دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1400 - 12:14

ساپورت ‌های تنه، ساپورت گردنی و ساپورت پا، کدام‌یک را باید انتخاب کنید؟

یکی از مشکلاتی که همیشه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، کشیدگی عضلات و دردهای ناشی از ضربات یا محافظت از بدن پس از عمل جراحی است.
کد خبر : 586408
ساپورت گردن



به گزارش گروه بازار خبرگزاری آنا، در چنین شرایطی هیچ وسیله‌ کمک حرکتی مانند ساپورت‌های پا، دست، تنه یا گردن نمی‌توانند برای درمان به ما کمک کنند. هرکدام از این ساپورت‌ها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و کاربرد متفاوتی دارند. آیا می‌دانید در صورت آسیب دیدن زانو بایستی کدامیک از ساپورت های پا را مورداستفاده قراردهید؟ یا اینکه کدام گردن‌بند طبی برای شما مناسب‌تر است؟ آیا می‌دانید پس از عمل جراحی دیسک کمر، چه نوع کمربند طبی را باید استفاده کنید؟


ساپورت‌های گردن


گردن‌بندهای طبی برای کاهش درد و همین‌طور ثابت نگاه‌داشتن گردن مورداستفاده قرار می‌گیرند، معمولاً در انواع مختلف سخت و نرم تولید می‌شوند. از متداول‌ترین دلایل استفاده از ساپورت‌های‌گردنی می‌توان به کنترل وزن سر، جلوگیری از اعمال فشار به گردن، تسکین دردهای گردنی و کمک به درمان برخی از بیماری‌ها مانند آرتریت روماتوئید، اسپوندیلوزیس و استئوپورز اشاره کرد. این بیماری‌ها باعث ایجاد درد در استخوان‌های مهره گردن و مفاصل آن می‌شوند، در چنین ‌شرایطی، استفاده از ساپورت‌ها یا انواع گردن‌بندهای طبی می‌تواند علاوه بر کاهش درد، طول دوره درمان را نیز کاهش دهد.


همان‌طور که اشاره کردیم، ساپورت های گردنی به دو گروه، ساپورت‌های طبی نرم و سخت دسته‌بندی می‌شوند. گردن‌بندهای طبی سخت به دودسته ساده و چانه دار تقسیم می‌شوند که هرکدام کاربرد متفاوتی دارند.


نوع دیگری از گردن‌بندهای طبی با نام گردن‌بند طبی فیلادلفیا بیشتر برای کنترل حرکات گردن مورد استفاده قرارگرفته و تقریباً می‌تواند حدود ۷۰% حرکات کششی، ۵۷% حرکات چرخشی و ۳۳% حرکات خم شدن گردن به طرفین را محدود می‌کند. این گردن‌بندها از جنس پلاستیک بوده و بسیار سبک و راحت هستند. به دلیل اینکه در تهیه آن‌ها از مواد اولیه مرغوب استفاده‌شده، حساسیت پوستی ایجاد نمی‌کنند.


ساپورت‌های گردنی طبی نرم، حرکات گردن را محدود کرده و برای درمان گرفتگی‌های خفیف و دیسک گردن کاربرد دارند. گردنبند طبی سخت چانه دار که با ثابت نگاه‌داشتن گردن در یک وضعیت مشخص و محدود کردن حرکات سر، مانع از ایجاد فشار زیاد روی پایه گردن شده و از طرفی بسیار سبک و مناسب هستند. پوشیدن این گردن‌بند مانعی برای خوردن و آشامیدن نبوده، بنابراین می‌توانید در طولانی‌مدت از آن استفاده کنید.


از مهم‌ترین موارد مصرف گردن‌بندهای طبی می‌توان به هنگام ابتلا به ضایعات شدید گردنی، شکستگی‌های پایدار، آرتروز شدید مهره‌های گردن، فتق دیسک گردن و هنگام جابجایی مهره‌های گردنی اشاره کرد.


ساپورت‌های تنه


ساپورت‌ های تنه و ستون فقرات، معمولاً برای محافظت از بخش‌های مختلف نیمه بالایی تنه مورداستفاده قرار می‌گیرند، ازجمله محصولات کمک حرکتی و درمانی هستند که در انواع مختلف تولیدشده و مهم‌ترین کاربرد آن‌ها محدود کردن حرکات بدن و کمک به درمان شخص است. ساپورت‌های تنه معمولاً شامل شانه بند، بازوبند، کتف بند، کمربند طبی سخت و نرم، فتق بند، شکم‌بند لاغری و دوران بارداری و گرم‌کن کلیه هستند. هرکدام از این محصولات با توجه به نوع بیماری و طبق دستور پزشک تجویز خواهند شد.


ساپورت ‌های تنه، ساپورت گردنی و ساپورت پا، کدام‌یک را باید انتخاب کنید؟


یکی از متداول‌ترین محصولاتی که این روزها بیشتر مورداستفاده قرار می‌گیرد انواع قوز بندهای ساده و آتل‌دار است. این محصولات برای اصلاح عادت غلط نشستن و همچنین برای درمان رگ به رگ شدن لیگامان‌های کمر کاربرد دارند. در طراحی و تولید این محصولات، از پارچه‌های الاستیک ویژه استفاده می‌شود که قابلیت‌ عبور هوا را داشته و درنتیجه در تمامی فصول سال می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. ازجمله مهم‌ترین موارد مصرف قوز بندها می‌توان به کمک به درمان گوژپشتی یا کیفوز ستون فقرات و اصلاح شیوه نشستن اشاره کرد.


کمربندهای طبی سخت و نرم ازجمله دیگر محصولاتی هستند که به‌منظور درمان دردهای شدید کمر، اسپاسم عضلات کمر و حفاظت از ستون فقرات در برابر ضربه و حرکات چرخشی مورداستفاده قرار می‌گیرند. یکی از کاربردهای مهم انواع کمربندهای سخت ، نرم ثابت نگه‌داشتن کمر پس از عمل جراحی دیسک کمر است.


ساپورت‌های پا


ساپورت‌های پا یکی از پُرمصرف‌ترین محصولات درمانی هستند که در دسته‌های مختلفی تقسیم‌بندی شده و هرکدام برای بیماری خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. ازجمله ساپورت‌های پا می‌توان به جوراب واریس، انواع زانوبند، کشکک بند، ایموبلایزر یا ثابت‌کننده زانو، ساق‌بند، قوزک بند، هالوکس والگوس نرم و سخت، لا انگشتی سیلیکونی، پد خار پاشنه و کفی طبی اشاره کرد.


ساپورت ‌های تنه، ساپورت گردنی و ساپورت پا، کدام‌یک را باید انتخاب کنید؟


یکی از عمده‌ترین دلایل ابتلا به بیماری واریس عدم برگشت خون توسط ورید به دلیل تخریب دریچه‌های لانه‌کبوتری است. پوشیدن جوراب واریس در انواع مختلف مانع از انسداد جریان ‌خون خواهد شد. زانوبندهای طبی که در انواع مختلفی تولید می‌شوند، برای کاهش دردهای زانو و همین‌طور کمک به درمان بیماران مورداستفاده قرار می‌گیرد.


از مهم‌ترین موارد مصرف زانوبند می‌توان به درمان برخی از بیماری‌های زانو مانند آرتروز، کمک به درمان کشیدگی و ضرب‌دیدگی شدید اشاره کرد. از طرفی پس از جراحی زانو پوشیدن زانوبند توسط پزشک متخصص تجویز می‌شود، تا از حرکات چرخشی و کششی زانو جلوگیری شود.


قوزک بند که در انواع مختلف تولید می‌شود مناسب کسانی است که قوزک پای آن‌ها آسیب‌دیده یا دارای عضلاتی ضعیف است. از مهم‌ترین موارد مصرف قوزک بند می‌توان به پیشگیری از کشیدگی، ضرب‌دیدگی و کمک به درمان صدمات ناشی از پیچ‌خوردگی قوزک پا، تسهیل عملکرد و محافظت از مچ پا پس از عمل جراحی اشاره کرد.


محصولاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، همگی ازجمله تولیدات داخلی هستند و توسط برند آدور تولید می‌شوند. انواع ساپورت‌های ‌پا، ساپورت‌های دست، ساپورت‌های تنه و ساپورت‌های گردن در این مقاله به‌صورت خلاصه موردبررسی قرار گرفتند. درصورتی‌که نیازمند اطلاعات بیشتر هستید می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت محصولات مختلف را بررسی کرده و برای خرید آنلاین اقدام کنید.


انتهای پیام/ر



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته