دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

برگزاری همایش جهاد فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی نوین در دانشگاه آزاد اسلامی ابهر

همایش جهاد فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی نوین به همت حوزه معاونت پژوهشی و گروه روان‌شناسی و مشاوره واحد با حضور جمعی از مسئولان، استادان، کارکنان و دانشجویان در دانشکده علوم انسانی واحد ابهر برگزار شد.
کد خبر : 58093

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی داودی معاون پژوهش و فناوری واحد ابهر، هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی را بررسی چالش‌ها و مشکلات خانواده‌ها که مهترین نهاد جامعه هستند، دانست و ابراز امیدواری کرد در ابعاد بزرگ بتوانیم به بهترین شکل ممکن نتیجه این همایش‌ها را مدنظر قرار دهیم.


رئیس دانشکده علوم انسانی واحد ابهر نیز با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۳ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال جهاد فرهنگی، این مهم را جرقه‌ای برای تشکیل این همایش‌ها بیان کرد.


دکتر محمد فتحی اقدم جهاد فرهنگی را مقابل تهاجم فرهنگی دانست و گفت:‌ با اینکه اینها زمینه تاریخی دارد و ما می‌بینیم از طرف دشمنان یک جنگ نرم صورت گرفته و بعضی از این جنگ نرم کودک آزاری، زنان خیابانی و خیلی از معضلات دیگر اجتماعی است که فکر جوانان ما را نشانه گرفته است.


دبیر علمی همایش با توضیح اینکه بعضی از شبکه‌های اجتماعی مشکلات زیادی برای مردم و دغدغده‌های خاص برای مسئولان بویژه مقام معظم رهبری دارد اظهار کرد: به این دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۳۹۳ را سال جهاد فرهنگی نامگذاری کرد.


عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی نیز در این مراسم گفت: مباحثی که سخنرانان قبلی مطرح کردند بسیار مثبت و مفید بود که من شخصاً از این مباحث استفاده کرده ولی باید بطور کلی در این مورد بحث کرد که فکر و انگیزه نسل جوان را از منحرف ساختن تا حد مورد قبولی جلوگیری کرده و به دغدغده‌ها پایان داد.


دکتر مریم علیایی زند به ذکر مواردی از معضلات استفاده نادرست از این شبکه‌ها پرداخت که پیامد آن آسیب‌های روانی داشته و خاطرنشان کرد: خود مسئولان و روانشناسان نسبت به این موضوعات نباید بی‌تفاوت باشند .


وی بر برگزاری چنین مراسم و نتیجه گیری از آنها را که می‌تواند تا حدودی رهگشای آسیب‌های جامعه امروز داشته باشند، تاکید کرد.


مراسم با پخش کلیپی از آسیب‌های روانی شبکه‌های اجتماعی که به همت دانشجویان رشته روان‌شناسی و مشاوره تهیه شده بود ادامه یافت و در پایان همایش در دو پانل به صورت همزمان برگزار شد و به بیش از ۲۰ مقاله برگزیده استادان و دانشجویان لوح یادبود اهدا شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته