دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1394 - 09:58

پژوهشگران برتر واحد تهران شمال تجلیل شدند

پژوهشگران برتر و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال که موفق به ارتقای مرتبه علمی شده اند مورد قدردانی قرار گرفتند.
کد خبر : 60038

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه انسان موجودی دو بعدی است و آنچه وجه تمایز انسان از سایر مجودات می شود، عقل مجرد و نفس ناطقه است، انسان را موجود به ذات پژوهشگر یاد کرد و با تبیین اهمیت پژوهش و تحقیق در زندگی بشری، گفت: خداوند متعال انسان را به عنوان موجودی با ذات پژوهشگری خلق کرده است تا این گونه او را به کمال هستی رهنمون سازد.


آیت‌الله موسوی بجنوردی انسان متعالی رابه چشمه جوشانی تشبیه کرد که که برای رسیدن به کمال مطلق دائماً در حال جوشش و جستارگری است.


وی نگرشی کوتاه به تاریخچه تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی کرد و گفت: با شروع فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی جوانان در گروه‌های معاند انقلاب اسلامی جذب نشدند و این از برکات این شجره طیبه است است که امروزه به بزرگترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است.


افق 1404 بیش از 45 هزار دانشجو در واحد تهران شمال


رئیس واحد تهران شمال در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر این واحد با ارایه گزارشی از مهمترین عملکرد حوزه های مختلف واحد در سالهای اخیر از چشم اندازهای واحد تهران شمال در افق 1404 نیز سخن گفت و با تأکید بر اهتمام اعضای هیأت علمی برای ارتقای مرتبه علمی خودشان، گسترش تحصیلات تکمیلی را فرصت مناسبی برای استفاده از توانمندی های دانشجویان و به روز شدن اطلاعات استادان دانست.


دکتر علی محمد صفانیا با تأکید بر تبدیل علم به ثروت در دانشگاه و کاهش وابستگی به شهریه افزود: بنابر سیاست‌های دانشگاه آزاد باید حداقل 20 درصد درآمدهای واحد دانشگاهی از غیر منابع شهریه تأمین شود که این امر نیازمند فعالیت گسترده اعضای هیأت علمی و بکارگیری همه ظرفیتهای واحد است.


صفانیا: سیاست‌های دانشگاه آزاد باید حداقل 20 درصد درآمدهای واحد دانشگاهی از غیر منابع شهریه تأمین شود که این امر نیازمند فعالیت گسترده اعضای هیأت علمی و بکارگیری همه ظرفیتهای واحد است

مشاور ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌برداری از دو پروژه عظیم آزمایشگاهی و دانشکده فنی و مهندسی در سال 95 را بخش دیگری از سخنان خود قرار داد و افزود: راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد مراکز رشد نیز در دستور کار قرار گرفته است که اقدامات مناسبی در این راستا از سوی حوزه معاونت پزوهش و فناوری واحد صورت گرفته است.


صفا نیا با تبیین اهمیت و ضرورت معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان گفت:با مطالعات صورت گرفته برای واحد تهران شمال هم سند برنامه ای تهیه شده و هم سند بودجه ای که این امر برای مدیریت مطلوب واحد بسیار ضروری بوده است.


رئیس واحد تهران شمال همچنین از ابلاغ دهمین دانشکده این واحد نیز خبر داد و عنوان کرد: با راه‌اندازی این دانشکده با ارتقای امتیاز واحد، کسب رتبه جامع الف برای واحد تهران شمال دست یافتنی خواهد شد.


صفانیا با توجه به کاهش نرخ جمعیتی در سال 99 از بسترسازی‌های مناسب برای جذب دانشجو و ارتقای توان رقابتی واحد تهران شمال نیز مطالبی گفت و با تأکید بر نهادینه سازی فرهنگ برنامه‌ریزی، چابک‌سازی سازمان، سرمایه‌گذاری در ثبت اختراعات بین المللی، خواستار سرمایه گذاری در زمینه تألیف و ترجمه کتب دانشگاهی مرجع، اجرای طرح های برون دانشگاهی، اهمیت بخشی به باشگاه پژوهشگران جوان و انجمن های علمی، ادبی و هنری شد.


رئیس واحد تهران شمال در پایان از خدمات کارکنان و اعضای هیأت علمی در راستای تحقق اهداف عالیه دانشگاهی نیز قدردانی کرد.


ساخت 1537 متر سکوی آزمایشگاهی در پروژه آزمایشگاه ملی واحد تهران شمال نه تنها در کشور بلکه در خاورمیانه نیز بی‌نظیر است


معاون پژوهش و فناوری واحد تهران شمال که در آیین قدردانی از پژوهشگران برتر واحد تهران شمال سخن می‌گفت از اخذ موافقت اولیه موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی کشور برای راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع و همکار استاندارد در واحد تهران شمال خبر داد که مراحل اداری خود را طی می کند.


دکتر امیر عبداله مهرداد شریف افزود: تحق این امر علاوه بر ارتقای سطح علمی واحد، موجب درآمد زایی نیز می‌شود، مطالعات کارشناسی برای راه اندازی یک مرکز رشد و حداقل 4 شرکت دانش بنیان نیز به اتمام رسیده است که به زودی شاهد راه اندازی آنها در این واحد خواهیم بود.


در آیین قدردانی از پژوهشگران واحد تهران شمال سه نفر به عنوان پژوهشگر برتر، چهار نفر به عنوان پژوهشگر منتخب دانشکده‌ها و 13 نفر که موفق به ارتقای علمی شده بودند مورد قدردانی قرار گرفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته