شنوندگان خوب و مردممحور
گروه استانهای خبرگزاری آنا؛ روابط عمومیها باید صدای مردم و اربابرجوع باشند، بهویژه در سازمانهای دولتی و شرکتهایی که مردممحور هستند و خدمات عمومی به مردم ارائه میدهند.
روابط عمومی در درون سازمان باید هدف و تمام برنامههایش در مسیر شادابی باشد و در بیرون از سازمان تمام فعالیتها باید در راستای خوشنامی سازمان صورت گیرد و این مستلزم داشتن نیروی متخصص و آموزشدیده است.
فردی که در موقعیت شغلی روابط عمومی یک سازمان قرار دارد، اگر در حوزه وظیفهاش متخصص نباشد و مطالعه نداشته باشد و آموزشهای لازم را حین کار نبیند، هیچ فرقی با افرادی که بیرون از روابط عمومی هستند، ندارد به همین دلیل ناتوان از انجام کارهای حرفهای و کارهای معمول است.
هیچ کشوری بدون نیروی متخصص و حرفهای پیشرفت نکرده است، در استراتژی کلان، روابط عمومیها باید از تبلیغات زائد و اطلاعرسانیهای بیمحتوا دوری کنند و در عصر ارتباطات که خبر در کسری از ثانیه در جهان دست به دست میشود، روابط عمومیها برای کسب قدرت باید شنوندگان خوبی باشند.
بهدلیل بیتوجهی مسئولان روابط عمومی به شنیدن سخنان اربابرجوع اکثر سازمانها، ادارات و ارگانها، تبلیغمحور و رسانهمحور هستند و در نهایت بهدلیل همین مسائل است که بیشتر روابطعمومیها مردممحور نیستند. بیایید تلاش کنیم مردممحوری و مردمداری را سرلوحه کار خود قرار دهیم و یادمان باشد روابط عمومیها باید پل باشند نه دیوار.
حمید کریمی مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس
انتهای پیام/۴۱۱۷/۴۰۶۲/
انتهای پیام/