دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی و شتاب‌دهنده شمسا

تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه مانا ارتباط هوشمند نوین (شتاب‌دهنده شمسا) به امضا رسید.
کد خبر : 604426
دانشگاه آزاد اسلامی سازمان مرکزی



به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه مانا ارتباط هوشمند نوین (شتاب‌دهنده شمسا) در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی رئیس‌پور مدیرکل ایجاد و توسعه فناوری‌های آموزش و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی و مرضیه کریمی مدیرعامل شتاب‌دهنده شمسا برگزار شد.


بر اساس این تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق اهداف مشترک در زمینه فناوری و نوآوری از توانمندی‌های مجموعه شمسا در گسترش زیرساخت‌های این حوزه در واحدهای دانشگاهی، استفاده خواهد کرد.


ازجمله اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان از همکاری جهت توسعه زیرساخت‌های فناورانه، همکاری در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فناوری دانشگاه در زمینه امور شتاب‌دهنده‌ها و تجاری‌سازی، همکاری به‌عنوان بازوی اجرایی اداره کل ایجاد و توسعه فناوری‌های آموزش و خلاقیت در امور ارزیابی و کارشناسی، کمک به انتقال دانش و فناوری در ساختار دانشگاه، ایجاد مرکز شتابدهی، خانه‌های خلاق و ... یاد کرد.


مرضیه کریمی؛ مدیرعامل مجموعه شمسا پیرامون اهمیت تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: ما به دنبال این هستیم که بازوی اجرایی دانشگاه و زیرمجموعه‌های آن در توسعه فناوری و زیست‌بوم فناوری در کشور باشیم. این امر می‌تواند به پیشرفتی قابل ملموس در کشور بیانجامد.


وی افزود: زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های قابل‌توجهی وجود دارد که باید برای عملیاتی کردن آن با تمامی بخش‌ها هم‌افزایی کرد و کسب‌وکارهای نوینی به راه انداخت.


علی رئیس‌پور، مدیرکل ایجاد و توسعه آموزش‌های فناوری و خلاقیت با اشاره به گفتمان حل مسئله دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: ۴۰ درصد از دانشجویان کشور در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول به تحصیل هستند و این نسبت باید در تولید و توسعه فناوری و نوآوری نیز برآورده شود. ما باید بیش از ۳۰ درصد از سهم تولید فناوری در کشور را به دست آوریم. سیاست کلی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری توسعه زیرساخت‌های فناوری در دانشگاه است. در این زمینه، سرای نوآوری مفهومی فراتر از ترجمان پارک علم و فناوری دارد. سرای نوآوری یک مفهوم بومی‌شده و کاملاً منطبق با فرهنگ بومی و اسلامی کشور است و تمام مؤلفه‌های فرهنگی، اقتصادی و فناورانه را در اختیار دارد.


وی خاطرنشان کرد: دریچه ورود به این سراها، شتاب‌دهنده‌ها هستند. برای حجم گسترده‌ای از فعالیت‌های فناورانه باید ساختار و زیرساخت ایجاد کرد. ازجمله اقدامات برای ایجاد زیرساخت، یافتن شرکا در بازار فناوری و همکاری با آن‌ها جهت توسعه فناوری است. در فاز نخست دانشگاه ۶۰ شتاب‌دهنده تخصصی را بر اساس نیازمندی‌های فناوری هدف‌گذاری کرده است. بر همین اساس ما یک ابر شتاب‌دهنده را که بخشی از آن متعلق به دانشگاه و بخش دیگر به بخش خصوصی تعلق دارد، انتخاب کرده و همکاری خود را برای توسعه شتاب‌دهنده‌ها با آن‌ها آغاز خواهیم کرد.


رئیس پور اظهار کرد: شتاب‌دهنده شمسا در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری و آموزش واحدهای دانشگاه آزاد در همین حوزه اقدام خواهد کرد. شناسایی فرصت‌ها و ظرفیت‌ها توسط شمسا می‌تواند راه را هموارتر سازد و دانشگاه به اهداف اصلی خود با سرعت بیشتری نائل شود. با توسعه زیرساخت‌ها، کمک خواهیم کرد هر دانشجو حداقل یک مهارت تخصصی کسب کند و کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند.


در این جلسه همچنین، حبیب اسفندیار، طاهر ارمغانی و حسن عاشوری فر از اداره کل ایجاد و توسعه فناوری‌های آموزش و خلاقیت حضور داشتند.


انتهای پیام/۴۰۴۰/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته