستند تا شاید از این طریق یادگار امام را وادار به بازبینی در خط مشی سیاسی اش نمایند.
این درحالی است که سید حسن خمینی پیش بینی این حجم فضاسازی علیه خود را داشته و با علم به این موضوع پا به عرصه خبرگان گذاشته است.
شاهد این مدعا اظهاراتی است که در این زمینه داشته است. وی اخیراً در همایش نکوداشت آخوند ملامحمدکاظم خراسانی گفت: « این گونه نیست که اگر سخن درستی بگوییم و راه درستی را برویم بی هزینه باشد، بلکه قطعا این راه هزینه دارد.»
بنابراین «خمینی جوان» آمده است تا در مقابل تندروی ها بایستد و در این راه به طور قطع هزینه ها را به جان می خرد.
هرچند نباید از این نکته غافل بود که امکان تاثیر‌گذاری تندروها همیشه وجود دارد، اما در مقابله با آن باید در صدد افزایش آگاهی اجتماعی بود که فضای رشد تندروی را از میان ببرد.
مبرهن است که تندروها تحرکات سیاسی خود را برای پیشبرد اهداف اقتصادی شان سازماندهی می کنند و در همین راستاست که این طیف، ورود «خمینی جوان» با محوریت عقلای هر دو جناح سیاسی نظام را سدی محکم در مسیر تحقق اهدافشان و عاملی برای از بین بردن حاشیه امنیت شان می دانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته