دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بختیاری مطرح کرد؛

تعطیلی اجباری کارگاه‌های تولیدی با ادامه رکود بازار

یک تولیدکننده پوشاک گفت: تعطیلی‌های اجباری دوران کرونا موجب کاهش تقاضای پوشاک شده و کارگاه‌های تولیدی را با خطر ورشکستگی و تعطیلی اجباری روبرو کرده است،
کد خبر : 578290
پوشاک-05.jpg

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، علی بختیاری، یک تولیدکننده پوشاک با اشاره به اینکه صنعت پوشاک در شرایط اقتصادی فعلی با مشکلات بسیاری مواجه است اظهار کرد:  به علت کاهش ارزش پولی ملی، سرمایه کلی تولیدکنندگان به‌سرعت افت می‌کند و ارزش خود را از دست می‌دهد این موضوع به‌شدت بنگاه‌های تولیدی پوشاک را با مشکل تأمین سرمایه در گردش مواجه کرده است.


وی دراین‌باره افزود:  این وضعیت در حالی است که صنعت پوشاک یک صنعت پراشتغال است و در مقایسه با سایر صنایع با کمترین هزینه و سرمایه می‌توان در این بخش اشتغال ایجاد کرد.


بختیاری با تشریح اینکه  تولیدکنندگان در شرایط فعلی بازار امکان تولید قابل‌قبول برای جبران هزینه‌ها را ندارند، تأکید کرد: شرایط اقتصادی و مشکلات ناشی از تأمین مواد اولیه بخشی از تولیدکنندگان با گردش متوسط پوشاک را به حاشیه رانده است و موجب خروج بخشی از تولیدکنندگان از گردونه تولید پوشاک شده است.


این تولیدکننده پوشاک خاطرنشان کرد:هر کارگاه تولیدی دست‌کم ۵ الی ۶ کارگر را در خود جای داده و مشغول به کار کرده است، اما امنیت شغلی هر کارگر وابسته به وضعیت بازار و تعداد کاری است که به کارگاه تولیدی داده می‌شود و به همین دلیل اغلب کارگران روزانه در کارگاه‌ها مشغول کار هستند و بیمه‌های حمایتی تأمین اجتماعی برخوردار نیستند.


وی در پایان گفت: تعطیلی‌های اجباری دوران کرونا موجب کاهش تقاضای پوشاک و کارگاه‌های تولیدی را با خطر ورشکستگی و تعطیلی اجباری روبرو کرده است، در این شرایط معافیت‌های مالیاتی و بسته‌های حمایتی وزارت صمت می‌توان به تاب‌آوری کارگاه‌ها برای گذر از این دوران کمک موثری کند.


انتهای پیام/۴۱۲۹/


انتهای پیام/

برچسب ها: صنعت پوشاک
ارسال نظر
قالیشویی ادیب