دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خراسانی پاریزی:

نامگذاری هفته وحدت تاکیدی بر کاهش چالش‌های درونی جهان اسلام است

رئیس واحد بافت بیان کرد: نام «هفته وحدت» انتخاب شد تا زمینه‌ای باشد برای تاکید برتحقق حکومت جهانی و واحد مسلمانان و به وسیله آن زمینه‌های اختلافات و چالش‌های درونی کاهش یابد.
کد خبر : 58591

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ابراهیم خراسانی پاریزی در نشست چالش‌های همگرایی جهان اسلام که در سالن اجتماعات واحد بافت و با شرکت استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد، گفت: یکی از آرمان‌های بلند حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که ریشه در اندیشه ناب توحیدی ایشان داشت، همانا اقتدار و عزت و سرافرازی مسلمین در جهان و اعتلای آنان در میان دیگر ادیان بود و به همین دلیل حتی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در بیان و دیدگاه‌های ایشان ضرورت وحدت مسلمانان به طور مستمر تأکید می‌شد.


رئیس واحد بافت با بیان فلسفه نامگذاری هفته وحدت ادامه داد: انتخاب فاصله میان ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول که روایت اهل سنت و شیعه نسبت به تاریخ ولادت پیامبر گرامی اسلام است با همین هدف به عنوان «هفته وحدت» انتخاب شد تا زمینه‌ای باشد برای تاکید بر تحقق حکومت جهانی و واحد مسلمانان و به‌ وسیله آن زمینه‌های اختلافات و چالش‌های درونی کاهش یابد.


خراسانی پاریزی افزود: نگرانی از قدرت گرفتن مسلمانان در جهان و انسجام آنها که نهایتاً امکان سلطه را از قدرت‌های استکباری از جهان اسلام سلب می‌کرد سبب شد که در دو دهه گذشته راهبرد دشمنان بر دامن زدن به جنگ‌های فرقه‌ای و تشدید اختلاف میان مسلمانان متمرکز شده و با خلق گروه‌های وابسته تروریستی نظیر القاعده و داعش عملاً جهان اسلام را با هم درگیر و برای نظام سلطه و رژیم صهیونیستی بستری را فراهم آورند.


وی با برشمردن نقش قدرت‌های سلطه، عملکرد سران کشورهای عربی، تأکید بر اختلافات ایدئولوژیک به جای نقاط مشترک، بازیگران منطقه‌ای و نقش صهیونیست‌ها به عنوان عوامل بازدارنده تحقق وحدت در جهان اسلام ادامه داد: اکنون و با توجه به پیامدهای منفی اقدامات تکفیری در وهن جهان اسلام بستر مناسبی برای تحقق و وحدت و همگرایی اسلام و مسلمانان ایجاد شده است که ضرورت برنامه‌ریزی و عملکرد هوشمندانه مسئولان، علما و دست‌اندرکاران جهان اسلام و به ویژه نظام جمهوری اسلامی را می‌طلبد.


خراسانی پاریزی سپس به بررسی وقایع ماه بزرگ ربیع‌الاول پرداخت و بیان کرد: یکی از مناسبت‌های مهمی که در ربیع‌الاول صورت گرفت، هجرت پیامبر اکرم (ص) از مکه به مدینه است. در پایان سال ۱۳ بعثت، حضرت محمد (ص) در پی نقشه کفار قریش برای قتل ایشان و به فرمان خداوند از مکه به مدینه هجرت فرمود و این چنین برگ زرینی در تاریخ اسلام ورق خورد.


رئیس واحد بافت اخلاق نیکو و تلاش فوق‌العاده را به عنوان دو ویژگی از عوامل موفقیت پیامبر اکرم (ص) نام برد و افزود: از دیگر مناسبت‌های ماه سراسر خیر و برکت ربیع‌الاول میلاد امام صادق (ع) است که فعالیت‌های برجسته علمی آن حضرت در تربیت شاگردان در عرصه‌های مختلف و معرفی اسلام ناب محمدی از جمله آثار ماندگار جهان اسلام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته