دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
افاضلی در گفت‌وگو با آنا:

شروع مقتدرانه ملاک قهرمانی در یورو ۲۰۲۰ نیست/ پیش‌بینی موانع احتمالی در موفقیت تیم‌ها اهمیت زیادی دارد

کارشناس فوتبال گفت: شروع بسیار خوب برخی تیم‌ها در رقابت‌های یورو 2020 ملاک قهرمانی آنها نیست.
کد خبر : 590226
یورو 2020



به گزارش خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ در شرایطی در حال پیگیری است که تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها حداکثر تلاش خود را برای کسب بهترین نتیجه نشان دادند و در این میان تیم‌هایی موفق بودند که برنامه‌ریزی بهتری داشتند و توانستند به خوبی تدابیر مد نظرشان را اجرایی کنند.


تفاوت مسابقات یورو با جام جهانی


هومن افاضلی در مورد رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ به خبرنگار ورزش آنا اظهار کرد: مسابقات یورو از سخت‌ترین تورنمنت‌های ملی جهان است. معمولاً تیم‌هایی که در این بازی‌ها شرکت می‌کنند، از آمادگی بالایی برخوردار هستند و از همان ابتدا رقابت را برای حریفانشان سخت می‌کنند. این در حالی است که در رقابت‌های جام جهانی شرایط متفاوت است و تیم‌های مدعی پله پله شرایط بهتری پیدا می‌کنند.


وی ادامه داد: از همان دیدار نخست رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ شاهد بودیم تیم‌هایی که آمادگی بیشتری داشتند، توانستند نتایج بهتری بگیرند و البته که داشتن تنوع تاکتیکی و هماهنگی بیشتر منجر به کسب نتایج مطلوب برای کشورهایی شد که حساب شده‌تر رقابت‌ها را آغاز کرده بودند.


بیشتر بخوانید:




یورو ۲۰۲۰| جدال جذاب کسب عنوان آقای گلی/ رونالدو ۳ رقیب دارد




پیش‌بینی دشوار تعیین قهرمان یورو


کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: معمولاً در تورنمنت‌هایی چون یورو ۲۰۲۰ تیم‌هایی که شروع قدرتمندانه‌ای دارند، در مراحل پایانی به نتایج مد نظرشان نمی‌رسند. این دسته از تیم‌ها با وجود اینکه خیلی زود به پیک آمادگی می‌رسند اما در ادامه راه مقابل حریفان به هدفشان دست نمی‌یابند و از دور رقابت‌ها کنار می‌روند.


وی تأکید کرد: البته که هنوز هم زود است بخواهیم در مورد اینکه کدام تیم بخت بیشتری برای قهرمانی در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ دارد صحبت کنیم. پیش‌بینی رقابت‌ها بسیار دشوار است و با آغاز مرحله حذفی بهتر می‌توان تشخیص داد کدام تیم‌ها شانس حضور در مراحل نیمه‌نهایی و فینال را دارند.


بیشتر بخوانید:




یورو ۲۰۲۰| آخرین وضعیت گروه‌ها در پایان دور دوم مسابقات+جداول




مطابقت با شرایط روز دنیا


افاضلی یادآور شد: یکی از مباحث مهم آماده‌سازی تیم‌ها در رقابت‌های یورو ۲۰۲۰ بحث کرونا بود که ناخواسته باعث کندی پیشرفت تیم‌های ملی شد. در این میان کشورهایی که از لحاظ باشگاهی شرایط بهتری داشتند عملکرد مناسب‌تری ارائه کردند. شاهد بودیم که پس از قرنطینه باشگاه‌ها در اوایل ظهور ویروس کووید-۱۹ تیم‌ها بازی‌های چندان جذابی ارائه نمی‌کردند و شاهد مصدومیت‌های فراوانی بودیم اما به مرور تمهیداتی ایجاد شد که تیم‌ها بازی‌های بهتری انجام دادند و با شرایط موجود تطبیق پیدا کردند. در یورو میزان آمادگی تیم‌ها به نوع تمرینات، زمان و برنامه‌ریزی برای روبه‌رو شدن با اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی بستگی دارد و ملاک‌های مهمی محسوب می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: پیشرفت قابل توجه فوتبال اروپا در عرصه باشگاهی یا ملی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی در قاره آسیا مشهود بود. تیم ملی کشورمان در مصاف با بحرین و عراق به این خاطر پیروز شد که تعدادی از لژیونرهای کشورمان در اروپا حضور داشتند و کیفیت ایران را بالا برده بودند. عراق و بحرین در دور رفت انتخابی جام جهانی موفق به شکست تیم ملی کشورمان شده بودند اما در دور برگشت، آنها همان کیفیت دور رفت را داشتند ولی ایران با اتکا به لژیونرها اروپایی‌اش توانست به نتایج درخشانی دست یابد.


افاضلی یادآور شد: برای پیشرفت در عرصه ملی و باشگاهی باید با شرایط روز فوتبال دنیا هماهنگ شد و تیم‌هایی که می‌توانند پیش‌بینی بسیار خوبی نسبت به شرایط محیطی داشته باشند و تدابیر لازم را در نظر بگیرند، همواره موفق‌تر بوده‌اند. به نظرم در رقابت‌های ۲۰۲۰ هم تیم‌هایی موفق‌تر از بقیه خواهند بود که از قبل آمادگی مواجهه با موانع احتمالی را کسب کرده باشند.


بیشتر بخوانید:




یورو ۲۰۲۰| واکاوی عوامل تغییر سرمربی تیم ملی آلمان پس از اتمام مسابقات




انتهای پیام/۴۰۴۸/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته